SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix podsumowuje 6 miesięcy wdrażania programu dla ochrony środowiska

W marcu br. Netflix ogłosił, że planuje zmniejszyć emisję gazów, a także zobowiązał się do podjęcia inicjatyw chroniących środowisko. Po sześciu miesiącach firma podsumowuje: „Zmniejszyliśmy ilość prądu zużywanego przy produkcji filmów, zelektryfikowaliśmy sprzęt na planach filmowych i postawiliśmy na odnawialne źródła energii tam, gdzie optymalizacja i elektryfikacja nie wystarczyły”.

Article

Przykładem tego, jak firma minimalizuje zanieczyszczenia środowiska, jest produkcja drugiego sezonu serialu „Bridgertonowie”. Podczas realizacji firma starała się ograniczać emisję gazów cieplarniach oraz ograniczyć korzystanie z generatorów zasilanych olejem napędowym, które są często wykorzystywane na planach filmowych. Na początek zwiększono więc dostępność energii sieciowej, dostępnej na wszystkich etapach produkcji oraz dołączono do lokalnego programu korzystania z energii odnawialnej.

GeoPura wchodzi na plany filmowe

Kolejnym krokiem było testowanie na planie ekologicznej, bezemisyjnej jednostki wodorowej GeoPura w miejscach, gdzie energia z sieci nie była dostępna. Taka jednostka może zastąpić liczne dieslowskie agregaty prądotwórcze, - Jednostka wodorowa w niezawodny sposób dostarczała taką ilość energii, że nasza ekipa produkcyjna zaczęła wyłączać kolejne agregaty dieslowskie, żeby wykorzystać prąd z GeoPury – informuje Netflix.

Efektem ubocznym pracy jednostki wodorowej jest czysta woda. Poza dostarczaniem ekologicznej energii i nadającej się do picia wody to wodorowe urządzenie ma jeszcze jedną zaletę — jest ciche, co - jak podkreślono - na planie filmowym ma duże znaczenie. Netflix – zachęcony wynikami pilotażu – planuje wykorzystanie jednostek wodorowych w kolejnych produkcjach realizowanych w Wielkiej Brytanii w roku 2022.

Najpierw – optymalizacja

Główne źródła emisji Netfliksa to produkcje filmowe, biura, podróże i usługi streamingowe. Sprowadzają się one do dwóch podstawowych kategorii: spalane paliwo oraz zużywany prąd. - Aby osiągnąć nasze wewnętrzne cele redukcyjne, koncentrujemy się na rozwiązaniach najistotniejszych z perspektywy przemysłu rozrywkowego, stosując strategię nazwaną „Optymalizacja, elektryfikacja, dekarbonizacja” – informuje spółka.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy najpierw skupiono się w Netfliksie na optymalizacji — zajęto się wydajnością, czyli zmniejszeniem ilości prądu zużywanego podczas przygotowywania produkcji oraz w biurach. Następnie zajęto się elektryfikacją sprzętu, który zużywa najwięcej paliw płynnych, jak pojazdy, budynki i agregaty prądotwórcze. - Tam, gdzie to możliwe, korzystamy z silników elektrycznych, ponieważ są bardziej wydajne, a taką energię elektryczną łatwiej jest dekarbonizować – komunikuje spółka.

Wreszcie na koniec skoncentrowano się na źródłach emisji, w przypadku których optymalizacja i elektryfikacja nie były możliwe, i podjęto się ich dekarbonizacji. Oznacza to wybór odnawialnych źródeł energii zamiast źródeł węglowych w sieciach energetycznych oraz wybór paliw o niskiej lub zerowej emisji tam, gdzie podpięcie się do sieci nie jest możliwe.

Firma stawia na ekologię w budynkach

Ponieważ większość obiektów Netflix wynajmuje, razem z ich właścicielami wdraża teraz prace nad optymalizacją, elektryfikacją i dekarbonizacją wykorzystywanych przestrzeni. Efekty? - Jedno z naszych najnowszych biur w Hollywood poza certyfikatem LEED Gold może też pochwalić się tym, że jest pierwszym dużym biurowcem w Los Angeles z modułami fotowoltaicznymi zintegrowanymi z budynkiem (instalacja BIPV). Oznacza to, że fasada budynku wykorzystuje energię słoneczną do generowania wykorzystywanego na miejscu prądu, którym dodatkowo zasilane jest ponad 70 stacji ładowania pojazdów elektrycznych dostępnych dla naszych pracowników i gości – komunikuje spółka.

Produkcja telewizyjna i filmowa wymaga podróży lotniczych, jednak w nowej strategii Netflix przyjmuje odpowiedzialność za emisję gazów cieplarnianych, do której dochodzi podczas podróży służbowych pracowników, aktorów i członków ekipy technicznej. W kwietniu firma dołączyła do fundatorów stowarzyszenia Sustainable Aviation Buyers Alliance, które stawia sobie za cel zwiększenie dostępności zrównoważonego paliwa lotniczego.

Założenia przyjętego wiosną planu zawarto w trzech krokach. Krok nr 1 to redukcja emisji. Krok drugi to utrzymanie istniejących pochłaniaczy dwutlenku węgla. Firma deklaruje, że do końca 2021 roku w pełni zneutralizuje emisje, których nie może uniknąć, inwestując w projekty, które zapobiegają przedostawaniu się dwutlenku węgla do atmosfery. Wreszcie trzeci krok planu zakłada eliminację dwutlenku węgla z atmosfery. Do końca 2022 roku Netflix ma uruchamiać inwestycje, mające na celu regenerację naturalnych ekosystemów o znaczeniu krytycznym.

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 7,34 mld dolarów i zysku netto z 720 mln do 1,35 mld dolarów. W br. platforma zyskuje zdecydowanie mniej subskrybentów niż w poprzednich latach, na koniec czerwca miała ich globalnie 209,18 mln.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix podsumowuje 6 miesięcy wdrażania programu dla ochrony środowiska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl