SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” wygrał z Piotrem Dudą, nie będzie sprostowania głośnego tekstu „Hotel robotniczy”

Sąd Okręgowy w Warszawie odrzucił wnioski szefa NSZZ „Solidarność” Piotra Dudy oraz spółki Dekom o publikację sprostowań do artykułu tygodnika „Newsweek” (Ringier Axel Springer Polska) pt. „Hotel robotniczy” z września ub.r. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Article

Tekst Michała Krzymowskiego i Wojciecha Cieśli opublikowano w wydaniu „Newsweeka” z 7 września ub.r. Autorzy opisali w artykule kilka co najmniej parodniowych pobytów Piotra Dudy w ostatnich latach w hotelu uzdrowiskowym „Bałtyk” w Kołobrzegu, należącym do kontrolowanej przez NSZZ „Solidarność” spółki Dekom. Według relacji Duda, czasami z żoną, nocował w luksusowym apartamencie, w którym doba kosztuje 1,3 tys. zł, korzystał z zabiegów odnowy biologicznej, a na koniec pobytu dostawał kilka kilogramów ryb. Nie płacił za to nic, ewentualnie 85 zł za sam nocleg.

Przy tekście zamieszczono skany rachunku na zero zł za odnowę biologiczną i maila ze zmianą terminu rezerwacji apartamentu dla Dudy. Autorzy ujawnili również, że część pracowników „Bałtyku” została zatrudniona przez zewnętrzną firmę na umowach śmieciowych. W artykule znalazło się zastrzeżenie, że od wypowiadających się anonimowo pracowników ośrodka dziennikarze uzyskali pisemne oświadczenia, że w razie procesu powtórzą swoje relacje w sądzie.

Dzień po ukazaniu się w sprzedaży wydania tygodnika z artykułem „Hotel robotniczy”, Piotr Duda na konferencji prasowej sprostował informacje podane przez Krzymowskiego i Cieślę. Jego nazwisko miało pojawiać się przy 27 rezerwacjach w systemie hotelowym, co szef związku zawodowego „Solidarność” tłumaczył tym, że na jego konto przyjeżdżali inni goście.

Piotr Duda zapowiedział pozwanie tygodnika „Newsweek”, a na świadków chciał powołać m.in. Bronisława Komorowskiego, ówczesnego szefa CBA Pawła Wojtunika, wicepremiera Janusza Piechocińskiego, szefa NIK Krzysztofa Kwiatkowskiego i marszałka Senatu Bogdana Borusewicza. Mieli oni poświadczyć, że w podanych przez tygodnik terminach Duda nie przebywał w hotelu „Bałtyk”.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, szef NSZZ „Solidarność” i spółka Dekom (właściciel hotelu „Bałtyk”) pozwali redaktora naczelnego tygodnika i nakazanie opublikowania sprostowań do tekstu. Sąd Okręgowy w Warszawie odrzucił obydwa pozwy i zasądził na rzecz Tomasza Lisa zwrot kosztów procesowych.

Z naszych ustaleń wynika, że Piotr Duda nie pozwał jednak „Newsweeka” cywilnie o ochronę dóbr osobistych. Nie wytoczył również Michałowi Krzymowskiemu i Wojciechowi Cieśli sprawy karnej o zniesławienie.

Z danych ZKDP wynika, że w styczniu br. sprzedaż ogółem „Newsweeka” wyniosła 117 961 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wygrał z Piotrem Dudą, nie będzie sprostowania głośnego tekstu „Hotel robotniczy”

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
śmieszny artykuł
Tiaaaaaa luksusowy apartament,znajomy był i widział i nie jest to super luksusowy apartament.Zresztą związek "Solidarność" jest od oceniania Dudy,a zagraniczna gazeta.
odpowiedź
User
marketer
i bardzo dobrze, Duda jaki jest każdy widzi!!!
odpowiedź
User
YKK
I co pan zrobi z tymi wszystkimi cholewami panie Duda? PS Pozdrowienia dla Kacperka.
odpowiedź
User
:D
Tiaaaaaa luksusowy apartament,znajomy był i widział i nie jest to super luksusowy apartament.Zresztą związek "Solidarność" jest od oceniania Dudy,a zagraniczna gazeta.


Oczywiscie, rece precz od naszych, nasi moga krasc i tylko my mozemy ich oceniac. :)
odpowiedź
User
Sąd odrzucił pozwy?
Ale na jakiej podstawie? Czy rozpatrywał ich treść, czy też odrzucił np. z przyczyn formalnych? Bez takiej informacji tekst pozostaje manipulacją.
27 93
odpowiedź