SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen: 7-proc. spadek globalnych nakładów na reklamę w I kw.

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku światowe nakłady na reklamę w tradycyjnych mediach (telewizja, prasa codzienna, czasopisma, radio) były o 7,2 procenta mniejsze w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Nielsen: 7-proc. spadek globalnych nakładów na reklamę w I kw.

Z raportu firmy badawczej Nielsen wynika, że globalny kryzys gospodarczy w różnym stopniu dotknął każdy region, każdy rodzaj mediów i prawie każdą monitorowaną branżę.

Najmocniej odczuły to kraje europejskie, szczególnie Hiszpania (spadek nakładów na reklamę o 28,2 proc.), Irlandia (-21,2 proc.), Włochy (-19,1 proc.) i Wielka Brytania (-14,7 proc.). Niewiele lepiej wyglądała sytuacja w USA (-12,7 proc.).

Najniższy spadek odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach zmniejszyły się w I kwartale tylko o 2,3 proc., a wzrost odnotowano m.in. w Indonezji (o 19,1 proc.) i Chinach (o 2,5 proc.).

Biorąc pod uwagę poszczególne media, najgorzej wypadły czasopisma, w przypadku których odnotowano spadek wydatków na reklamę o 17,4 proc.. Prasa codzienna zanotowała spadek o 9,1 proc., telewizja o 4,7 proc., a radio o 2,5 proc.

Z kolei tylko dwie spośród monitorowanych przez firmę Nielsen branż mogą pochwalić się wzrostem. Są to kanały dystrybucji (o 6 proc.) i FMCG (o 0,2 proc.). Z drugiej strony największe spadki odnotowały motoryzacja (o 19,9 proc.), usługi finansowe (o 16,7 proc.) oraz odzież i akcesoria (o 15,7 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen: 7-proc. spadek globalnych nakładów na reklamę w I kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl