Netflix ukróci dzielenie kont

Netflix rozpoczął test nowej funkcji, która ma ograniczyć współdzielenie konta między użytkownikami nie mieszkającymi w jednym gospodarstwie domowym.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Zapowiedzi zmian w regulaminie Nefliksa dotyczące współdzielenia konta pojawiają się od kilku lat. Z punktu widzenia polityki serwisu, najlepiej gdyby każde gospodarstwo domowe miało własne, osobne konto. Często jednak zdarza się, że z jednego konta korzystają osoby, które nie mieszkają ze sobą pod jednym dachem, np. przyjaciele, rodzeństwo i dalsza rodzina.

To wpływa na oficjalne statystyki liczby użytkowników Netfliksa. O problemie mówił w 2019 roku Greg Peters, dyrektor ds. produktu Netflliksa.

Menadżer zapowiadał wtedy, że Netflix pracuje nad zmianami w regulaminie serwisu, tak by ograniczyć współdzielenie konta między kilkoma gospodarstwami domowymi. Serwis chce, by z jednej strony nie zaszkodzić już płacącym abonentom, a z drugiej zachęcić do zakładania własnych kont osoby, które dostają do niego dostęp od innych, czasem nawet za to nie płacąc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-wyda-5-mln-dolarow-wsparcie-kobiet ##

Testy nowej funkcji Netflix

Jak podają amerykańskie media, Netflix rozpoczął testy nowej funkcji, dodatkowo weryfikująca użytkowników. Serwis The Streamable podaje, że wybranym użytkownikom współdzielącym konto Netfliksa po wejściu na platformę wyświetlany jest komunikat: "Jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie".

Aby dalej korzystać z serwisu, należy wpisać otrzymany mejlem lub SMS-em kod, bądź wykupić nową subskrypcję. Można też wybrać opcję "zweryfikuj później", która daje widzowi nieokreśloną dodatkową ilość czasu na kontynuowanie oglądania i późniejsze potwierdzenie, że jest prawowitym użytkownikiem konta.

- Ten test ma na celu pomóc w potwierdzeniu, że osoby korzystające z kont Netflix są do tego upoważnione - przekazali przedstawiciele Netfliksa serwisowi "The Hollywood Reporter".

Na razie funkcja jest testowana tylko w wybranych krajach i jedynie na telewizorach. Nie wiadomo, czy zostanie wdrożona na stale i na wszystkich rynkach, gdzie jest obecny serwis.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/hitowe-seriale-netflix-cobra-kai-bridgertonowie ##

Użytkownicy chętnie dzielą konta Netflix

Najczęściej hasło wędruje do dalszej rodziny (26 proc.), przyjaciół (18 proc.) i dzieci które nie mieszkają już w rodzinnym gospodarstwie domowym (ponad 9 proc.).

Ponad 200 milionów subskrybentów Netfliksa

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kajko-i-kokosz-trailer-wideo-opinie ##

W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały