Nielsen dostarczy dane Netfliksowi w trzech krajach, w tym w Polsce

Nielsen ogłosił rozszerzenie współpracy z Netfliksem, która obejmuje wieloletnią umowę na dostarczanie danych telewizyjnych i streamingowych o odbiorcach w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Polsce.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Nielsen dostarczy dane Netfliksowi w trzech krajach, w tym w Polsce

W Stanach Zjednoczonych Netflix będzie subskrybować dane pomiarowe z ogólnokrajowego panelu telewizyjnego Nielsena i dane dotyczące oglądalności z platform streamingowych - Streaming Platform Ratings.

Z kolei w Meksyku i Polsce Netflix skorzysta z serwisów zbierających dane pochodzących z paneli streamingowych na każdym z rynków.

- Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Netflix, zapewniając serwisowi dane, których potrzebują, aby lepiej zrozumieć swoich odbiorców - komentuje Kim Gilberti, svp, product management w Nielsenie. - W miarę jak zbliżamy się do dostarczania porównywalnych i deduplikowanych wskaźników na różnych ekranach i platformach poprzez Nielsen ONE, umowa z Netflix jest kolejnym doskonałym przykładem tego, dlaczego Nielsen ma pozycję lidera w pomiarze oglądalności - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/nielsen-the-gauge-wyniki-streaming-wideo-telewizor-opinie-netflix,7169717876000897a ##

Jak podaje Pablo Perez De Rosso - vice president, strategy, planning & analysis w Netfliksie - największa zmiana w rozrywce to przesunięcie z telewizji linearnej w stronę streamingu, a dane z Nielsen Gauge pokazują, gdzie widzowie spędzają czas - i jak zmieniają się ich wzorce konsumpcji. - Ten pomiar jest niezbędny dla branży i cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Nielsenem w Meksyku i Polsce - mówi.

Netflix ze wzrostem liczby subskrybentów

Na koniec września ub.r. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym, jak w pierwszym kwartale ub.r. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.

W czwartym kwartale ub.r. Netflix spodziewał się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna — z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto — z 607 do 163 mln dolarów.

Według badania Mediapanel we wrześniu ub.r. Netfliksa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style