SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HBO Max wyprzedził Disney+, straciły platformy polskich nadawców

W grudniu HBO Max zwiększył swój udział w polskim rynku streamingu o jedną czwartą, wysuwając się nad Disney+. Spore spadki zanotowały za to TVP VOD, Player, Polsat Box Go i Canal+ online. Ponad połowa rynku niezmiennie przypada Netfliksowi.

Netfliksa co miesiąc odwiedza ponad 10 mln polskich internautów. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. platforma przyciągnęła u nas 10,82 mln użytkowników (co dało 36,47 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 godzin, 16 minut i 4 sekundy. Zanotowała 51,15 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo. To dane z komputerów, smartfonów i tabletów, Mediapanel nie obejmuje smart TV.

Pozycja Netfliksa jest ponad sześć razy mocniejsza niż kolejnych dwóch globalnych platform. HBO Max przyciągnął 2,94 mln polskich internautów (9,91 proc. zasięgu), średnio na 3 godziny i 19 sekund, osiągając 7,93 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a Disney+ - 3,82 mln użytkowników (12,86 proc. zasięgu), przeciętnie na 2 godziny, 16 minut i 27 sekund, co dało 7,79 proc. udziału.

Czytaj też: Sukces Netfliksa i porażka Viaplay, czyli 2023 rok w streamingu. W 2024 roku mniej premier, wyższe ceny i debiut Max

Przeszło dwa razy niższy wynik zanotował Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi Prime z nielimitowanymi dostawami zakupów. Platformę odwiedziło 2,46 mln polskich internautów (8,29 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 23 minuty i 47 sekund oraz zapewniając 3,08 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

TVP VOD i Player daleko przed Polsat Box Go

Oprócz Netfliksa, HBO Max i Disney+ na ponad dwie godziny przyciągnęły odwiedzających platformy największych w Polsce nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotował 2,77 mln użytkowników, 2 godziny, 50 minut i 58 sekund spędzonych średnio przez każdego, 9,32 proc. zasięgu oraz 7,07 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.

Udział Playera (TVN Warner Bros. Discovery) wyniósł 6,34 proc., na co złożyło się 2,85 mln internautów (9,62 proc. zasięgu) spędzających w witrynie przeciętnie po 2 godziny, 28 minut i 23 sekundy. Polsat Box Go, który z końcem sierpnia ub.r. wchłonął darmowy Polsat Go, 1,52 mln użytkowników, 5,12 proc. zasięgu oraz godziną, 19 minutami i 36 sekundami średniego czasu korzystania zanotował 2,8 proc. udziału.

Minimalnie niżej znalazł się Canal+ online, który przyciągnął co prawda dużo więcej odwiedzających - 2,36 mln (7,96 proc. udziału), ale każdego średnio na godzinę, 19 minut i 36 sekund, co zapewniło 2,81 proc. udziału.

Czytaj też: Temu i TikTok śrubują rekordy, polscy wydawcy ze spadkami (Mediapanel z grudnia)

Natomiast na CDA Premium, oferującym też streaming stacji tv, 1,52 mln internautów (5,11 proc. zasięgu) spędziło przeciętnie po godzinie, 41 minut i 36 sekund. Dało to 2,3 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

W porównaniu z listopadem Netflix zyskał 494,9 tys. polskich użytkowników (4,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 38 sekund (4,2 proc.), co dało niewielki wzrost (o 0,88 pkt proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

Z kolei udział HBO Max poszedł w górę o 1,51 pkt proc., czyli 23,5 proc. Platforma co prawda straciła niewielką część odwiedzających (13,3 tys., 0,4 proc.), ale przeciętny czas korzystania podskoczył o 44 minuty i 50 sekund (33,1 proc.). Wysunęła się nad Disney+, którego udział - przy wzroście liczby użytkowników o 265,5 tys. (7,5 proc.) i spadku średniego czasu korzystania o 10 minut i sekundę (6,8 proc.) - zmalał o 0,55 pkt proc. (6,6 proc.).

Player i Canal+ online ponad 20 proc. w dół

Najbardziej pogorszyły się wyniki Playera i Canal+ online. Udział pierwszej platformy skurczył się o 2,02 pkt proc. (24,2 proc.), bo straciła 107,1 tys. odwiedzających (3,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 27 minut i 32 sekundy (18,5 proc.). Na Canal+ online przy minimalnym wzroście liczby internautów (o 3,5 tys., czyli 0,1 proc.) średni czas korzystania zmniejszył się o 16 minut i 26 sekund (20,6 proc.), przez co udział spadł o 0,83 pkt proc. (22,8 proc.).

Czytaj też: Na które seriale warto czekać w 2024 roku? Zestawienie najciekawszych premier

O kilkanaście proc. zmalały udziały platform dwóch innych nadawców telewizyjnych. TVP VOD stracił 82,9 tys. użytkowników (2,9 proc.) oraz 11 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,2 proc.), co spowodowało spadek udziału o 1,26 pkt proc. (15,1 proc.). Wynik Polsat Box Go zmalał zaś o 0,32 pkt proc. (10,1 proc.), bo ubyło 190,3 tys. użytkowników (11,1 proc.), czego nie zrekompensował wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego o 10 minut i 3 sekundy (8,7 proc.).

Z kolei udział CDA Premium podskoczył o prawie jedną trzecią - z 1,74 do 2,3 proc. Platforma straciła 58,2 tys. odwiedzających (3,7 proc.), ale przeciętny czas korzystania wydłużył się o 32 minuty i 33 sekundy, czyli 47,1 proc.

Dołącz do dyskusji: HBO Max wyprzedził Disney+, straciły platformy polskich nadawców

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2PaC
Ni dziwnego... podwyżka a dodawanie nowości jeszcze rzadsze... ciekawe kiedy dodadzą pakiety z reklamami a i jeszcze nas premiera MAXa .
odpowiedź
User
Jakość
Platformy TVP VOD czy Player jakościowo bardzo ustępują zagranicznym graczom. Chodzi o kwestie techniczne (słabe dopracowanie aplikacji, niska jakość kodeków/zaniżony bitrate... brak 4K HDR, DolbyVision czy DolbyAtmos... ba... czasem udostępnienie oryginalnej wersji językowej jest problemem i mamy zagłuszającego wszystko lektora).
odpowiedź
User
Moherokomuch
Platformy TVP VOD czy Player jakościowo bardzo ustępują zagranicznym graczom. Chodzi o kwestie techniczne (słabe dopracowanie aplikacji, niska jakość kodeków/zaniżony bitrate... brak 4K HDR, DolbyVision czy DolbyAtmos... ba... czasem udostępnienie oryginalnej wersji językowej jest problemem i mamy zagłuszającego wszystko lektora).
kto w Polsce (i przy okazji na świecie) ma na tyle szybki i niezawodny internet by móc oglądać cokolowiek w 4k z dvision, datmos i z hdr? Jakiś promil może, zresztą dla większości filmów czy seriali to nawet nie jest do niczego niezbędne i HD w zupełności wystarcza dla zwykłego oglądającego. Także braki w tym względzie mnie nie dziwią bo to spora inwestycja a zainteresowanie niewielkie poza bańkami paru osób jak Ty się na tym znającymi. Z resztą uwag, czyli słabe kodeki, bitrate i apka się zgadzam. To zresztą bolączka większości serwisów, bo poza apple to nie kojarzę by ktokolwiek miał maksymalny bitrate nie tylko przy 4k ale i przy hd.
odpowiedź