SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix eksperymentuje z reklamami - użytkownicy niezadowoleni

Wbrew wcześniejszym deklaracjom serwis Netflix rozpoczął testowe wyświetlanie reklam między filmami. Internauci zareagowali chłodno na te próby.

Article

Na razie testy Netfliksa są ograniczone jedynie do kilku wybranych rynków i określonych grup odbiorców. Reklamy pojawiają się przed i po projekcji filmów i są wyłącznie trailerami zapowiadającymi własne produkcje serwisu.

Funkcjonowanie eksperymentalnego programu reklamowego potwierdził rzecznik platformy. - Istotnie, rozpoczęliśmy testowanie rozwiązania mającego zachęcić odbiorców do oglądania naszych filmów - podkreślił w rozmowie z serwisem Motherboard. - Jednak tak jak w wypadku wielu innych eksperymentów prowadzonych przez naszą firmę może się okazać, że nigdy nie zostanie on rozwinięty w ofertę kierowaną do wszystkich użytkowników.

Wielu internautów negatywnie zareagowało na pojawienie się przekazów marketingowych w Netfliksie. Na Twitterze użytkownicy platformy skrytykowali pomysł podkreślając, że zdecydowali się z niej korzystać m.in. ze względu na obiecywany brak reklam.

 

Eksperci rynku reklamowego podkreślają, że dla Netfliksa ruch w stronę rynku reklamowego nie powinien dziwić biorąc pod uwagę atuty tej platformy dla reklamodawców. W przeciwieństwie bowiem na przykład do nadawców kablowych Netflix dysponuje bardzo dokładnymi danymi na temat swoich odbiorców, co pozwoliłoby na precyzyjne targetowanie przekazu reklamowego.

W przeszłości przedstawiciele Netfliksa kilkakrotnie odżegnywali się od pomysłu wprowadzenia reklam do serwisu. - Internetowa telewizja nie musi wchodzić w związki z reklamą i czerpać z niej przychodów - zaznaczał Neil Hunt, szef ds. produktu Netfliksa podczas konferencji Internet Week w Nowym Jorku w maju ub.r. - Wolimy stawiać na budowanie ścisłych relacji z naszymi widzami. Marketerzy będą musieli szukać innego miejsca na swoje reklamy niż Netflix.

W I kwartale br. Netflix zanotował 1,57 mld dol. przychodów, obecnie jego oferta jest dostępna w ponad 50 krajach i korzystaja z niej 62 mln abonentów (więcej na ten temat). Serwis stale kontynuuje swoją ekspansję zapowiadając, że za dwa lata będzie dostępny na całym świecie, także w Polsce. Na razie sygnałem o zamiarach wejścia na nasz rynek może być fakt, że Netflix zaczął w niektórych swoich filmach umieszczać polskie napisy (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix eksperymentuje z reklamami - użytkownicy niezadowoleni

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
koniec
szajs
8 8
odpowiedź