SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix i HBO GO z dużymi wzrostami, w dół Ipla. TVP.pl przed Playerem (top serwisów i aplikacji VoD)

Wśród serwisów VoD zdecydowanie największy zasięg ma CDA.pl, które wyprzedza VoD.pl i Netflixa. Ten ostatni, podobnie jak HBOGO.pl, w skali roku osiągnął bardzo duży wzrost odwiedzalności, natomiast mocno straciły Ipla oraz wycofujący się z polskiego rynku Showmax - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W styczniu br. CDA.pl w kategorii VoD zanotowało 6,69 mln realnych użytkowników (co dało 23,39 proc. zasięgu) i 134,11 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Płatne treści VoD są w serwisie dostępne w sekcji Premium, która w zeszłym miesiącu miała 3,18 mln użytkowników i 28,97 mln odsłon.

Oferta CDA Premium została wprowadzona trzy lata temu. Na koniec 2016 roku aktywny dostęp do niej miały 42 tys. użytkowników, rok później - 100 tys. zł, a na koniec ub.r. - 172,1 tys. zł. W ub.r. CDA zanotowało wzrost przychodów sprzedażowych o 60 proc. do 27,99 mln zł oraz 5,39 mln zł zysku netto.

Z kolei serwis VoD.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 4,03 mln internautów, wykonując 19,16 mln odsłon. W witrynie zdecydowana większość produkcji (m.in. programów Onetu) jest dostępna za darmo, jesienią 2016 roku zrezygnowano w niej z oferty abonamentowej.

Netflix wygrywa z TVP

W zestawieniu jest kilka innych serwisów działających w podobnym modelu biznesowym, przede wszystkim witryny VoD czołowych nadawców telewizyjnych. Sekcja VoD na portalu TVP.pl zanotowała w styczniu 3,22 mln użytkowników i 42,36 mln odsłon, Player.pl (należący do Grupy TVN) - 2,88 mln użytkowników i 29,53 mln odsłon, a Ipla.tv (jej właścicielem jest Cyfrowy Polsat) - 1,19 mln użytkowników i 11,76 mln odsłon. Natomiast na Video.wp.pl 2,79 mln internautów wykonało 10,74 mln odsłon.

Z kolei wśród całkowicie odpłatnych witryn zdecydowanym liderem jest Netflix, który w zeszłym miesiącu miał 3,85 mln użytkowników i 50,96 mln odsłon. Drugą pozycję zajęła sekcja Premium CDA.pl, a trzecią - HBOGO.pl (1,74 mln użytkowników i 14,99 mln odsłon).

Na końcu zestawienia są serwisy NCplusgo.pl (492,1 tys. użytkowników i 8,11 mln odsłon) oraz Showmax.com (379,7 tys. użytkowników i 7,87 mln odsłon). Z tego pierwszego serwisu mogą korzystać tylko abonenci platformy nc+ (na koniec września ub.r. było ich 2,17 mln). Natomiast Showmax z końcem stycznia zniknął z polskiego rynku, ogłosił to w połowie grudnia ub.r., po czym nie prowadził już działań marketingowych.

W tabelkach nie podajemy średniego czasu korzystania z poszczególnych serwisów, bo w badaniu Gemius/PBI nie wszystkie są objęte audytem site-centric. Z kolei serwis WP Pilot (miał w styczniu 1,29 mln użytkowników i 6,72 mln odsłon) jest klasyfikowany w kategorii wideo, a nie VoD.

W skali roku zasięg Netflixa zwiększył się ponad dwukrotnie - z 6,16 do 13,47 proc., a liczba odsłon równo o 100 proc. - z 25,39 do 50,96 mln. Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowało HBOGO.pl - o 3,92 pkt proc. zasięgu i 8,46 mln odsłon (czyli 179,8 i 129,4 proc.). Od wiosny ub.r. z serwisu mogą korzystać wszyscy internauci, nie tylko ci mający wykupiony pakiet telewizyjny ze stacjami HBO.

Player.pl zyskał rok do roku 2,87 pkt proc. zasięgu i 5,26 mln odsłon (to 39,9 i 21,7 proc. w górę), a NCplusgo.pl - 0,28 pkt proc. zasięgu i 96,2 tys. odsłon (19,4 i 1,2 proc. w górę).

CDA.pl w kategorii VoD zanotowało spadek o 4,27 pkt proc. zasięgu (15,4 proc. w dół) i 4,29 mln odsłon (3,1 proc.), VoD.pl - 0,18 pkt proc. zasięgu i 1,1 mln odsłon (1,3 i 5,4 proc. w dół), a sekcja VoD na TVP.pl - 1,5 pkt proc. zasięgu i 4,1 mln odsłon (11,7 i 8,8 proc.).

Jeszcze więcej straciły Ipla.tv i Showmax.com. Pierwszy serwis miał o 1,36 pkt proc. zasięgu i 3,29 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to 24,6 i 21,8 proc. w dół), a drugi - o 4,15 pkt proc. zasięgu i 18,77 mln odsłon (75,7 i 70,4 proc. w dół).

Rośnie Netflix i Player

Z aplikacji Netflixa skorzystało w minionym miesiącu 1,37 mln internautów, a z tej Playera - 919 tys. Wśród aplikacji Ipli ta mobilna zanotowała 568,6 tys. użytkowników, a ta stacjonarna - 110,5 tys. Bardzo podobną liczbę użytkowników miały aplikacje CDA.pl i HBO GO (po 370 tys.) oraz TVP VOD i nc+ GO (po 220 tys.)

W skali roku aplikacja Netflixa osiągnęła ponad 10-krotny wzrost zasięgu. Sporo zyskały też aplikacje CDA.pl, nc+ GO i Playera, a duże spadki zanotowały aplikacje Showmaxa i Ipla na komputery.

Nie podajemy dokładnych danych, o ile zmieniły się te statystyki, ponieważ od grudnia ub.r. w badaniu Gemius/PBI mocno zmodyfikowano metodologię pomiaru ruchu w aplikacjach mobilnych.

Dołącz do dyskusji: Netflix i HBO GO z dużymi wzrostami, w dół Ipla. TVP.pl przed Playerem (top serwisów i aplikacji VoD)

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
chyba żarty
Protestuję, znowu kradziejowie stawiani są na piedestale, czyli co, najlepszy model nie płacić, piracić i udawać świętego bo coś, a portalik Wierutne Media przyklaskuje śmiejąc się w twarz legalnym serwisom.
odpowiedź
User
Majkel
Szkoda że showmax się zwinął, rynkowi potrzebna jest konkurencja
odpowiedź
User
Dmw
Netflix jest za drogi, oferta nieciekawa. Owszem jak ktoś lubi seriale to znajdzie ale cała reszta mocno srednia
odpowiedź