„Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” - mBank ostrzega przed zagrożeniami w internecie (wideo)

mBank zaczął kampanię pod hasłem „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!”, pierwszą w jego historii akcję społeczną dotyczącą bezpieczeństwa bankowości internetowej. Akcję przygotował wspólnie z firmami marketingowymi Brand New Heaven, Flota Filmowa i Mindshare Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” - mBank ostrzega przed zagrożeniami w internecie (wideo)

Kampania jest skierowana do osób, które korzystają z usług bankowych w internecie: zarówno na komputerach, jak i smartfonach. Celem jest uświadomienie użytkownikom zagrożeń, jakie mogą spotkać w sieci.

Koncepcja akcji jest oparta na podkreśleniu analogii między zachowaniami w świecie pozainternetowym i w sieci. - Pokazujemy to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu. W ten sposób zwracamy uwagę na fakt, że skoro pewne zachowania związane z bezpieczeństwem poza internetem wyglądają podejrzanie, to nie ma powodu, aby traktować je inaczej w sieci - opisuje Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej mBanku. - Powszechnie rozróżnia się te dwa światy. Nie wszyscy są świadomi, że oba mogą być groźne. Skoro więc uważamy na oszustów w sklepie czy autobusie, to uważni powinniśmy być również odbierając maile i korzystając z usług w sieci - tłumaczy Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

Akcja pod hasłem „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” jest prowadzona przede wszystkim w telewizji i internecie. Spoty pokazują dwa typy ryzykownych zachowań przy korzystaniu z bankowości elektronicznej: niewystarczającego zabezpieczenia komputerów i smartfonów oraz braku ochrony poufnych danych osobowych.

Ponadto w ramach akcji youtuberzy Niekryty Krytyk, Krzysztof Gonciarz (na kanale The Beeczka), Abstrachuje oraz autorzy „5 sposobów na…” w najbliższym czasie zamieszczą nagrania pokazujące, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w tzw. realu. Powstał też profil twitterowy @nierobisztego z wizerunkiem mężczyzny w prochowcu występującego w jednym ze spotów, gdzie dostępne są najważniejsze informacje na temat kampanii.

grafika

Kampanię przygotowała agencja Brand New Heaven we współpracy z zespołem PR i marketingu mBanku. Spoty, w reżyserii Martyny Iwańskiej, wyprodukował dom produkcyjny Flota Filmowa. Media zaplanował dom mediowy Mindshare Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję