SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen dostarczy dane Netfliksowi w trzech krajach, w tym w Polsce

Nielsen ogłosił rozszerzenie współpracy z Netfliksem, która obejmuje wieloletnią umowę na dostarczanie danych telewizyjnych i streamingowych o odbiorcach w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Polsce.

Article

W Stanach Zjednoczonych Netflix będzie subskrybować dane pomiarowe z ogólnokrajowego panelu telewizyjnego Nielsena i dane dotyczące oglądalności z platform streamingowych - Streaming Platform Ratings.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z kolei w Meksyku i Polsce Netflix skorzysta z serwisów zbierających dane pochodzących z paneli streamingowych na każdym z rynków.

- Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Netflix, zapewniając serwisowi dane, których potrzebują, aby lepiej zrozumieć swoich odbiorców - komentuje Kim Gilberti, svp, product management w Nielsenie. - W miarę jak zbliżamy się do dostarczania porównywalnych i deduplikowanych wskaźników na różnych ekranach i platformach poprzez Nielsen ONE, umowa z Netflix jest kolejnym doskonałym przykładem tego, dlaczego Nielsen ma pozycję lidera w pomiarze oglądalności - dodaje.

Jak podaje Pablo Perez De Rosso - vice president, strategy, planning & analysis w Netfliksie - największa zmiana w rozrywce to przesunięcie z telewizji linearnej w stronę streamingu, a dane z Nielsen Gauge pokazują, gdzie widzowie spędzają czas - i jak zmieniają się ich wzorce konsumpcji. - Ten pomiar jest niezbędny dla branży i cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Nielsenem w Meksyku i Polsce - mówi.

Netflix ze wzrostem liczby subskrybentów

Na koniec września ub.r. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym, jak w pierwszym kwartale ub.r. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.

W czwartym kwartale ub.r. Netflix spodziewał się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna — z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto — z 607 do 163 mln dolarów.

Według badania Mediapanel we wrześniu ub.r. Netfliksa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

Dołącz do dyskusji: Nielsen dostarczy dane Netfliksowi w trzech krajach, w tym w Polsce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mat
No fajnie, fajnie. Skoro tak się dobrze rozwijają i ściagają kasę z rynku, to może zaczną wreszcie płacić tantiemy twórcom, zamiast wyciskać z nich wszystko i wyprowadzając kasę z kraju.
odpowiedź
User
Mariusz
No fajnie, fajnie. Skoro tak się dobrze rozwijają i ściagają kasę z rynku, to może zaczną wreszcie płacić tantiemy twórcom, zamiast wyciskać z nich wszystko i wyprowadzając kasę z kraju.
Nie ma przepisów. Podziękuj pisiakom.
odpowiedź