SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen Audience Measurement będzie mierzyć PVR

Firma Nielsen Audience Measurement na przełomie I i II kwartału 2011 roku rozpocznie pomiar oglądalności programów odtwarzanych z przesunięciem czasowym (time shift viewing), w tym oglądania telewizji z wykorzystaniem usługi PVR.

Nielsen Audience Measurement będzie mierzyć PVR

Instytut szacuje, że obecnie 7,3 proc. polskich gospodarstw domowych ma dostęp do PVR. Nielsen Audience Measurement testy pomiaru programów oglądanych z przesunięciem czasowym prowadzi od końca I półrocza br. Odbywają się ono w gospodarstwach domowych wyposażanych w miernik Unitam. Obecnie jest to 370 gospodarstw, a instytut zakłada, że do końca 2011 roku będzie ich już 700. Pomiar obejmuje wszystkie rodzaje źródeł TSV, czyli tunery platform cyfrowych i operatorów kablowych, telewizory z twardym dyskiem, set top boxy ASDL, nagrywarki DVD i magnetowidy.

Z zebranych w tygodniu od 20 do 26 września br. danych wynika m.in., że z usługi oglądania z przesunięciem czasowym korzystają najchętniej abonenci platformy N (36,4 proc.), posiadacze magnetowidów/nagrywarek DVD (24,5 proc.), abonenci cyfrowych sieci kablowych (15,5 proc.) oraz klienci Cyfry+ (11,8 proc.). Najwięcej osób korzysta z tej możliwości w woj. śląskim (26,7 proc.), woj. mazowieckim (16,7 proc.) i woj. pomorskim (12,7 proc.), a pod względem wielkości miejsca zamieszkania – w miastach od 200 do 500 tys. (26 proc.), na wsiach (20 proc.) i w miastach powyżej 500 tys. (17 proc.)

Spośród głównych czterech kanałów największy udział oglądania z przesunięciem czasowym w całkowitej oglądalności miał w analizowanym tygodniu TVN – 2,9 proc. Dalej plasują się TVP 1 (1,4 proc.), TVP 2 (0,9 proc.) i Polsat (0,7 proc.). Z kolei wśród stacji tematycznych największy udział zanotowały kolejno: Canal+ Sport (11,7 proc.), Canal+ Film (6,6 proc.), Polsat Sport Extra (3,4 proc.), Eurosport (2,3 proc.), Discovery World (2,1 proc.), Kino Polska (1,9 proc.), Movies 24 (1,4 proc.), TVN 24 (0,2 proc.) i TVN CNBC (0,1 proc.).

Dane z pomiaru TSV będą dołączane do danych telemetrycznych począwszy od przełomu I i II kwartału 2011 roku. Dotychczas dane dzienne dostępne były następnego dnia, zaś dane ostateczne dostarczane w środę - za okres od poprzedniego poniedziałku do niedzieli. W nowym systemie dystrybucji dane dzienne zawierać będą dane TSV z poprzedniego dnia. Natomiast po dziewięciu dniach będą dostarczane dane ostateczne uwzględniające 7 dni korzystania z TSV. Możliwe są także inne sposoby dystrybucji danych, a ostateczny wybór nastąpi po konsultacjach instytutu z odbiorcami badań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen Audience Measurement będzie mierzyć PVR

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
a kiedy zaczna mierzyć kanały HD
odpowiedź
User
Mędrzec
Już mierzą kanały HD, które mają taką samą ramówkę jak kanały SD np. TVN HD, Polsat HD, Eurosport HD czy Fox Life HD. Kanały HD z inną ramówkę niż podobne stacje SD, na razie mają dość małe zasięgi i nie emitują reklam, dlatego ich się nie mierzy.
odpowiedź