Netflix zapowiada nowe polskie produkcje. Będzie serial „Heweliusz”, „Lady Janosik” i „Furioza 2 & 3”

Platforma Netflix nakręci w Polsce seriale „Heweliusz” i dwa kolejne filmy z serii „Furioza” oraz film „Lady Janosik”. W tym roku koncern na produkcje w naszym kraju wydał 400 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix zapowiada nowe polskie produkcje. Będzie serial „Heweliusz”, „Lady Janosik” i „Furioza 2 & 3”
Mateusz Damięcki w filmie "Furioza", fot. Kino Świat

„Heweliusz” będzie serialem katastroficznym inspirowanym historią zatonięcia promu Jan Heweliusz. Za scenariusz odpowiada Kasper Bajon, za reżyserię Jan Holoubek, a za produkcję Anna Kępińska.

Wszyscy pracowali przy realizacji niedawnego hitu serialowego Netfliksa - „Wielkiej wody”. - Podobnie jak w „Wielkiej wodzie”, tragiczne zdarzenie będzie jedynie pretekstem do opowiedzenia historii o ludziach - zapowiada Anna Kępińska.

Z kolei serial „Idź przodem, bracie” ma być neowesternową, współczesną opowieścią o starciu dwóch rodzin stojących po przeciwnych stronach prawa. Za scenariusz odpowiada Kacper Wysocki, reżyserem będzie Maciej Pieprzyca, a producentem Łukasz Dzięcioł z Opus Film.

Dwa kolejne filmy „Furioza”

Ponadto Netflix zrealizuje dwa kolejne filmy z serii „Furioza”. Pierwszy film jesienią ub.r. był wyświetlany w kinach, a na Netfliksie pojawił się w marcu br.

Kolejne dwa obrazy będą miały premierę od razu na platformie. Tak jak przy pierwszym filmie reżyserią zajmie się Cyprian T. Olencki. Natomiast producentami będą Marcin Zarębski i Magdalena Szwedkowicz.

Drugim współautorem  pierwszej części „Furiozy” jest Tomasz Klimala. Scenarzysta nie pracuje już nad kontynuacjami tytułu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-reklamy-doplata-wspoldzielenie-konta-glass-onion-premiera,7169734606677633a ##

Netflix podobnie postąpił w przypadku serii „365 dni”: po sukcesie oglądalnościowym na platformie pierwszego filmu w 2020 roku, granego wcześniej w kinach, zaklepał realizację wyłącznie dla swojej platformy dwóch kolejnych. „365 dni. Ten dzień” i „Kolejne 365 dni” miały premierę na Netfliksie w br.

Nową polską produkcją Netfliksa będzie również film „Lady Janosik” - uwspółcześniona wariacja na temat legendy Janosika. W filmie krewka nastolatka spotka na swej drodze bandę górali. Za scenariusz odpowiada Bartosz Sztybor, za reżyserię Kalina Alabrudzińska (pracowała w tej funkcji przy serialu Netflixa „Sexify”, a za produkcję Jan Kwieciński.

- „Lady Janosik" będzie filmem przygodowym, osadzonym w lokalnym folklorze i zrealizowanym z ogromnym rozmachem. Wywrócimy legendę Janosika do góry nogami - zapowiada Kwieciński.

grafika


Szef Netfliksa Reed Hastings z twórcami pracującymi przy polskich filmach i serialach platformy

Przez rok 400 mln zł na produkcje Netfliksa w Polsce

Netflix podkreśla, że w br. na produkcje realizowane w Polsce przeznaczył ok. 400 mln zł. Stworzył przy tym ponad 3,5 tys. miejsc pracy dla polskich aktorów, scenarzystów, reżyserów oraz ekip pracujących na planie i poza nim.

- Czujemy się wyróżnieni, że możemy pracować z najlepszymi twórcami w Polsce oraz że mamy okazję wciąż zapraszać do współpracy kolejnych fantastycznych artystów, takich jak Maciej Pieprzyca- mówi Anna Nagler, nadzorująca produkcję seriali Netfliksa w Europie Środkowo-Wschodniej.

Wiosną br. Netflix zapowiedział na 2022 i 2023 rok premiery osiemnastu polskich produkcji, część pojawiła się już na platformie. W 2013 roku subskrybenci będą mogli obejrzeć m.in. ekranizację „Pana Samochodzika i Templariuszy”, seriale „Informacja zwrotna” „Dziewczyna i kosmonauta”, „Detektyw Forst”, „Infamia”, „Lovzone”, a także filmy „Dzisiaj śpisz ze mną” i „Freestyle”.

- Fakt, że mamy siedzibę w Warszawie, daje nam możliwość bycia jeszcze bliżej polskiej branży kreatywnej i pracy nad kolejnymi filmami, które przynoszą radość widzom i zwiększają różnorodność lokalnych produkcji - dodaje Łukasz Kluskiewicz, odpowiadający w koncernie za realizację filmów w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Kiedy byłem tutaj w 2016 roku, dopiero lokalizowaliśmy Netflix na polskim rynku. Dzisiaj mamy już na koncie produkcję ponad 30 polskich filmów i seriali, w tym takie hity jak Wielka Woda i Broad Peak, które pokochały miliony widzów nad Wisłą i nie tylko. Chcemy dalej inwestować w Polsce i wspólnie łączyć siły z lokalną branżą kreatywną w pracy nad kolejnymi tytułami, tak aby polskie produkcje miał okazję poznać cały świat - zapowiedział Reed Hastings, prezes Netfliksa.

Netflix ma ponad 220 mln subskrybentów

Od ponad dwóch lat Netflix jest najpopularniejszą platformą ze streamingiem wideo w naszym kraju. W październiku br. przyciągnął 12,81 mln polskich internautów, każdego średnio na 5 godzin, 55 minut i 51 sekund (według badania Mediapanel). Nie ujawnia, ilu ma w Polsce płacących użytkowników.

Na koniec września br. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym jak w pierwszym kwartale br. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.

W czwartym kwartale br. Netflix spodziewa się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna - z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto - z 607 do 163 mln dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"