SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„... nie odchodź, żyj!” w kampanii o bezpieczeństwie pieszych na drogach (wideo)

Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zaczął kampanię społeczną pod hasłem „…nie odchodź, żyj!” przestrzegającą przed wypadkami drogowymi z udziałem pieszych.

Article

Spot pokazuje, jak zaabsorbowany rozmową telefoniczną mężczyzna na czerwonym świetle wchodzi na przejście dla pieszych i zostaje śmiertelnie potrącony przez samochód. „Chodzi o to, żebyś chodził z głową…” - brzmi końcowy slogan spotu.

- Ochrona pieszych jest   priorytetem Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Dlatego też, w tym najbardziej niebezpiecznym okresie, kiedy dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem pieszych, kierujemy do nich kampanię z apelem o zmianę postaw i zachowań na drodze - opisuje kampanię minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, jednocześnie przewodniczący Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Ze statystyki policyjnych wynika, że w ub.r. najwięcej ofiar wypadków drogowych było w grudniu - 171 zabitych i 1 152 rannych. W całym ub.r. piesi spowodowali 2 619 wypadków, wskutek których śmierć poniosło 450 osób, a obrażenia ciała odniosło 2 238. W większości ofiarami w tych wypadkach byli sami piesi. Do takich wypadków najczęściej przyczyniali się mężczyźni - zarówno jako kierowcy, jaki i przechodnie.

Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie odpowiedział na razie na nasze pytania dotyczące szczegółów przygotowania i realizacji tej kampanii.

Jesienią ub.r. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego realizowała kampanię pod hasłem „Włącz myślenie” skierowaną do młodych kierowców, a w okresie letnim - akcję pod hasłem „Zwolnij! Nie bądź baranem… na drodze” dotyczącą fotoradarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „... nie odchodź, żyj!” w kampanii o bezpieczeństwie pieszych na drogach (wideo)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ała
Zakładajcie do swych burych płaszczy cokolwiek odblaskowego. Lub chociaż jasnego.
Piesi, uwierzcie, że bardzo chciałbym was widzieć, a nie zgadywać, że jesteście.
10 8
odpowiedź
User
j
Kolejna pieniądze podatnika wywalone w błoto. Kogo te spoty ruszają jeszcze? Co oni mają jakiś budżet z podpisem na co w tym roku przepieprzyć?
9 9
odpowiedź
User
wincey & wincey
jeeeeezu jakie to złeeeeeeee....
8 8
odpowiedź
User
sekretariat
sekretariat może lepiej niech telefony odbiera i pocztę przyjmuje. koszmar.
9 8
odpowiedź
User
Ziew;)
A wystarczyłoby jak na zgniłym Zachodzie wprowadzić przepis, że kierowca ma obowiązek zatrzymać sie gdy widzi pieszego chcącego przekroczyć jezdnię na przejściu, no ale to by było za dużo dla lobby moto-ułanów :)
8 8
odpowiedź