SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix testuje sekcję Kolekcje. Eksperci serwisu pomogą w sugerowaniu treści

Serwis Netflix rozpoczął próby nowej sekcji o nazwie Kolekcje. Mają się w niej znaleźć pogrupowane treści dobrane tematycznie do konkretnego użytkownika przygotowane wspólnie przez algorytm oraz ekspertów Netfliksa. Dzięki temu internauci mają łatwiej odnaleźć filmy i seriale dopasowane do swoich upodobań czy nastroju.

Article

Nieoficjalne informacje na temat testów prowadzonych przez Netfliksa podały zachodnie serwisy technologiczne opierając się na przeciekach opublikowanych wcześniej na Twitterze.

Zgodnie z tymi doniesieniami Netflix jest w trakcie prób nowej sekcji o nazwie Kolekcje (Collections). Mają się w niej znaleźć kierowane do użytkowników treści które mogą ich potencjalnie zainteresować.

Filmy i seriale są zgrupowane w tematycznych kolekcjach o nazwach takich jak „Let’s Be Real”, „Let’s Keep It Light”, „Dark & Devious TV Shows” czy „Short an Funny”. Według nieoficjalnych danych zawartość Kolekcji jest dobierana do konkretnych użytkowników, jednak nie decyduje o niej wyłącznie algorytm Netfliksa, ale także eksperci zatrudnieni przez serwis. Dzięki temu materiały trafiające do Kolekcji mają być starannie dobrane do preferencji czy nastroju konkretnych subskrybentów.

Na razie nowa sekcja jest testowana wyłącznie na ograniczonej grupie użytkowników mobilnej aplikacji Netfliksa do systemu iOS. Nie jest wykluczone, że w przyszłości zostanie udostępniona wszystkim subskrybentom mobilnym oraz tym korzystającym z Netfliksa w przeglądarkach.

Netflix ma 151 mln użytkowników

W drugim kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 26 proc. do 4,9 mld dolarów oraz 271 mln dolarów zysku netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 2,7 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 151 mln użytkowników.  W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.

Pod koniec kwietnia firma poinformowała, że zwiększy swoje zadłużenie o 2 mld zł, a środki te zostaną przeznaczone na realizację nowych treści i zakup licencji do zewnętrznych produkcji.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Netflix miał w Polsce 3,43 mln realnych użytkowników i odnotował 43,35 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix testuje sekcję Kolekcje. Eksperci serwisu pomogą w sugerowaniu treści

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl