SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Newsweek Plus ma 10 tys. użytkowników, ale tylko połowa zapłaciła za treści

Serwis Newsweek Plus ma ponad 10 tys. użytkowników, ale dotąd tylko połowa z nich zdecydowała się na zakup jakiejś formy subskrypcji. - Najbardziej popularny jest tygodniowy dostęp w regularnej cenie - mówi Wirtualnemedia.pl Monika Radaszewska z RASP.

Monika RadaszewskaArticle

Oferta online Newsweek Plus ruszyła 2 marca br. Pozwala ona na dostęp do treści z tygodnika „Newsweek Polska”, miesięcznika „Newsweek Historia” oraz pięć najważniejszych, przetłumaczonych na język polski tekstów z każdego wydania amerykańskiego „Newsweeka”. Użytkownik z aktualną subskrypcją otrzymuje dodatkowo możliwość korzystania z archiwum cyfrowych wydań wszystkich powyższych tytułów (więcej na ten temat).

W ciągu niemal czterech miesięcy istnienia Newsweeka Plus pozyskał on bazę ponad 10 tys. użytkowników. - Jesteśmy zadowoleni z tego wyniku, bo na kilka dni przed uruchomieniem tej platformy, co miało miejsce na początku marca, deklarowaliśmy, że chcemy do końca roku pozyskać bazę 30 tys. użytkowników. Ten cel jest aktualny, a obecny wynik pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze do jego osiągnięcia - zapewnia Wirtualnemedia.pl Monika Radaszewska, digital paid models director w Ringier Axel Springer Polska.

Jednak bycie zarejestrowanym użytkownikiem w serwisie nie oznacza, że płaci się za dostęp do niego. - Co najmniej połowa z zarejestrowanych użytkowników dokonała jednego lub więcej zakupów - mówi Radaszewska.  Co z resztą? - Część użytkowników rejestruje się, by sprawdzić jak cały system działa. Czyli czytają oni bezpłatne treści i fragmenty materiałów z Newsweeka Plus, które im udostępniamy - dodaje.

Pod względem ilości subskrypcji najbardziej popularną opcją jest dostęp 7-dniowy w cenie regularnej 4,40zł - korzysta z niego 43 proc.  użytkowników. Na drugim miejscu plasuje się dostęp miesięczny za 16 zł (22 proc. użytkowników), dalej jest trial, czyli dostęp na tydzień w promocyjnej cenie 0,99 zł, który jest automatycznie przedłużany w razie braku rezygnacji użytkownika (15 proc.), a kolejne pozycje zajmują subskrypcje: kwartalna w cenie 45 zł (9,7 proc.) i roczna kosztująca 159 zł (7 proc.).

- Pokazuje to, że ponad 50 proc. naszych użytkowników wykupuje subskrypcje miesięczne i dłuższe. My zakładaliśmy, że 90 proc. transakcji będą stanowić triale. Okazało się jednak, że więcej użytkowników jest skłonnych nam zaufać i decydować się na dłuższe okresy prenumerat - mówi Radaszewska. Najwięcej przychodów (44 proc.) firma czerpie z rocznego dostępu. Jest to jednak najdroższa prenumerata.

W ramach Newsweeka Plusa mają się pojawić wkrótce oferty specjalne przygotowane z partnerami.  - Jeśli będziemy poszerzać ofertę to głównie o produkty z portfolio Grupy Onet-RASP. Będziemy np. użytkownikom Newsweek Plus udostępniać nasze książki czy filmy, by docenić ich lojalność - mówi digital paid models director w Ringier Axel Springer Polska.

Newsweek Plus działa  w ramach stworzonej specjalnie dla całego wydawnictwa platformy paid-content. Została ona zbudowana przez zespół e-commerce RASP, a technologicznie wspierał ten proces zespół spółki DreamLab, należącej do Grupy RASP-Onet.

Ringier Axel Springer Polska chce na przełomie III i IV kwartału br. w ramach platformy uruchomić płatną ofertę dla miesięcznika „Forbes”. - Jesteśmy na etapie wypracowywania ostatecznej, atrakcyjnej dla użytkownika oferty. Technologicznie będzie ona wyglądać podobnie jak Newsweek Plus, natomiast nad kontentem trwają prace, to redakcja ostatecznie zdecyduje, co udostępni w płatnej formie - mówi Monika Radaszewska.

Nie jest przesądzone czy jako trzecia w modelu płatnym pojawi się jedna z marek sportowych RASP, co zapowiadano w lutym br. - Mamy jeszcze jednego poważnego kandydata do osadzenia na naszej platformie paid content. Decyzja w sprawie, co w dalszej kolejności się tam znajdzie i kiedy to nastąpi, nie została jeszcze podjęta - informuje Radaszewska.

Z danych ZKDP wynika, że w okresie od stycznia do kwietnia br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweeka” wyniosła 113 434 egz., o 6,24 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z Moniką Radaszewską, digital paid models director w Ringier Axel Springer Polska, rozmawiamy o liczbie użytkowników Newsweek Plus, najpopularniejszych abonamentach, i kolejnych ofertach wydawnictwa z płatnym kontentem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Newsweek Plus ma 10 tys. użytkowników, ale tylko połowa zapłaciła za treści

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
digital paid models director - co to za stanowisko? Jakieś płatne anime? A prawda jest taka, że jak już ktoś czyta Njusłika to w formie papierowej, a reszta bez względu na formę i tak go nie będzie czytała.
odpowiedź
User
nope hate
Czytelnicy dzienników/tygodników już mają dostęp do sieci, wszyscy, więc czytelnictwo na morde lecieć już nie będzie. Spadki zostaną wyhamowane w każdym razie. Biorąc pod uwagę koszty dystrybucji wydań elektronicznych (żadne) każda złotówka ze sprzedaży on line jest warta tyle co 2 - 3 złote ze sprzedaży egzemplarzowej. Więc mimo kanibalizmu - ludzie, którzy płacą za online już nie zapłacą za papier, taki manewr może się opłacić.
odpowiedź
User
Ugh
jezu, o malo zawału nie dostalem jak wszedlem to tego newsa. Czy moznaby sobie darowac wrzucanie zdjec tej pani?
odpowiedź