Netflix przekaże 2,5 mln zł na wsparcie pracowników branży filmowej i tv w Polsce

Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) wspólnie z Netflixem utworzyła fundusz pomocowy dla pracowników polskiej branży filmowej i telewizyjnej najbardziej poszkodowanych wskutek wstrzymania prac w związku z epidemią. Globalna platforma przekaże 2,5 mln zna start funduszu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix przekaże 2,5 mln zł na wsparcie pracowników branży filmowej i tv w Polsce
Reed Hastings, fot. materiały prasowe

Fundusz ma wspierać najbardziej dotkniętych skutkami pandemii członków ekip z sektora telewizyjnego i filmowego, którzy często działają jako freelancerzy, a obecnie nie mogą pracować ze względu na niemal całkowite zatrzymanie prac na planach zdjęciowych. Pomoc zostanie skierowana do wszystkich pionów filmowych - osób pracujących przy scenografii, charakteryzacji, kostiumach, dźwięku, a także do operatorów zdjęć, asystentów kamer, focus puller’ów, gafferów, autorów storyboardów i wielu innych reprezentujących zawody tzw. below the line (BTL).

Fundusz utworzony przez Krajową Izbę Producentów Audiowizualnych będzie działał pod hasłem: „Producenci pomagają ekipom”. Netflix przekazał na starcie 2,5 mln zł na ten cel.

- Te środki  pomogą nam przekazać w obliczu kryzysu wsparcie najbardziej zagrożonym pracownikom z branży audiowizualnej, w uzupełnieniu do naszych dotychczasowych działań. Jedną z podstawowych wartości KIPA jest solidarność i rozumiemy, że Netflix realizując projekty w Polsce, czuje się częścią naszego rynku. Stąd naturalnym ruchem jest przeznaczenie wsparcia dla freelancerów z branży telewizyjnej i kinowej, w tych trudnych dla mediów i kultury czasach. To ważny gest - komentuje Alicja Grawon-Jaksik, prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-seriale-najpopularniejsze-w-polsce-2019-wiedzmin-hitem ##

- Jesteśmy wdzięczni za możliwość współpracy z KIPA w celu wsparcia najbardziej poszkodowanych członków ekip produkcji telewizyjnej i filmowej, którzy są niezwykle istotnym elementem polskiego przemysłu audiowizualnego. Oprócz wsparcia, jakiego udzielamy ekipom, aktorom i partnerom technicznym zaangażowanym w nasze  bieżące produkcje, chcemy również pomagać szerzej osobom obecnie najbardziej potrzebującym - zwłaszcza freelancerom dotkniętym przez kryzys - dodaje Anna Nagler, od niedawna szefowa produkcji Netflixa w językach lokalnych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Globalnie Netflix w drugiej połowie marca utworzył fundusz o wartości 150 mln dolarów na wsparcie twórców filmowych i telewizyjnych poszkodowanych przez koronawirusa. Większość z tych środków zostanie przeznaczona na pomoc osobom pracującym przy produkcjach Netflixa, natomiast 30 mln dolarów zaplanowano do przekazania organizacjom branżowych na całym świecie (m.in. w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Indiach, Brazylii, Kolumbii, Meksyku).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nadawcy-vod-beda-musieli-zaplacic-skladke-na-polski-instytut-sztuki-filmowej-tylko-15-mln-zl-do-konca-tego-roku,7170710836615297a ##

Rośnie liczba subskrybentów Netfliksa

W ubiegłym roku najpopularniejszą filmową premierą na Netfliksie był "Zabójczy rejs" ("Murder Mystery") z Adamem Sandlerem i Jennifer Aniston w rolach głównych - według danych serwisu komedię obejrzano w 31 mln domów w ciągu trzech dni od premiery. Podium uzupełniają  "6 Underground", obejrzany w 83 mln gospodarstw w cztery tygodnie od premiery, a także "Iniemamocni 2".

Według badania Gemius/PBI w marcu br. przeglądarkowa wersja Netflixa miała w Polsce 5,38 mln użytkowników i 82,5 mln odsłon, a aplikacja mobilna - 1,09 mln użytkowników. Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi