Netflix latem zyskał tylko 2,2 mln subskrybentów, wpływy i zysk w górę

W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln. Analitycy oczekiwali większego wzrostu, przez co akcje firmy w handlu pozasesyjnym taniały we wtorek o ponad 6 proc. Koncern zwiększył rok do roku przychody i zysk netto.

tw/PAP
tw/PAP
Udostępnij artykuł:
Netflix latem zyskał tylko 2,2 mln subskrybentów, wpływy i zysk w górę
Reed Hastings, fot. materiały prasowe

W sprawozdaniu Netflix zaznaczył, że spodziewał się w zeszłym kwartale wzrostu liczby swoich subskrybentów o 2,5 mln. Natomiast średnia prognoz analityków wynosiła 3,57 mln.

Według spółki wolniejsze tempo wzrostu to efekt rekordowych napływów nowych abonentów w pierwszej połowie roku, kiedy ludzie chętnie kupowali serwis, zmuszeni do spędzania czasu głównie w domach z powodu pandemii koronawirusa i lockdownu w gospodarce.

W trzech wcześniejszych kwartałach firma zaskakiwała pod tym względem na plus, także względem własnych prognoz, zwłaszcza w pierwszym kwartale br., kiedy wybuchła epidemia koronawirusa. Netflix spodziewał się, że liczba jego subskrybentów zwiększy się o 7 mln zł, tymczasem wzrost wyniósł 15,8 mln.

Zeszły kwartał to czwarty od początku 2016 roku, w którym Netflix pozyskał netto mniej niż 3 mln nowych subskrybentów. Największym negatywnym zaskoczeniem był wynik z drugiego kwartału ub.r. - firma spodziewała się wzrostu o 5 mln, a wyniósł on 2,7 mln.

grafika

Największy wzrost w Azji

Wyniki Netflixa w zeszłym kwartale najmocniej poszły w górę w Azji i regionie pacyficznym. Liczba subskrybentów zwiększyła się kwartał do kwartału z 22,49 do 23,5 mln, a przychody rok do roku urosły o 66 proc. do 635 mln dolarów.

W USA i Kanadzie liczba klientów platformy zwiększyła się o 0,18 mln do 73,08 mln, w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie - o 0,76 mln do 62,24 mln, a w Ameryce Łacińskiej - o 0,26 mln do 36,32 mln.

Średni przychód od klienta (ARPU) zwiększył się rok do roku w każdym regionie działalności Netflixa oprócz Ameryce Łacińskiej, gdzie wpłynęło na to znacząco umocnienie się dolara wobec lokalnych walut.

grafika

Mniej na marketing, zysk w górę

Łączne przychody Netflixa w minionym kwartale wyniosły 6,43 mld dolarów, wobec 5,24 mld dolarów rok wcześniej.

Koszty ich uzyskania poszły w górę rok do roku z 3,1 do 3,87 mld dolarów, wydatki ogólne i administracyjne - z 233,2 do 271,6 mln dolarów, a nakłady na IT i rozwój - z 379,8 do 453,8 mln dolarów. Natomiast koszty marketingowe zmalały z 553,8 do 527,6 mln dolarów.

Przełożyło się to na wzrost zysku operacyjnego z 980,2 mln do 1,31 mld dolarów oraz zysku netto z 665,2 do 790 mln dolarów. W trzech kwartałach br. przychody Netflixa zwiększyły się rok do roku z 14,69 do 18,35 mld dolarów, a zysk netto - z 1,28 do 2,22 mld dolarów.

grafika

Akcje Netflixa tanieją

Netflix prognozuje, że w czwartym kwartale br. liczba nowych abonentów wyniesie 6 mln, wobec 8,8 mln w czwartym kwartale br.

W zeszłym kwartale firma osiągnęła 1,74 dolara zysku na akcję, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 2,14 dolara.

We wtorek wieczorem cena akcji Netflixa w handlu po sesji na giełdzie Nasdaq malała o prawie 6 proc. W czasie wtorkowej sesji kurs poszedł w dół o 1 proc.

Przy czym walory firmy i tak mocno podrożały od wybuchu epidemii - na początku br. utrzymywały się w przedziale 370-380 dolarów, a po krótkim spadku w marcu wybiły ponad 400 dolarów, w kilkakrotnie przekraczając pułap 500 dolarów (w szczycie na początku września kosztowały 556 dolarów).

grafika
tw/PAP
Autor artykułu:
tw/PAP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK