SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

NFZ wydał na reklamy ponad 12 mln zł. Najwięcej w TVP

Narodowy Fundusz Zdrowia przez trzy lata zapłacił ponad 12,4 mln zł za reklamę i marketing - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W tym roku planuje wydać ponad 1,2 mln zł. Największym beneficjentem funduszu była Telewizja Polska, która otrzymała ponad 3,6 mln zł za emisję spotów i promocję w programie "Pytanie na śniadanie".

Posłanka niezależna Hanna Gill-Piątek zapytała Narodowy Fundusz Zdrowia, ile pieniędzy wydał na reklamę i marketing w latach 2020-2022 i ile planuje wydać w tym roku. Z odpowiedzi na interpelację polityczki, minister zdrowia podał, że w 2020 r. wydano na "działania edukacyjno-promocyjne" 5 363 271 zł, w 2021 r. - 4 967 952 zł, a w 2022 r. 2 075 794 zł. To oznacza, że przez trzy lata wydał na reklamy 12 407 017 zł. W tym roku fundusz planuje wydać 1 200 060 zł.

W latach 2020-2021 największym beneficjentem NFZ była TVP, która dostała 3 635 786 zł za emisję trzech spotów (akcja społeczna #MaskujSię, spot na temat polipragmazji, kampania edukacyjna "Słodki, słodszy, cukrzyca"), emisję animacji na temat Teleplatformy Pierwszego Kontaktu, poranne rozciąganie oraz promocję programu Profilaktyka 40 Plus w "Pytaniu na śniadanie".

Na drugim miejscu plasuje się Polsat, któremu fundusz zapłacił 1 545 750 zł za emisję spotów na temat polipragmazji oraz akcji społecznej #MaskujSię oraz 42 435 zł za mailing do użytkowników poczty Interii, zachęcający do skorzystania z programu Profilaktyka 40 Plus. TVN, podobnie jak Polsat, dostał 1 545 750 zł za emisję dwóch ww. spotów.

W TVP 80 proc. czasu dla rządu, w Polskim Radiu - 63 proc. antenowego czasu

Polskie Radio dostało prawie milion złotych

Polskie Radio otrzymało 938 388 zł za emisję dwóch spotów na temat polipragmazji i programu Profilaktyka 40 Plus. Z kolei Eurozet: (właściciel m.in. Radia ZET) zarobił 600 098 zł za emisję spotu dotyczącego programu Profilaktyki 40 Plus. RMF za emisję spotu o polipragmazji dostał 307 500 zł. Najmniej, bo 136 849 zł otrzymała Grupa Radiowa Time, która jest właścicielem kilkudziesięciu rozgłośni radiowych, m.in. Radio Eska, Radio Plus.

Wśród wydawnictw najwięcej dostał Infor za tajemniczo brzmiącą "współpracę partnerską" (94 300 zł). Drugi w kolejności był Ringier Axel Springer Polska (wydawca m.in. "Faktu", "Newsweeka" i portalu Onet), który otrzymał 79 705 zł za publikację materiałów informacyjnych na temat programu Profilaktyka 40 Plus, Teleplatformy Pierwszego Kontaktu oraz akcji społecznej #MaskujSię. Część pieniędzy wydano też na mailing do użytkowników poczty Onetu, zachęcający do skorzystania z programu Profilaktyka 40 Plus.

Na kolejnym miejscu plasuje się Wirtualna Polska z sumą 56 580 zł za mailing do użytkowników poczty wp.pl na temat programu Profilaktyka 40 Plus. Polska Press, należąca do koncernu Orlen, zarobiła od NFZ 43 062 zł za publikację materiałów informacyjnych na temat programu Profilaktyka 40 Plus. Agora dostała tylko 36 900 zł za informowanie o kampanii edukacyjnej profilaktyki zdrowotnej dla osób po 40.

Setki tysięcy złotych na produkcję spotów

Wśród agencji reklamowych największym beneficjentem była DSK, która otrzymała 292 371 zł za produkcję trzech filmów o polipragmazji, publikowanych na YouTube oraz przygotowanie reklam prasowych, internetowych banerów i spotu radiowego o tym problemie.

Na drugim miejscu znalazła się firma Exercise is Medicine z kwotą 211 040 zł za produkcję ośmiu filmów promujących aktywność fizyczną na YouTube oraz promocję aktywności fizycznej w Internetowym Koncie Pacjenta. Agencja  Infinity Wojciecha Dołhuna zarobiła 183 516 zł za przygotowanie materiałów informacyjnych w ramach cyklu "Środa z Profilaktyką" oraz produkcję cyklu filmów edukacyjnych na temat zdrowego odżywiania, które były publikowane w kanale NFZ na YouTube.

Grupa Eskadra dostała 150 675 zł za produkcję spotu telewizyjnego na temat polipragmazji, a agencja Vegeshark 14 760 zł za promocję portalu diety.nfz.gov.pl. Instytut Gość Media, wydawca "Gościa Niedzielnego" i portalu gosc.pl, otrzymał 67 650 zł za kampanię edukacyjną na temat polipragmazji.

Oprócz tego firma Next Medica zarobiła 23 985 zł za promocję portalu diety.nfz.gov.pl w Internetowym Koncie Pacjenta, a dietetyk Sylwia Gugała-Mirosz 7 200 zł za zrobienie quizów w ramach promocji wymienionego portalu w IKP.

Polskie Radio z rekordową stratą. Głębsza luka reklamowa, więcej na pracowników, rekompensatę nadgryzła inflacja

Promocja NFZ w śniadaniówkach

W ubiegłym roku najwekszym beneficjentem reklamowym NFZ było Konsorcjum Euvic Media oraz Agencja Reklamowa DSK, które otrzymały 351 870 zł za promocję programu edukacyjno‐treningowego "8 tygodni do zdrowia po COVID‐19". Na drugim miejscu znalazł się TVN, który dostał 350 550 zł za kampanię "Poznaj diety NFZ" w programie "Dzień dobry TVN". Za taką samą promocję, tylko w "Pytaniu na śniadanie" TVN otrzymał 348 000 zł.

Firma Exercise is Medicine dostała 318 000 zł za produkcję programu edukacyjno‐treningowego „8 tygodni do zdrowia po COVID‐19”. Z kolei firma Polityka Zdrowotna zarobiła 158 670 zł w ramach "współpracy partnerskiej", a studio Art Cafe 100 000 zł za postprodukcję filmów do akcji "Środa z profilaktyką".

Wśród wydawnictw znalazły się: Infor, który otrzymał 98 400 zł za cykl debat i publikacji z udziałem ekspertów NFZ w ramach projektu "Zdrowie Polaków", RASP z kwotą 19 188 zł za promocję portalu diety.nfz.gov.pl. Spółka radiowa Time otrzymała 41 116 zł za promocję portalu diety.nfz.gov.pl oraz propagowanie informacji o Europejskiej Karcie Ubezpieczenia Zdrowotnego.

W tym roku NFZ chce wydać 1,2 mln zł

W tym roku NFZ planuje wydać 150 060 zł w PMPG Polskie Media za cykl artykułów w tygodniku "Wprost" oraz na stronie wprost.pl dotyczących profilaktyki zdrowotnej i systemu ochrony zdrowia. Infor otrzyma 50 000 zł za publikacje z cyklu "Tydzień z polityką zdrowotną". Fundusz planuje też wydać 600 000 zł na produkcję filmów edukacyjnych dotyczących profilaktyki zdrowotnej oraz 400 000 zł na promocję zdrowia w radiu i prasie.

Wcześniej pisaliśmy, że Ministerstwo Finansów od początku tego roku przeznaczyło na kampanie informacyjne i promocyjne w telewizji ponad 13 mln zł, z czego 12 mln zł poszło dla Polsatu.

Z kolei Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi niemal 700 tys. zł przeznaczyło w tym roku na kampanie społeczne w Telewizji Polskiej. Łącznie ponad 210 tys. zł otrzymały rozgłośnie radiowe należące do katolickich diecezji, archidiecezji czy fundacji. Podobne nakłady na te media resort przeznaczył także w 2022 roku.

Ponad 340 tys. zł wydał w ciągu dwóch lat Zakład Ubezpieczeń Społecznych na kampanie informacyjnie w Telewizji Polskiej. Znacznie mniej, bo w sumie 100 tys. zł przeznaczyła na to Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Ubezpieczyciele płacili za kampanie także w Polska Press i Polskim Radiu.

Dołącz do dyskusji: NFZ wydał na reklamy ponad 12 mln zł. Najwięcej w TVP

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karol
Oszczędzają na pacjentach, to mogą wydać na reklamę.
odpowiedź
User
good
To ciekawe. Bo ja właśnie zapłaciłem za operację ZE SWOICH, bo termin operacji NFZ ponad 4 lata, a tu sobie puścili 12 baniek. Za te 12 baniek w detalu to jest 1000 takich operacji.
odpowiedź
User
fff
Ciekawe co oni reklamują... Oczekiwanie na operację 10 lat?
odpowiedź