SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawicowy kanał z zakazem emisji satelitarnej. Emituje m.in. teorie spiskowe

Od września niemiecki kanał Schwarz Rot Gold TV (SRGT) retransmituje na pozycji orbitalnej Astra 19,2°E austriacką stację internetową AUF-1. Głosi ona skrajnie prawicowe teorie spiskowe. Urząd ds. mediów w Badenii-Wirtembergii - LfK - na podstawie oceny Komisji ds. Licencjonowania i Nadzoru (ZAK) zakazał dalszej emisji satelitarnej kanału.

Article

Astra to najpopularniejsza pozycja orbitalna u naszych zachodnich sąsiadów. Za jej pośrednictwem można oglądać niekodowane kanały nadawców komercyjnych w standardowej rozdzielczości i wszystkie publiczne stacje z Niemiec w wysokiej rozdzielczości. Nadają tam też TV Trwam i Radio Maryja. Wśród polskich odbiorców satelitarnych jest drugą pod względem popularności pozycją po Hot Birdzie 13°E, gdzie nadają platformy cyfrowe Polsat Box i Canal+.

Niemieckie władze chcą usunięcia kanału z satelity

Jak informuje portal digitalfernsehen.de, regulator LfK przyznał w 2021 roku koncesję na nadawanie stacji SRGT. Od września na transponderze 10,920 GHz, pol. H, SR=22000, FEC=7/8 kanał reemituje austriacką stację AUF-1. Skrajnie prawicowe medium zaczynało od kanału na YouTube i profilu na Telegramie.

Jego założyciel Stefan Magnet i występujący na antenie publicyści zaprzeczają pandemii koronawirusa i przedstawiają najważniejsze wydarzenia jako spisek światowych elit. Przekonują, że Google, Światowe Forum Ekonomiczne, ruch LGBT+ i inżynierowie genetyczni wdrażają tajny plan zniszczenia ludzkości. Służyć temu miały m.in. szczepienia.

AUF-1 chwali politykę prezydenta Rosji Władimira Putina i uzasadnia inwazję na Ukrainę, krytykuje Komisję Europejską, Światowy Kongres Żydów, a nawet UNESCO. Uderza też w uchodźców i imigrantów. Kanał gości polityków partii Alternative für Deutschland i chętnie transmituje konferencje prasowe AfD.

Dochodzenie przeprowadzone przez niemieckiego regulatora wykazało, że doszło do niedozwolonego wpływu na program SRGT. AUF-1 wykupuje na antenie tej stacji czas antenowy od godz. 6 do 7.45 oraz od 18 do 22. W myśl niemieckiego prawa taka praktyka jest zabroniona i stanowi przestępstwo gospodarcze. SRGT został wezwany do natychmiastowego zaprzestania reemisji AUF-1, ponieważ nie ma kontroli nad treściami redakcyjnymi ukazującymi się na jego własnej antenie.

W Unii Europejskiej zakazane głównie rosyjskie kanały

Po rozpoczęciu inwazji na Ukrainę, polska Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakazała emisji wielu rosyjskich i białoruskich kanałów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Rossija 24, Pierwyj Kanał (Channel One Russia) i Białoruś 24 (TV Białoruś). W czerwcu 2022 roku rosyjskie kanały propagandowe zniknęły z Hot Birda.

Analogiczne decyzje zapadły na szczeblu unijnym. Urząd Komunikacji Elektronicznej poinformował w lutym o unijnym zakazie nadawania i dystrybucji kanałów telewizyjnych NTV, NTV Mir, Rossija 1, Ren TV i Pierwyj Kanał. W życie weszło bowiem rozporządzenie Rady Unii Europejskiej. Wcześniej wspólnota zakazała stacji Russia Today (RT) i Sputnik.

Eutelsat, który zakończył rok finansowy 30 czerwca, odnotował spadek przychodów wideo o 6,3 proc. w ujęciu rok do roku. Wpływ na takie wyniki miały m.in. sankcje wymierzone w rosyjskie i irańskie kanały telewizyjne. Wcześniej firma przyznała, że 6,7 proc. jej przychodów pochodzi od rosyjskich klientów. Na unijnej „czarnej liście” poza rosyjskimi stacjami jest też irańska Press TV. 

Dołącz do dyskusji: Prawicowy kanał z zakazem emisji satelitarnej. Emituje m.in. teorie spiskowe

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rafi
Wolność słowa 😁 Jakimś dziwnym trafem te "teorie spiskowe" często okazują się prawdą wcześniej pominiętą przez tzw. Wolne Media gównego nurtu
odpowiedź
User
Żurmian
Wolność słowa 😁 Jakimś dziwnym trafem te "teorie spiskowe" często okazują się prawdą wcześniej pominiętą przez tzw. Wolne Media gównego nurtu
no raczej nie, teraz jest na to popyt, ludzi lubiących teorie spiskowe jest dużo, szczególnie narażeni są ci co narzekają, a czy to co mówią się sprawdza ? jak z graniem w lotka raz trafi, raz nie, ale raczej, raczej nie
Pozdrawiam Bardzo Serdecznie
odpowiedź