SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix będzie dostępny na Platformie Canal+. „Najlepsza i najpełniejsza oferta na polskim rynku”

Od 15 października br. dla abonentów Canal+ we Francji udostępniony zostanie serwis Netflix. Podobna oferta wkrótce ma się pojawić w naszym kraju. - Będziemy mogli stworzyć najlepszą i najpełniejszą ofertę na polskim rynku, w tym unikalną ofertę dostępu do treści w 4K - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes i dyrektor generalny Platformy Canal+.

Partnerstwo pomiędzy Canal+ a Netfliksem ogłoszone zostało w poniedziałek. Na mocy umowy abonenci Grupy Canal+ we Francji, którzy skorzystają z pakietu Ciné Séries, od 15 października zyskają dostęp zarówno do kanałów telewizyjnych z portfolio Canal+, jak i serwisu Netflix (w standardowym planie - 2 ekrany w jakości HD). Miesięczna cena tego pakietu wynosić będzie 15 euro.

- Współpraca z Netfliksem pozwoli zaoferować naszym abonentom najbogatszą na rynku ofertę kinową i serialową. Propozycja ta uzupełnia naszą ogólną ofertę najnowszych filmów, ważnych wydarzeń sportowych na żywo, światowej klasy seriali, w tym naszych Créations Originales, a także umacnia naszą rolę agregatora treści i usług - komentuje Maxime Saada, dyrektor generalny Grupy Canal+.

Dotychczasowi abonenci, którzy już korzystają z Netflixa, będą mogli subskrybować nowy pakiet, a tym samym korzystać ze wszystkich swoich usług wideo w ramach jednej opłaty. Z kolei klienci Canal+, którzy chcieliby korzystać tylko z Netflixa, będą mogli to zrobić również na swoich dekoderach.

- Dzielimy tę samą pasję do rozrywki i to partnerstwo ułatwi abonentom Canal+ dostęp do serwisu Netflix - wszystko w ramach jednej subskrypcji - komentuje Reed Hastings, założyciel i dyrektor generalny Netflixa.

Usługa trafi również do Polski. Szczegóły na przełomie roku

Grupa Canal+ w swoim międzynarodowym komunikacie poinformowała, że podobna usługa ma zostać wprowadzona również na terenie Polski. Na chwilę obecną spółka nie zdradza dokładnego terminu debiutu oferty w naszym kraju.

- Więcej informacji na ten temat podamy na przełomie roku - informuje portal Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, kierownik ds. PR korporacyjnego, technologii i ofert w platformie Canal+.

Wówczas platforma Canal+ ma przedstawić szczegóły oferty, w tym m.in. dokładną datę wprowadzenia usługi oraz jej cenę.

- Netflix jest rynkowym punktem odniesienia dzięki produkcjom znanym na całym świecie. platforma Canal+ gwarantuje natomiast dostęp do polskich i międzynarodowych hitów filmowych oraz hollywoodzkich produkcji prosto z kina, uznanych seriali i produkcji własnych oraz najlepszego sportu na żywo. Łącząc świat Netflixa ze światem Canal+ będziemy mogli stworzyć najlepszą i najpełniejszą ofertę na polskim rynku, w tym unikalną ofertę dostępu do treści w 4K - komentuje Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes i dyrektorem generalny platformy Canal+.

nc+ ze wzrostem wpływów i zysku

ITI Neovision, operator platformy nc+, od kwietnia 2017 do końca ub.r. zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.

Na koniec ub.r. firma zatrudniała 1 494 osoby. Sześcioosobowy zarząd spółki od marca 2017 roku do grudnia ub.r. zarobił 12,59 mln zł, wobec 10,79 mln zł w poprzednim okresie. W lipcu ub.r. do zarządu firmy dołączyła wspomniana już wyżej Edyta Sadowska, a od czerwca br. jest prezesem i dyrektorem generalnym. Zastąpiła na tych stanowiskach Manuela Rougerona, który przeszedł do zespołu CANAL+ International i zarządza koncernem w regionie Azji i Pacyfiku.

W sprawozdaniu z działalności zarząd ITI Neovision ocenił, że rynek płatnej telewizji w Polsce nie będzie się rozwijał już tak dynamicznie jak w poprzednich latach. - Główny nacisk trzeba położyć na utrzymanie dobrych relacji z abonentów oraz pozyskanie nowych poprzez oferowanie im nowych produktów uzupełniających tradycyjną ofertę telewizyjną: internet, telefon oraz OTT - stwierdziły władze spółki.

Jednocześnie podkreśliły, że pozycja operatora znacząco się poprawiła m.in. dzięki współpracy z Orange Polska. Właściciel nc+ od sześciu lat razem z tym telekomem sprzedaje pakiet płatnej telewizji i telefonii mobilnej.

- Mimo coraz bardziej konkurencyjnego rynku w kolejnych latach spółka planuje utrzymanie obecnych abonentów DTH (direct-to-home, czyli telewizji satelitarnej - przyp.) poprzez wzmocnienie portfela kanałów telewizyjnych oraz udostępnianie im kolejnych innowacyjnych usług interaktywnych, a także dalsze poszerzanie bazy klientów poprzez oferowanie nowych produktów - zapowiedział zarząd właściciela nc+.

Na koniec ub.r. nc+ miała 2,194 mln abonentów, o 23 tys. więcej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Netflix będzie dostępny na Platformie Canal+. „Najlepsza i najpełniejsza oferta na polskim rynku”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
To ino ja
Netflix to król na glinianych nogach, któremu wyrastają dużo lepsi konkurencji. Jak tak dalej pójdzie to będzie dodawany w biedrze zamiast punktów.
odpowiedź
User
marketer
ciekawy ruch.
odpowiedź
User
Max
Tonący brzytwy się chwyta
odpowiedź