Polska spółka Netfliksa z 4 mln zł zysku

Założona pod koniec 2021 roku spółka Netflix Services Poland do końca ub.r. zanotowała 67,2 mln zł przychodów i 3,91 mln zł zysku netto. W br. skala jej działalności mocno wzrosła, bo firma zarządza centrum inżynieryjnym uruchomionym w Warszawie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Netflix Services Poland zajmuje się usługami marketingowo-reklamowymi i wsparciem w zakresie treści dla innych podmiotów z koncernu Netflix. Na przychody spółki od startu pod koniec 2021 roku do końca ub.r. złożyło się 58,42 mln zł od holenderskiej spółki Netflix International i 8,74 mln zł od amerykańskiego Netfliksa.

Działalność operacyjna firmy kosztowała w tym okresie 62,15 mln zł, z czego 47,23 mln zł poszło na usługi obce, 8,76 mln zł na wynagrodzenia, 1,63 mln zł na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze, a 3,73 mln zł wyniosły pozostałe koszty rodzajowe. Na koniec ub.r. spółka zatrudniała 28 pracowników.

Jej zysk operacyjny wyniósł 5 mln zł, a zysk netto - 3,91 mln zł. Firma zapłaciła 1,17 mln zł podatku dochodowego. Zysk netto przeznaczono kapitał zapasowy i rezerwowy. Jej jedynym udziałowcem jest holenderska spółka Netflix Services Holdings.

Netflix z centrum inżynieryjnym w Warszawie

Jesienią ub.r. Netflix uruchomił w Warszawie biuro regionalne, które odpowiada za działalność platformy w Polsce i na kilkunastu innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serial-niepewne-hbo-netflix-umowa-licencja-kompania-braci-pacyfik-szesc-stop-pod-ziemia-gracze,7169506785154689a ##

Natomiast wiosną br. w Warszawie ruszyło centrum inżynieryjne koncernu, gdzie szefem został Łukasz Romaniuk, wcześniej związany m.in. z Amazonem. Za zarządzanie centrum odpowiada Netflix Services Poland.

W ub.r. na produkcje realizowane w Polsce Netflix wydał ok. 400 mln zł. Koncern podkreślał, że przyczyniło się to do stworzenia ponad 3,5 tys. miejsc pracy dla polskich aktorów, scenarzystów, reżyserów oraz ekip pracujących na planie i poza nim.

Platforma jest obecna w naszym kraju od 2016 roku, od kilku lat jest zdecydowanym liderem w kategorii streamingu wideo. W czerwcu br. odwiedziło ją 11,1 mln polskich internautów, każdy spędził tam średnio 5 godzin, 3 minuty i 31 sekund (dane z Mediapanelu).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-jako-korzystac-poza-dom-podroz-kod-tymczasowy-jak-uzyskac,7169509222856321a ##

W pierwszym kwartale br. globalna liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 1,75 mln do 323,5 mln, z czego prawie 1,5 mln przybyło w regionie Azji i Pacyfiku. Przy wzroście przychodów o 3,7 proc. do 8,16 mld dolarów marża operacyjna zmalała z 25,1 do 21 proc., a zysk netto z 1,6 do 1,3 mld dolarów (w przeliczeniu na akcję: z 3,53 do 2,88 dolara).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski