SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” powtórzył schemat okładki „W Sieci” z prowadzącymi „Wiadomości” w mundurach ze stanu wojennego

Na okładce nowego numeru „Newsweek Polska” znajdują się fotomontaże z prowadzącymi „Wiadomości” i prezesem Telewizji Polskiej w PRL-owskich mundurach wojskowych. Analogicznie program i Piotra Kraśkę pod koniec ub.r. skrytykowało „W Sieci”. Nie wiadomo, czy Telewizja Polska podejmie w tej sprawie działania prawne.

Article

Okładka nowego wydania „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) pokazuje prowadzących główne wydanie „Wiadomości” Danutę Holecką, Michała Adamczyka i Krzysztofa Ziemca oraz prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego w mundurach wojskowych, w jakich występowali dziennikarze prowadzący „Dziennik Telewizyjny” w stanie wojennym. Towarzyszy temu tytuł „Fabryka kłamstw” i tekst „Dlaczego dziennikarze ‘Wiadomości' zgadzają się firmować swoimi twarzami propagandę i manipulacje”.

Jest to zapowiedź artykułu Renaty Kim i Małgorzaty Święchowicz opisującego sytuację w redakcji „Wiadomości”. Przypomnijmy, że w połowie stycznia br. zaraz po zmianie władz Telewizji Polskiej w redakcji programu doszło do bardzo dużych roszad, rozstano się m.in. z prowadzącymi główne wydanie Piotrem Kraśko (był też szefem programu) i Beatą Tadlą, a także wieloma reporterami i wydawcami. Na ich miejsce pojawili się m.in. dziennikarze z innych anten TVP i TV Republika (w zeszłym tygodniu krótsze wydania „Wiadomości” zaczął prowadzić Antoni Trzmiel).

W ostatnich miesiącach część komentatorów i publicystów, m.in. tych wspierających środowiska opozycyjne, zarzuca „Wiadomościom”, że są przychylne wobec obecnego obozu rządzącego. W minionym tygodniu manipulację Krzysztofowi Ziemcowi zarzuciła Magda Jethon, redaktor naczelna KODuj24.pl, tydzień temu krytykowano program za niepodanie słów Baracka Obamy o trosce o polski Trybunał Konstytucyjny, a w maju program został sparodiowany przez Jacka Fedorowicza i Nowoczesną. Tydzień temu dziennikarka „Gazety Wyborczej” Agnieszka Kublik zaapelowała o wysyłanie skarg na program do KRRiT.

Okładka nowego „Newsweeka” przypomina pierwszą stronę „W Sieci” z grudnia ub.r., na której Piotr Kraśko został pokazany w mundurze PRL-owskim i z logo „Dziennika Telewizyjnego” oraz tytułem „Medialny zamach stanu”. Pozwanie wydawcy „W Sieci” za tę okładkę zapowiedział zarówno Piotr Kraśko, jak i Telewizja Polska. Temat pozwu zniknął na początku br. po zmianach we władzach TVP i redakcji „Wiadomości".

Biuro prasowe Telewizji Polskiej nie odpowiedziało na razie na nasze pytanie, czy nadawca podejmie kroki prawne w sprawie okładki nowego „Newsweeka”.

W niedzielę po południu na Twitterze do publikacji odniósł się natomiast reporter „Wiadomości” Jarosław Olechowski. - Szczyt hipokryzji. „Newsweek Polska” atakuje „Wiadomości”, choć ekipa Tomasza Lisa po przejęciu „Newsweeka” przeprowadziła w redakcji brutalną czystkę. Tomasz Lis wyrzucił z „Newsweeka” niemal wszystkich wieloletnich dziennikarzy tej gazety, którzy ją tworzyli. Były wielkie dramaty. Najbardziej haniebne było wyrzucenie twórczyń „Newsweek Historia” żeby zrobić miejsce dla zausznika Tomasza Lisa - napisał Olechowski. - Ten artykuł mnie nie zaskoczył Renata Kim brała udział w marszach Komitetu Obrony Demokracji. To nie jest bezstronna dziennikarka - dodał.

- Ktoś powinien zjeść Snickersa... - skomentowała okładkę na Twitterze Marzena Paczuska, szefowa „Wiadomości”. Natomiast Samuel Pereira, zastępca kierownika redakcji publicystycznej w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, zwrócił uwagę, że Marek Tumanowicz, który w stanie wojennym faktycznie prowadził „Dziennik Telewizyjny” w mundurze, obecnie wspiera KOD.

W połowie maja w „Newsweeku” znalazł się artykuł Renaty Kim i Rafała Gębury w mocno krytycznym świetle opisujący obecną sytuację w Telewizji Polskiej, zwłaszcza w redakcjach informacyjnych i publicystycznych. Na okładce zapowiadało go zdjęcie Jacka Kurskiego w fotelu reżysera i z tytułem „Jak się robi TVPiS”. - Niestety to głównie garść bzdur. Słabego ma Renata Kim informatora, albo specjalnie kłamie - ocenił publikację Samuel Pereira.

Według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 108 679 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” powtórzył schemat okładki „W Sieci” z prowadzącymi „Wiadomości” w mundurach ze stanu wojennego

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
uuuu
akurat w przyapdku kusrskiego i jego ekipy to w 100% uzasadnione, za krski moze tam bylo lekkie nachylenie ale teraz to jeat walenie obuchem po glowie :D
81 46
odpowiedź
User
bob
biedny ziemiec, ma kredyt i musi go splacic a przez to codziennie musi klamac, lis mogl tam dac glowe pobudzina albo graczaka przez zwykle wzgledy humanitarne
72 49
odpowiedź
User
Room
nie trzeba takiego artyk zeby wiedziec jak tam jest :D tez mam znajomego w tvp i ogladanie wiadomosci go brzydzi, baaa teraz wstydzi sie przyznac w towarzystwie ze pracuje w tvp, wiadomo czym to teraz pachnie, noo chyba ze sie pojedzie gdzies na podlasie czy podkarpacie xd
63 44
odpowiedź
User
gocha
Czy chcielibysci pracowac w jednej firmie ludzmi ktorzy przyszli tam pomimo biedy w CV a jedynie z nadania jak : młody Wildstain, Pereira, córka Paczuski, ta młoda nawiedzona w Telexspresie,Pobudzin,Graczak i reszta patoli ?
60 43
odpowiedź
User
Krystian
Tylko że Kraśko w porownaniu do tego hard syfu serwowanego przez kurskiego i jego stado to byl program o lekkiej stronniczosci. Obejrzyjcie kilka materialów pobudzina : niewazne czy tematem jest wielkanoc, syria czy UE zawsze upchnie cos zeby dowalic opozycji.
71 38
odpowiedź