Nielsen: nakłady na reklamę rosną niemal we wszystkich mediach, internet liderem wzrostu

W pierwszej połowie bieżącego roku globalne nakłady na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 2,7 proc. Wzrosty odnotowano w przypadku prawie każdego rodzaju mediów, najwyższy - w segmencie internetowym.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku globalne wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się w ujęciu rocznym o 7,2 proc.

Następne pod tym względem były radio (+6,6 proc.), kino (+5,9 proc.), outdoor (+4,7 proc.), telewizja (+3,1 proc.) i prasa codzienna (+1,6 proc.). Tylko w przypadku czasopism odnotowano spadek o 1,3 proc.

 

grafika

Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, nakłady na reklamę internetową najbardziej wzrosły w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (+30,3 proc.), Ameryce Łacińskiej (++20,6 proc.) oraz Europie (+11,2 proc.).

Wydatki na reklamę w telewizji, która odpowiada za 61 proc. całego rynku, zwiększyły się o 30,1 proc. na Biskim Wschodzie i Afryce, o 6,2 proc. w Ameryce Łacińskiej, o 4 proc. w Ameryce Północnej oraz o 1,4 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Tymczasem w Europie spadły o 2,2 proc.

W przypadku zarówno czasopism, jak i prasy codziennej, wzrost reklamowych nakładów zaobserwowano w Ameryce Łacińskiej, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Znacząco spadły natomiast wydatki na reklamę w czasopismach w Europie i Ameryce Północnej.

Nakłady na reklamę kinową (globalnie +5,9 proc.) najbardziej zwiększyły się w regionie Azji i Pacyfiku - o 40,2 proc. Zrekompensowało to spadki w Ameryce Łacińskiej i w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (odpowiednio o 21,1 proc. i 19,1 proc.).

W przypadku outdooru reklamowe nakłady najbardziej wzrosły w regionach Bliskiego Wschodu i Afryki (+38,8 proc.) oraz Azji i Pacyfiku (+16,7 proc.). Z kolei jeśli chodzi o radio, wzrost wydatków reklamowych został zanotowany w każdym regionie świata.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek