SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix szykuje pierwszą transmisję sportową w swojej historii

Już jesienią Netflix może pokazać pierwsze wydarzenie sportowe na żywo w swojej historii. „Wall Street Journal” podał, że trwają przygotowania do turnieju golfowego w Las Vegas. Mają się w nim zmierzyć celebryci, profesjonalni golfiści i kierowcy Formuły 1.

Serwis streamingowy NetflixSerwis streamingowy Netflix

Według The Wall Street Journal, najpopularniejszy serwis streamingowy na świecie prowadzi rozmowy w sprawie transmisji wydarzenia. Mają w nim wziął udział bohaterowie programów dokumentalnych „Drive to Survive” i „Full Swing”, poświęconych zawodnikom Formuły 1 i PGA Tour. W trakcie jesiennej imprezy profesjonalni golfiści mają zmierzyć się z kierowcami i celebrytami.

Netflix eksperymentuje z transmisjami na żywo

Platforma wiosną już udostępniała formaty na żywo. Były to m.in. komediowe stand-upy i reality show. Podczas kwietniowej transmisji programu randkowego „Love is blind” doszło jednak do problemów technicznych. Netflix przeprosił i udostępnił odcinek jeszcze raz.

Do tej pory Netflix, który w ostatnim czasie walczy ze współdzieleniem kont, trzymał się z dala od praw sportowych w przeciwieństwie do niektórych rywali. Na rynku amerykańskim Apple ma prawa do Major League Baseball, podczas gdy Amazon pozyskał licencje na transmisje Ligi Mistrzów, Premier League i rozgrywek tenisowych ATP.

Netflix ubiegał się o prawa do transmisji wyścigów Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych, ale został przebity przez ESPN, który należy do Disneya.

Rynek praw sportowych w streamingu jest warty 8,5 mld dol.

Globalne wydatki serwisów streamingowych na prawa do transmisji sportowych przekroczą w tym roku 8,5 mld dolarów. Z raportu  Ampere Analysis wynika, że w czołówce są DAZN, Amazon Prime Video i ESPN+. Viaplay zajął pod względem tych inwestycji czwarte miejsce, a większość jego wydatków dotyczy polskiego rynku.

Z prognozy opartej na narzędziu Sports - Media Rights wynika, że w 2023 roku udział serwisów streamingowych w globalnych inwestycjach na prawa sportowe wyniesie 21 proc. W poprzednim roku było to zaledwie 13 proc. Mimo znaczącego wzrostu, wydatki te dalej są mniejsze niż w przypadku filmów i seriali. W 2022 udział serwisów, takich jak Netflix, Disney+, Amazon Prime Video i Apple TV+ w oryginalne produkcje wyniósł 28 proc. Analitycy Ampere twierdzą, że trudna sytuacja finansowa nadawców powoduje, że posiadacze praw sportowych decydują się na sprzedawanie ich serwisom streamingowym.

Za 54 proc. wszystkich wydatków na prawa sportowe w streamingu na świecie odpowiada DAZN. W Polsce ten serwis nie cieszy się największą popularnością i koncentruje na sportach walki. Znacznie szerszą ofertę ma na przykład w Niemczech, gdzie emituje mecze Ligi Mistrzów, francuskiej Ligue 1, hiszpańskiej La Ligi czy włoskiej Serie A. Posiada na tyle rozbudowaną bibliotekę, że niedawno uruchomił darmowy kanał z DAZN FAST+ na platformie Samsung TV Plus.

Analitycy zauważają, że w ostatnich latach także Peacock i Viaplay zwiększają inwestycje w sport. Swoje działania w tym zakresie intensyfikuje także Amazon Prime Video, który we wrześniu 2022 roku pozyskał 11-letnią licencję na transmisje z rozgrywek NFL na amerykańskim rynku.  Platforma jest też m.in. posiadaczem praw do Ligue 1 we Francji, co doprowadziło do sporu sądowego z udziałem Canal+ w tym kraju. W Polsce Amazon Prime Video, którego subskrypcja kosztuje 49 zł rocznie, na razie nie inwestuje w sport. Viaplay posiada za to prawa do Premier League, Bundesligi, gal KSW. Od marca dołączy do nich Formuła 1. Viaplay na koniec 2022 roku miał w Polsce 1,2 mln subskrybentów. Umowę dotyczącą transmisji z NFL na siedem sezonów zawarł też YouTube. Jest warta 2 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Netflix szykuje pierwszą transmisję sportową w swojej historii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl