SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netia: czas na telewizję przez internet

Netia chce do końca września wdrożyć WLR i mieć dostęp do pętli lokalnej TP SA.

Netia będzie chciała zaoferować usługę abonamentu dla klientów Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) najpóźniej przed końcem września, do tego czasu chce też mieć dostęp do pętli lokalnej TP SA - co pozwoli na świadczenie przy wykorzystaniu infrastruktury TP SA bardziej zaawansowanych usług telekomunikacyjnych, takich jak telewizja przez internet czy wideo na żądanie, zapowiedział w środę członek zarządu Netii Piotr Czapski.

Podpisanie już konkretnych umów na hurtowy zakup abonamentu od TP SA, czyli tzw. WLR oraz dostęp do pętli lokalnej ma umożliwić zawarte właśnie między Netią a TP SA porozumienie o warunkach współpracy. Zgodnie z porozumieniem od początku IV kwartału obydwie spółki zobowiązały się do przejścia na nowe stawki rozliczeń międzyoperatorskich (RIO).

„Nowe elementy to uwolnienie pętli lokalnej i WLR. Tu nie ma konkretnych dat, ale liczymy, że stanie się to w najbliższych miesiącach. Myślę, że najpóźniej do końca września” - powiedział Czapski podczas środowej konferencji prasowej.

Dodał, że umowa z TP SA dotycząca WLR może być zawarta nawet w ciągu najbliższych tygodni, a według porozumienia z TP SA usługa powinna być wdrożona w terminie trzech miesięcy od daty podpisania umowy.

Czapski poinformował, że dostęp do pętli lokalnej (umożliwia on operatorowi alternatywnemu operacje na całej infrastrukturze TP SA) Netia będzie chciała wykorzystać do oferowania bardziej zaawansowanych usług. Oprócz szerokopasmowego dostępu do internetu będzie to także na przykład telewizja przez internet (IPTV) oraz wideo na żądanie.

Od grudnia Netia oferuje szerokopasmowy internet na infrastrukturze Telekomunikacji Polskiej za pomocą tzw. bitstream access. Usługa ta od zeszłego tygodnia objęła swoim zasięgiem ponad połowę ludności Polski. Czapski powiedział, że pierwsze wyniki sprzedaży są bardzo dobre.

Pełniący obowiązki prezesa Netii Paweł Karłowski powiedział w środę, że przygotowywana nowa strategia Netii będzie stawiała na większą równowagę między klientami biznesowymi a indywidualnymi. Do tej pory Netia koncentrowała się na ofercie dla firm. Wciąż nie wiadomo jednak, kiedy nowa strategia operatora zostanie ogłoszona.

Według Karłowskiego, nową strategię poznamy „wkrótce” po objęciu stanowiska przez nowego prezesa Netii Mirosława Godlewskiego.

Jak na razie, Netia podała w połowie listopada, że zrewiduje na pewno w dół założenia finansowe na 2007 rok. Spółka uznała, że założenia dotyczące przychodów z usług w oparciu o technologię WiMax były zbyt optymistyczne i postanowiła znacznie zmniejszyć zakłady na tę technologię.

Spółka podawała wówczas, że o szczegółach dotyczących założeń finansowych na lata 2007-2011 poinformuje w ciągu kilku tygodni w strategii na najbliższe 5 lat.

Narastająco w I-III kw. 2006 roku grupa Netii miała 5,96 mln zł straty netto wobec 70,66 mln zł zysku netto rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 645,50 mln zł wobec 644,09 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Netia: czas na telewizję przez internet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl