Nie ma mocnych na Netfliksa. Disney+ ze spadkiem. W tych serwisach oglądamy filmy, seriale i sport

Na Netfliksa niezmiennie przypada ok. połowy łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z platform streamingowych z wideo. W lutym spore wzrost osiągnęły Canal+ online, Player i CDA Premium, a znacząco zmalały wyniki Disney+.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Nie ma mocnych na Netfliksa. Disney+ ze spadkiem. W tych serwisach oglądamy filmy, seriale i sport
Fot. Pixabay

Według wyników badania Mediapanel w lutym 2025 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje ruchu na smart TV) odwiedziło 10,97 mln polskich internautów, co przełożyło się na 36,88 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 6 godzin i 26 sekund, a udział platformy w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo wyniósł 50,84 proc.

Netflix o kilka długości przed konkurentami

W każdej z tych statystyk Netflix osiągnął wyniki kilka razy wyższe od kolejnych witryn w rankingu. Zajmujący drugie miejsce Max, działający u nas od połowy ub.r., przyciągnął 4,31 mln internautów (14,51 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 6 minut i 30 sekund, co dało 10,35 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo.

Natomiast TVP VOD odwiedziło 2,61 mln internautów (8,76 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 46 minut i 26 sekund. Udział platformy w łącznym czasie korzystania wyniósł 7,59 proc.

Spośród pozostałych platform pułap 3 mln użytkowników przekroczyły Prime Video (3,9 mln) i Disney+ (3,17 mln), a poziom 2 mln – Canal+ online (2,5 mln) i Player (2,31 mln). Prime Video zanotował 5,23 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu, zaś kolejne z wymienionych witryn – odpowiednio 4,83, 4,52 i 4,01 proc.

grafika

W porównaniu ze styczniem Netfliksowi ubyło 295,5 tys. użytkowników (2,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 25 minut i 34 sekundy (6,6 proc.). Jednak biorąc pod uwagę wyniki pozostałych platform i to, że luty miał trzy dni mniej od stycznia, udział Netfliksa w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo wzrósł o 0,97 pkt proc., powyżej poziomu 50 proc.

Max przy wzroście liczby odwiedzających o 479,2 tys. (12,5 proc.) i skróceniu się przeciętnego czasu korzystania o godzinę i 1,5 minuty (24,8 proc.) zanotował spadek udziału o 0,56 pkt proc. (czyli 5,1 proc.).

Z kolei Disney+ stracił 239,3 tys. użytkowników (7 proc.) oraz 34 minuty i 43 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego (22,6 proc.), w konsekwencji jego udział poszedł w dół o 1,16 pkt proc. (19,4 proc.).

Za to Canal+ online, mający w ofercie m.in. mecze PKO BP Ekstraklasy i Ligi Mistrzów, które na dobre wznowiły w lutym rozgrywki po przerwie zimowej, stracił 197,8 tys. odwiedzających (7,3 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 22 minuty i 22 sekundy (19 proc.). W efekcie udział platformy w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo podskoczył o 0,87 pkt proc. (23,8 proc.).

TVP VOD osiągnęła zaś wzrost udziału o 0,58 pkt proc. (8,3 proc.), Player – o 0,28 pkt proc. (7,5 proc.), a CDA Premium – o 0,32 pkt proc. (21,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa