SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,26 mln zł dla chorych dzieci (szczegółowe dane)

14. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie w środę, 6 grudnia br. oglądało średnio 4,98 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,26 mln zł. Zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj miały pokazane tego dnia tuż po spotach „Wydarzenia”, które były najchętniej oglądaną pozycją dnia - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał ponad 12 i pół minuty.

Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,95 mln osób, co przełożyło się na 34,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 41,39 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 38,90 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przynajmniej przez 10 sekend 14. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6 mln osób.

Poza anteną Polsatu blok oglądać można było też w Internecie - na stronie ipla.tv oraz w aplikacji ipla na komputery, tablety oraz smartfony i wybrane telewizory Smart TV.

Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do uśrednionych widowni minutowych w grupie 4+ dla czterech głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsat i TVN). Z tych danych wynika, że w pierwszej minucie 14. Mikołajkowy Blok Reklamowy śledziło średnio 4,01 mln osób. W kolejnych minutach widownia rosła osiągając maksymalną wartość - 5,51 mln - w ostatniej minucie (tj. między 18.57 a 18.58).

Według wstępnych szacunków cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,26 mln zł (dane udostępnione przez Telewizję Polsat). Zostanie ona przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.

Dla porównania, średnia oglądalność 13. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była niemal taka sama - wyniosła ona 4,98 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,25 mln zł.

Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcały w tym roku spoty promocyjne, emitowane na antenach kanałów z Grupy Polsat, serwisu Ipla, radia Muzo.fm oraz telewizji wewnątrz sklepowej PRN Polska.

Świętego Mikołaja, w którego wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski, wspomagali dziennikarze redakcji „Wydarzeń”, Polsatu News i Polsatu Sport: Dorota Gawryluk, Magdalena Hykawy, Karolina Szostak, Jarosław Gugała, Bartosz Kwiatek oraz Andrzej Wyrwiński. Filmy przygotował nadawca we własnym zakresie. Wyreżyserował je Andrzej Szajewski, a producentem był Krzysztof Hansz.

W ramach tegorocznej edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego wyemitowano spoty następujących firm: Coca Cola, Colian, Cyfrowy Polsat, Getback, Grupa Allegro, Grupa Maspex Wadowice, Jeronimo Martins Dystrybucja, McDonalds Polska, Nestle Polska, NIVEA Polska, Orange Polska, Pepsi-Cola Bottlers Polska, Philips Polska, Plus Bank, Polkomtel, Procter & Gamble DS Polska, Tesco Polska, T-Mobile Polska oraz VISA Europe Management Services Limited.

Warto dodać, że w ciągu dotychczasowych czternastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 17,5 mln zł.

Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (dziennik rozpoczął się niemal 8 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 4,26 mln widzów. Była to najchętniej oglądana pozycja programowa dnia.

Wyższą widownię niż zazwyczaj (2,31 mln osób) miał również serial „Pierwsza miłość” (8. pozycja w zestawieniu).

W zeszłą środę Polsat był najchętniej oglądaną stacją dnia zarówno w 4+ jak i w 16-49. Jej dobowe udziały wyniosły odpowiednio 12,51 proc. i 14,67 proc.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,26 mln zł dla chorych dzieci (szczegółowe dane)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Oglądało czy miało włączony telewizor bo nie wierzę, że ludzie lipią się w reklamy.
29 9
odpowiedź
User
Ela
"Świetna" oglądalność TVP1 w tym pasmie przedstawionym na wykresie.
23 9
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
"Świetna" oglądalność TVP1 w tym pasmie przedstawionym na wykresie.

Nie wszystko w telewizji musi być adresowane wyłącznie do masowej widowni.
Tyle w temacie.
10 21
odpowiedź
User
antek
Uważam, że to jest świetna inicjatywa. Brawo!
19 13
odpowiedź
User
mon
"Świetna" oglądalność TVP1 w tym pasmie przedstawionym na wykresie.

Nie wszystko w telewizji musi być adresowane wyłącznie do masowej widowni.
Tyle w temacie.
Z takim podejściem TVPiS zawsze będzie tracić. Ile można robić programów dla idiotów?? Tak właśnie TVPiS traktuje ludzi. To jest ta ich ELITA - te 8 % co ogląda i wierzy w propagandę PiS z tobą włącznie.

Można tylko pogratulować akcji Polsatowi. Państwowych mediów nie stać na taki gest.
17 13
odpowiedź