SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen: nakłady na reklamę rosną niemal we wszystkich mediach, internet liderem wzrostu

W pierwszej połowie bieżącego roku globalne nakłady na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 2,7 proc. Wzrosty odnotowano w przypadku prawie każdego rodzaju mediów, najwyższy - w segmencie internetowym.

Z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku globalne wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się w ujęciu rocznym o 7,2 proc.

Następne pod tym względem były radio (+6,6 proc.), kino (+5,9 proc.), outdoor (+4,7 proc.), telewizja (+3,1 proc.) i prasa codzienna (+1,6 proc.). Tylko w przypadku czasopism odnotowano spadek o 1,3 proc.

 


Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, nakłady na reklamę internetową najbardziej wzrosły w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (+30,3 proc.), Ameryce Łacińskiej (++20,6 proc.) oraz Europie (+11,2 proc.).

Wydatki na reklamę w telewizji, która odpowiada za 61 proc. całego rynku, zwiększyły się o 30,1 proc. na Biskim Wschodzie i Afryce, o 6,2 proc. w Ameryce Łacińskiej, o 4 proc. w Ameryce Północnej oraz o 1,4 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Tymczasem w Europie spadły o 2,2 proc.

W przypadku zarówno czasopism, jak i prasy codziennej, wzrost reklamowych nakładów zaobserwowano w Ameryce Łacińskiej, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Znacząco spadły natomiast wydatki na reklamę w czasopismach w Europie i Ameryce Północnej.

Nakłady na reklamę kinową (globalnie +5,9 proc.) najbardziej zwiększyły się w regionie Azji i Pacyfiku - o 40,2 proc. Zrekompensowało to spadki w Ameryce Łacińskiej i w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (odpowiednio o 21,1 proc. i 19,1 proc.).

W przypadku outdooru reklamowe nakłady najbardziej wzrosły w regionach Bliskiego Wschodu i Afryki (+38,8 proc.) oraz Azji i Pacyfiku (+16,7 proc.). Z kolei jeśli chodzi o radio, wzrost wydatków reklamowych został zanotowany w każdym regionie świata.

Dołącz do dyskusji: Nielsen: nakłady na reklamę rosną niemal we wszystkich mediach, internet liderem wzrostu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl