SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nie rządu dla product placement w telewizji

Brytyjski rząd nie zgodził się, aby nadawcy telewizyjni moglistosować techniki z zakresu product placement w produkowanych przezsiebie programach.

Minister kultury Andy Burnham poinformował, że rząd rozpatrzyłpomysł wprowadzenia na ekran marek różnych produktów, co jestpowszechną praktyką na rynku amerykańskim, ale postanowił utrzymaćw mocy obecny zakaz w tej kwestii.

"Jestem świadomy, że wielu komercyjnych nadawców zmaga się ztrudnymi ekonomicznie czasami i będę nadal pracował z branżą nadszukaniem sposobów pomocy dla nich. Jednak moim priorytetem jestrozpatrzenie wszystkich innych dróg przed dopuszczeniem productplacement. Nie ma dowodów na ekonomiczne korzyści jegowprowadzenia, są za to bardzo poważne obawy co do zatarcia granicmiędzy reklamą a reklamą redakcyjną" - oświadczył Burnham.

Zgodnie z rządową decyzją, techniki z zakresu product placementnadal będą zabronione w programach tworzonych zarówno przez jak idla brytyjskich telewizji. Tak jak do tej pory będą one dozwolone wprogramach VoD, filmach i programach telewizyjnych kupowanych przezstacje poza granicami Wielkiej Brytanii, zależnie od określonychograniczeń i zabezpieczeń.

Jednocześnie Burnham poinformował, że rząd ponownie przyjrzy sięcałej sprawie na przełomie 2011 i 2012 roku.

Decyzję rządu ostro skrytykowała telewizja ITV, nazywając ją"nieuczciwą". Zdaniem rzecznika stacji, wyklucza ona "ważne noweźródło dochodu dla tych, którzy zobowiązali się do inwestowania itworzenia własnych treści". ITV rozważa także możliwość wystąpieniaw tej sprawie na drogę sądową.

Pod koniec 2007 roku Parlament Europejski przyjął nowelizacjędyrektywy o telewizji bez granic, którą do końca roku bieżącegopaństwa członkowskie UE muszą wprowadzić do swojego prawakrajowego. W ramach tej nowelizacji, od końca tego roku możliwebędzie legalne stosowanie w telewizji technik z zakresu productplacement, z wyjątkiem programów dla dzieci, wiadomości, programówpublicystycznych i dokumentalnych. Jednak każdy kraj otrzymałjednocześnie prawo wprowadzenia bardziej restrykcyjnych zasad, anawet całkowitego zakazu product placement.

źródło: Brand Republic

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nie rządu dla product placement w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl