Netflix i Player ze spadkami, HBO GO wyprzedziło TVP VOD (top10 serwisów VoD)

W kwietniu br. większość czołowych serwisów VoD zanotowała spadki odwiedzalności. Natomiast HBOGO.pl dzięki sporemu wzrostowi wyprzedziło TVP VOD, dużo zyskały Canalplus.com i Prime Video. Liderem pozostaje Netflix przed Playerem i CDA Premium.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix i Player ze spadkami, HBO GO wyprzedziło TVP VOD (top10 serwisów VoD)

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,93 mln polskich internautów, co przełożyło się na 20,33 proc. zasięgu.

Player.pl (TVN Grupa Discovery) miał 3,68 mln użytkowników i 12,6 proc. zasięgu, a CDA Premium - 3,57 mln odwiedzających i 12,22 proc. zasięgu.

Wszystkie te serwisy są w pełni odpłatne, Player.pl na taki model przeszedł w połowie br. Regularne wyniki dotyczące liczby subskrybentów w Polsce publikuje jedynie notowany na warszawskiej giełdzie wydawca CDA Premium. Na koniec marca platforma miała 349,2 tys. subskrybentów, wobec 348,5 tys. na koniec grudnia ub.r. i 266,3 tys. na koniec marca ub.r.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rasp-przed-wirtualna-polska-facebook-w-gore-netflix-ze-spadkiem-mediapanel-z-kwietnia,7170194792826497a ##

HBOGO.pl odwiedziło 2,8 mln internautów (co dało 9,6 proc. zasięgu), TVP VOD działający jako sekcja portalu TVP.pl - 2,52 mln (8,64 proc. zasięgu), a dział VoD na WP.pl - 2,42 mln (8,31 proc.).

W dwóch ostatnich serwisach większość treści można oglądać za darmo. Tak samo jest w zajmujących kolejne pozycje Ipla.tv (Cyfrowy Polsat), która miała w kwietniu 1,95 mln użytkowników i 6,7 proc. zasięgu, oraz vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) z 1,34 mln odwiedzających i 4,6 proc.

Czołową dziesiątkę zamykają dwie platformy subskrypcyjne. Uruchomiony przez rokiem Canalplus.com zanotował 1,32 mln użytkowników i 4,54 proc. zasięgu, a należący do Amazona Primevideo.com przyciągnął 1,02 mln polskich internautów, co dało 3,5 proc. zasięgu.

grafika

W porównaniu z marcem br. (przed rokiem nie realizowano jeszcze badania Mediapanel) przeglądarkowy Netflix stracił 926,6 tys. polskich internautów, co oznacza 13,5 proc. w dół. Na Playerze ubyło 465,9 tys. użytkowników (11,2 proc.), a na CDA Premium - 213,2 tys. (5,6 proc.).

TVP VOD zanotowało spadek o 510,6 tys. odwiedzających (15,8 proc.), przez co zostało wyprzedzone przez HBOGO.pl, który zyskał 365,5 tys. użytkowników (15 proc.).

Procentowo jeszcze większe wzrosty osiągnęły Canalplus.com (o 421,8 tys. internautów, czyli 46,8 proc.) i Primevideo.com (o 356,4 tys., 53,6 proc.).

Za to w dziale VoD WP.pl ubyło 152,3 tys. użytkowników (5,9 proc.), na Ipla.tv - 165,9 tys. (7,8 proc.), a na vod.pl - 113,4 tys. (7,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa