SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen: Adidas odebrał Nike miano marki najbardziej kojarzonej z mundialem

Przed rozpoczęciem mundialu w RPA nie będąca jego oficjalnym sponsorem marka Nike była przez konsumentów z całego świata najbardziej kojarzona z imprezą. Pierwsze dwa tygodnie mistrzostw przyniosły tutaj znaczącą zmianę - na czoło wysunął się Adidas.

Nielsen: Adidas odebrał Nike miano marki najbardziej kojarzonej z mundialem

Firma badawcza Nielsen poddała analizie internetowe blogi, listy dyskusyjne i strony serwisów społecznościowych (m.in. Flickr, YouTube, Facebook, Twitter). W okresie od 7 maja do 6 czerwca w pisanych w języku angielskim internetowych wiadomościach było dwa razy więcej związanych z mundialem odniesień do firmy Nike (30,2 proc.) niż do jej największego rywala i oficjalnego sponsora mundialu czyli Adidasa (14,4 proc.) - (więcej).

Gdy mundial wystartował sytuacja się odwróciła. W okresie od 11 do 25 czerwca liderem był Adidas (25,1 proc.), wyprzedzając Nike (19,4 proc.) oraz sześciu oficjalnych partnerów FIFA i sponsorów mistrzostw - marki Coca-Cola (11,0 proc.), Sony (9,8 proc.), Budweiser (4,9 proc.), Hyundai/Kia (4,7 proc.), Visa (4,7 proc.) i McDonald's (4,2 proc.). Pierwszą dziesiątkę uzupełniły dwie marki nie będące sponsorami turnieju - Pepsi (2,8 proc.) i Carlsberg (2,4 proc.).

Nielsen podaje, że w dużej części do wzrostu Adidasa przyczyniły się dyskusje na temat Jabulani - wyprodukowanej przez firmę oficjalnej piłki mistrzostw. W pierwszych trzech dniach mundialu odnoszono się do niej w 8 proc. analizowanych wiadomości

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen: Adidas odebrał Nike miano marki najbardziej kojarzonej z mundialem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Brawo Nielsen, szkoda tylko że komentarza brak. Bo jeżeli chodzi o NIKE, to najwięcej komentarzy wzbudziła z pewnością tak zwana "klątwa spotu NIKE" czyli konstatacja, że wszystkie gwiazdy wystepujące w ostatnim mundialowym, fantastycznym spocie (w tym np. Rooney) na Mundialu koszmarnie dali ciała. A zatem w rywalizacji na negatywne komentarze internautów wygrał (czyli przegrał) ADIDAS (którego Jabulani większość piłkarzy na Mundialu nie daje rady celnie strzelać).
odpowiedź