Netflix: Tańszy pakiet z reklamami może być uboższy w treści

Planowany tańszy pakiet połączony z koniecznością oglądania reklam może nie zawierać całej oferty dostępnej dla użytkowników droższych abonamentów - przyznali przedstawiciele Netfliksa. Serwis tłumaczy taką sytuację koniecznością renegocjowania umów z producentami i zewnętrznymi partnerami. Na razie nie wiadomo, jakich pozycji miałoby zabraknąć w „reklamowej” opcji Netfliksa.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix: Tańszy pakiet z reklamami może być uboższy w treści
fot. unsplash.com

W drugim kwartale br. liczba subskrybentów Netfliksa zmalała o 970 tys. do 220,67 mln - to jego drugi z rzędu spadkowy kwartał. Platforma liczy, że w bieżącym wróci do wzrostu. W 2023 roku planuje wprowadzić tańszy pakiet z reklamami oraz dodatkowe opłaty za udostępnianie profilu osobom spoza domu.

Nie będzie wszystkiego

Według zapowiedzi wprowadzenie przez Netfliksa tańszego pakietu połączonego z koniecznością oglądania reklam miałoby nastąpić nie wcześniej, niż na początku 2023 r.

Teraz pojawiły się dodatkowe informacje związane z tym planem, z których nie będą zadowoleni użytkownicy czekający na tańszą, „reklamową” opcję Netfliksa. Podczas wideokonferencji związanej z wynikami przedstawiciele serwisu zapowiedzieli bowiem, że w tańszym pakiecie może nie znaleźć się pełna oferta platformy.

Ted Sarandos, który współkieruje Netfliksem zaznaczył, że użytkownicy tańszego pakietu z reklamami z pewnością odnajdą w serwisie ciekawe, wciągające treści, jednak niektórych pozycji może na początku zabraknąć.

Powód? Liderzy Netfliksa wyjaśniają, że taka sytuacja nie wynika z dyskryminowania abonentów tańszej opcji, ale jest związana z konieczności renegocjacji umów z niektórymi producentami, czy partnerami serwisu. Nie wszyscy z nich bowiem mogą zaakceptować swój udział w modelu reklamowym.

Na razie nie padły żadne konkretne informacje o tym, które tytuły filmów i seriali mogłyby zniknąć z biblioteki Netfliksa w wypadku tańszej subskrypcji wspieranej reklamami.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem