Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching

43 proc. czasu oglądania Netfliksa w Polsce odpowiada pokolenie Y, czyli osoby w wieku 25-39 lat. Co dziesiąty użytkownik stosuje binge-watching, tj. ogląda treści bez przerwy przez 2,5 godziny - wynika z badania firmy Nielsen Audience Measurement.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Z danych przygotowanych przez NAM wynika, że za 43 proc. czasu oglądania Netfliksa odpowiada pokolenie Y, czyli osoby w wieku 25-39 lat, a binge-watching: (przy założeniu ciągłego oglądania treści na platformie przez 2,5 godziny ) stosuje co 10. użytkownik. Natomiast 45 proc. widzów ogląda filmy i seriale na komputerach, 38 proc. na telewizorach, 15 proc. na smartfonach, a 2 proc. na tabletach.

Szczyt oglądalności przypada na godziny wieczorne (21.00-23.00). Użytkownicy częściej oglądają w weekend - 42 proc. wzrost oglądalności w stosunku do dni roboczych (w przypadku TV - 18 proc.).

- Warto zwrócić uwagę, że widzowie Netfliksa to niekoniecznie jego subskrybenci - jesienią Netflix udostępnił za darmo kilka filmów i seriali w ramach akcji promocyjnej. Choć dane, które przekazujemy skupiają się na pierwszej połowie grudnia, to już jakiś czas przyglądamy się zwyczajom Polaków związanym z korzystaniem z tego serwisu i potwierdzamy obserwacje w dłuższej perspektywie - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Kopeć z Nielsena.

grafika

Dodaje, że z obserwacji firmy wynika również, że oglądalność Netfliksa „charakteryzuje się pewnym rytmem, cyklicznością”. - Oglądany jest z różną intensywnością, częściej w weekendy. Wydaje się to być powiązaną z nowościami, premierami zamieszczanymi w serwisie. Wyraźnie widać to na przykładzie bingewatchingu - nowy, głośny serial będzie powodował, że ten odsetek osób, które nie mogą się oprzeć by za jednym razem obejrzeć jak najwięcej wzrośnie - informuje nas Kopeć.

Widownia platform będzie rosła, oferta za którą warto zapłacić

Katarzyna Baczyńska, head of media w One House uważa, że widownia wszystkich platform - nie tylko Netfliksa - będzie rosła i rośnie, a COVID tylko ten proces przyspieszył.

- Wynika to po pierwsze: ze słabości telewizji linerarnej w tym specyficznym okresie, po drugie: większej liczby czasu spędzanego w domu i na konsumpcji mediów w ogóle,  po trzecie i najważniejsze: świetnej oferty za którą po prostu warto zapłacić. Jest też kwestia coraz szerszej promocji tych formatów - nie tylko tej płatnej, ale przede wszystkim napędzanej przez samych widzów. Sami przed sobą odpowiedzmy na pytanie, kiedy ostatnio odliczaliśmy minuty do premiery serialu emitowanego w TV, a jak często zdarza nam się to przed zapowiadaną premierą na Netflixie czy HBO – zwraca uwagę Katarzyna Baczyńska.

Dodaje, że takie zjawisko jak binge-watching wiąże się z emocjami, które towarzyszą użytkownikom czekającym na nowe produkcje. - Są produkcje dla których czasami warto zarwać noc. Swojego czasu dość dużo mówiło się o tym, że nie mamy czasu na konsumpcję długich treści - jak się okazuje nie, o ile są one naprawdę ciekawe. Jakie będą następne etapy? Przyrost widzów w starszych grupach - czyli dokładnie ta sama ścieżka, którą przeszedł internet jako taki - uważa ekspertka.

Od czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7 tys. Nielsen dąży do realizacji projektu total wideo w Polsce, w ramach którego chce monitorować wszystkie treści wideo, pojawiające się na dowolnym ekranie, oglądane w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie.

Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ma-w-polsce-prawie-880-tysiecy-uzytkownikow-w-polowie-roku-ich-liczba-wzrosnie-do-997-tysiecy-imponujacy-wynik-dlaczego-netflix-jak-korzystac-ceny-oferta,7170522930787969a ##

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP