Netflix przyspiesza premierę tańszego pakietu

Pakiet z reklamami Netfliksa prawdopodobnie nie zadebiutuje na początku 2023 roku, tylko już w listopadzie br. „Wall Street Journal” informuje, że największy serwis streamingowy świata przyspiesza wprowadzenie tańszego pakietu, aby ten zadebiutował szybciej niż podobna oferta Disney+.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Netflix przyspiesza premierę tańszego pakietu
Serwis streamingowy Netflix

Z informacji amerykańskiego dziennika wynika, że w zeszłym tygodniu kierownictwo Netfliksa i Microsoft, które wspólnie pracują nad wprowadzaniem oferty reklamowej na platformie, spotkało się z reklamodawcami ze Stanów Zjednoczonych. Według „Wall Street Journal” Netflix chce, żeby płacili oni 65 dol. za dotarcie do tysiąca widzów. To znacznie wyższa cena niż w przypadku innych serwisów streamingowych, które już oferują reklamy.

Znacznie mniej reklam niż w telewizji

Największa pod względem liczby subskrybentów platforma streamingowa świata oficjalnie twierdzi, że wciąż jest na wstępnym etapie przygotowywania oferty reklamowej. Jeszcze w lipcu br. Netflix podawał, że tani pakiet pojawi się na początku przyszłego roku.

Netflix planuje sprzedawać 15 i 30-sekundowe spoty przed rozpoczęciem produkcji i w trakcie seansu. Długość bloków reklamowych nie będzie dłuższa niż 4 minuty na godzinę. To znacznie mniej niż w przypadku linearnych kanałów telewizyjnych, a w USA nadawcy mogą przerywać nawet programy informacyjne. Tańszy pakiet ma kosztować od 7 do 9 dolarów. Z przecieków wynika, że pakiet z reklamami może być pozbawiony niektórych treści lub funkcji (na przykład możliwości pobierania produkcji platformy na smartfon czy komputer i odtwarzania ich w trybie offline).

Obecnie plan podstawowy za oceanem kosztuje 9,99 dol., plan standardowy 15,50 dol., natomiast plan 4K 20 dol. Serwis zaczął myśleć o wprowadzaniu planu z reklamami po wynikach za I kwartał br. Stracił wówczas 200 tys. subskrybentów. Łącznie ma ich  na całym świecie 220,67 mln.

Netflix na reklamach zarobi miliardy

Tylko w krajach Europy Zachodniej Netflix do 2027 roku wygeneruje roczne przychody w wysokości 1,9 mld dol. z reklam. Z prognozy Ampere Analysis wynika, że to więcej niż w Stanach Zjednoczonych i prawie tyle samo co w całej Ameryce Północnej. Analitycy przewidują, że wprowadzanie taniego pakietu z reklamami przyniesie największej platformie streamingowej świata dodatkowe 841 mln dolarów w Europie Zachodniej i 1 mld dol. w Ameryce Północnej.

Na całym świecie Netflix zarobi 5,5 mld dol. rocznie z reklam do 2027 roku, a opłaty subskrypcyjne w tańszej opcji wzrosną do 8,5 mld dol. rocznie. Uruchomienie tańszego pakietu sprawi, że Netflix zarobi 2,2 mld dol. więcej do 2027 roku niż w przypadku modelu wyłącznie subskrypcyjnego, napędzanego wzrostem ARPU w połączeniu ze skromnym wzrostem ogólnej bazy subskrybentów. Ampere szacuje, że łączna liczba klientów będzie o 3,2 proc. wyższa niż bez wprowadzenia pakietu reklamowego.

8 grudnia br. w USA zadebiutować ma tańsza wersja Disney+ z reklamami. Będzie kosztowała 7,99 dolarów miesięcznie, co jest obecną stawką za pakiet bez reklam (zdrożeje ona do 10,99 dolarów). Na początku reklamy mają nie zajmować dłużej niż 4 minuty na godzinę. Zabraknie spotów politycznych i promujących alkohole. W przyszłym roku pakiet z reklamami Disney+ ma pojawić się także na innych rynkach. Nie wiadomo czy z takiej opcji będą mogli skorzystać polscy subskrybenci platformy. HBO Max, który oferuje tańszy pakiet w USA, na taki krok nad Wisłą, na razie się nie zdecydował. Niedawno pisaliśmy, że w USA na opcję z reklamami, zdecydowało się tylko 12 proc. użytkowników HBO Max.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa