SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

newonce.radio: rekordowa słuchalność podcastów i nowe możliwości dla marek

Ponad 400 000 razy odtworzono w listopadzie podcasty wyprodukowane przez newonce.radio. Na wynik składają się nagrania dostępne na stronie internetowej newonce.radio oraz w sześciu serwisach streamingowych, m.in. Spotify, Tidal, Apple Podcasts. Zwyżkowy trend potwierdza coraz większe zainteresowanie podcastami i stawia newonce.radio w gronie największych dostawców treści audio w Polsce. Dla brandów to nowa, atrakcyjna przestrzeń do komunikacji.

Według badań przeprowadzonych przez Publicis Groupe na zlecenie Tandem Media, już co czwarty polski internauta słucha audycji dostępnych w sieci, a aż 65% respondentów przyznało, że swoją przygodę z podcastami rozpoczęło zaledwie rok temu. Stale rozwijający się rynek audycji udostępnianych na łamach serwisów streamingowych znajduje swoje odzwierciedlenie w rosnących wynikach newonce.radio.

Wybrane podcasty stacji dostępne są w sześciu serwisach streamingowych tj. Spotify, Apple Podcasts, Tidal, Mixcloud, Stitcher, TuneIn oraz na stronie newonce.radio. Dwie z audycji – „Rozmowy: Wojewódzki & Kędzierski” oraz „2AngryMen” Mateusza Święcickiego i Filipa Kapicy – od początku emisji nie opuściły listy najpopularniejszych podcastów platformy Spotify, wielokrotnie docierając do pierwszej trójki w swoich kategoriach.

– Gloryfikujemy podcasty, bo w przebodźcowanym internecie z jednej strony dają konkretną, pogłębioną informację, z drugiej nie zabierają całej uwagi jak wideo. Darmowe „audio on demand” daje możliwość sięgania po ulubione programy, kiedy się chce i gdzie się chce – mówi Bartek Czarkowski, dyrektor programowy newonce.radio.

Rosnąca popularność podcastów to naturalna przestrzeń do reklamowania produktów, którą zaczynają zauważać największe marki. Dotychczas w ramach audycji i powstających z nich podcastów współpracowały z newonce.radio m.in. BNP Paribas, Coca-Cola, Converse, Dell, H&M, Levi’s, New Balance, Reebok Classic, Samsung, Żywiec.

– newonce.radio to eksperyment, który się powiódł. Szczególnie doceniamy fakt, że duże marki zaczynają uwzględniać nas w swoich budżetach, nierzadko po raz pierwszy inwestując w tak nieoczywistą przestrzeń, jaką jest radio internetowe. Do potrzeb każdego z partnerów podchodzimy indywidualnie i oferujemy produkt szyty na miarę. Dzięki temu podejściu, rok po starcie pierwszej pełnej ramówki, newonce.radio jest dla naszego biznesu liczącym się strumieniem przychodu – mówi Michał Michalski, CEO newonce.media.

W listopadzie wyprodukowane przez newonce.radio podcasty odsłuchano łącznie 405 315 razy, czyli prawie o 100 000 razy więcej niż w październiku (311 400), który z kolei niemal dwukrotnie pobił wrzesień (155 616). Prognozowany wynik grudnia to pół miliona odsłuchań.

Jeśli natomiast chodzi o antenę live – w listopadzie 2019 newonce.radio miało 450 000 słuchaczy i 101 000 unikalnych słuchaczy (wg. Radio.co), 3 razy więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku, czyli w momencie startu pierwszej oficjalnej ramówki. W chwili obecnej zainstalowanych jest ponad 67 000 aplikacji newonce.radio, która dostępna jest w App Store i Google Play.

Na ramówkę radia składa się ponad 40 programów autorskich, a w gronie prowadzących znajdują się m.in. Kuba Wojewódzki i Piotr Kędzierski, raper Pezet, Jan-rapowanie, Żabson, Ras, Mateusz Gessler, dziennikarze sportowi Kapica i Święcicki, kierowca rajdowy Kuba Przygoński, redaktor naczelny portalu filmweb.pl Michał Walkiewicz oraz zespoły Coals i KAMP!

newonce.radio to część grupy newonce.media, w której skład wchodzą również portal newonce.net, magazyn drukowany newonce.paper oraz stacjonarny newonce.bar.