SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nie rządu dla product placement w telewizji

Brytyjski rząd nie zgodził się, aby nadawcy telewizyjni mogli stosować techniki z zakresu product placement w produkowanych przez siebie programach.

Minister kultury Andy Burnham poinformował, że rząd rozpatrzył pomysł wprowadzenia na ekran marek różnych produktów, co jest powszechną praktyką na rynku amerykańskim, ale postanowił utrzymać w mocy obecny zakaz w tej kwestii.

"Jestem świadomy, że wielu komercyjnych nadawców zmaga się z trudnymi ekonomicznie czasami i będę nadal pracował z branżą nad szukaniem sposobów pomocy dla nich. Jednak moim priorytetem jest rozpatrzenie wszystkich innych dróg przed dopuszczeniem product placement. Nie ma dowodów na ekonomiczne korzyści jego wprowadzenia, są za to bardzo poważne obawy co do zatarcia granic między reklamą a reklamą redakcyjną" - oświadczył Burnham.

Zgodnie z rządową decyzją, techniki z zakresu product placement nadal będą zabronione w programach tworzonych zarówno przez jak i dla brytyjskich telewizji. Tak jak do tej pory będą one dozwolone w programach VoD, filmach i programach telewizyjnych kupowanych przez stacje poza granicami Wielkiej Brytanii, zależnie od określonych ograniczeń i zabezpieczeń.

Jednocześnie Burnham poinformował, że rząd ponownie przyjrzy się całej sprawie na przełomie 2011 i 2012 roku.

Decyzję rządu ostro skrytykowała telewizja ITV, nazywając ją "nieuczciwą". Zdaniem rzecznika stacji, wyklucza ona "ważne nowe źródło dochodu dla tych, którzy zobowiązali się do inwestowania i tworzenia własnych treści". ITV rozważa także możliwość wystąpienia w tej sprawie na drogę sądową.

Pod koniec 2007 roku Parlament Europejski przyjął nowelizację dyrektywy o telewizji bez granic, którą do końca roku bieżącego państwa członkowskie UE muszą wprowadzić do swojego prawa krajowego. W ramach tej nowelizacji, od końca tego roku możliwe będzie legalne stosowanie w telewizji technik z zakresu product placement, z wyjątkiem programów dla dzieci, wiadomości, programów publicystycznych i dokumentalnych. Jednak każdy kraj otrzymał jednocześnie prawo wprowadzenia bardziej restrykcyjnych zasad, a nawet całkowitego zakazu product placement.

źródło: Brand Republic

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nie rządu dla product placement w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl