HBO Max wyprzedził Disney+, straciły platformy polskich nadawców

W grudniu HBO Max zwiększył swój udział w polskim rynku streamingu o jedną czwartą, wysuwając się nad Disney+. Spore spadki zanotowały za to TVP VOD, Player, Polsat Box Go i Canal+ online. Ponad połowa rynku niezmiennie przypada Netfliksowi.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Netfliksa co miesiąc odwiedza ponad 10 mln polskich internautów. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. platforma przyciągnęła u nas 10,82 mln użytkowników (co dało 36,47 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 godzin, 16 minut i 4 sekundy. Zanotowała 51,15 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo. To dane z komputerów, smartfonów i tabletów, Mediapanel nie obejmuje smart TV.

Pozycja Netfliksa jest ponad sześć razy mocniejsza niż kolejnych dwóch globalnych platform. HBO Max przyciągnął 2,94 mln polskich internautów (9,91 proc. zasięgu), średnio na 3 godziny i 19 sekund, osiągając 7,93 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a Disney+ - 3,82 mln użytkowników (12,86 proc. zasięgu), przeciętnie na 2 godziny, 16 minut i 27 sekund, co dało 7,79 proc. udziału.

Przeszło dwa razy niższy wynik zanotował Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów. Platformę odwiedziło 2,46 mln polskich internautów (8,29 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 23 minuty i 47 sekund oraz zapewniając 3,08 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

TVP VOD i Player daleko przed Polsat Box Go

Oprócz Netfliksa, HBO Max i Disney+ na ponad dwie godziny przyciągnęły odwiedzających platformy największych w Polsce nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotował 2,77 mln użytkowników, 2 godziny, 50 minut i 58 sekund spędzonych średnio przez każdego, 9,32 proc. zasięgu oraz 7,07 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.

Udział Playera (TVN Warner Bros. Discovery) wyniósł 6,34 proc., na co złożyło się 2,85 mln internautów (9,62 proc. zasięgu) spędzających w witrynie przeciętnie po 2 godziny, 28 minut i 23 sekundy. Polsat Box Go, który z końcem sierpnia ub.r. wchłonął darmowy Polsat Go, 1,52 mln użytkowników, 5,12 proc. zasięgu oraz godziną, 19 minutami i 36 sekundami średniego czasu korzystania zanotował 2,8 proc. udziału.

Minimalnie niżej znalazł się Canal+ online, który przyciągnął co prawda dużo więcej odwiedzających - 2,36 mln (7,96 proc. udziału), ale każdego średnio na godzinę, 19 minut i 36 sekund, co zapewniło 2,81 proc. udziału.

Natomiast na CDA Premium, oferującym też streaming stacji tv, 1,52 mln internautów (5,11 proc. zasięgu) spędziło przeciętnie po godzinie, 41 minut i 36 sekund. Dało to 2,3 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

grafika

W porównaniu z listopadem Netflix zyskał 494,9 tys. polskich użytkowników (4,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 38 sekund (4,2 proc.), co dało niewielki wzrost (o 0,88 pkt proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

Z kolei udział HBO Max poszedł w górę o 1,51 pkt proc., czyli 23,5 proc. Platforma co prawda straciła niewielką część odwiedzających (13,3 tys., 0,4 proc.), ale przeciętny czas korzystania podskoczył o 44 minuty i 50 sekund (33,1 proc.). Wysunęła się nad Disney+, którego udział - przy wzroście liczby użytkowników o 265,5 tys. (7,5 proc.) i spadku średniego czasu korzystania o 10 minut i sekundę (6,8 proc.) - zmalał o 0,55 pkt proc. (6,6 proc.).

Player i Canal+ online ponad 20 proc. w dół

Najbardziej pogorszyły się wyniki Playera i Canal+ online. Udział pierwszej platformy skurczył się o 2,02 pkt proc. (24,2 proc.), bo straciła 107,1 tys. odwiedzających (3,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 27 minut i 32 sekundy (18,5 proc.). Na Canal+ online przy minimalnym wzroście liczby internautów (o 3,5 tys., czyli 0,1 proc.) średni czas korzystania zmniejszył się o 16 minut i 26 sekund (20,6 proc.), przez co udział spadł o 0,83 pkt proc. (22,8 proc.).

O kilkanaście proc. zmalały udziały platform dwóch innych nadawców telewizyjnych. TVP VOD stracił 82,9 tys. użytkowników (2,9 proc.) oraz 11 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,2 proc.), co spowodowało spadek udziału o 1,26 pkt proc. (15,1 proc.). Wynik Polsat Box Go zmalał zaś o 0,32 pkt proc. (10,1 proc.), bo ubyło 190,3 tys. użytkowników (11,1 proc.), czego nie zrekompensował wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego o 10 minut i 3 sekundy (8,7 proc.).

Z kolei udział CDA Premium podskoczył o prawie jedną trzecią - z 1,74 do 2,3 proc. Platforma straciła 58,2 tys. odwiedzających (3,7 proc.), ale przeciętny czas korzystania wydłużył się o 32 minuty i 33 sekundy, czyli 47,1 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu