Od 1 sierpnia obowiązek testów na Covid-19 przy wjeździe do Niemiec

Od 1 sierpnia wszystkie osoby powyżej 6. roku życia wjeżdżające do Niemiec będą musiały okazać negatywny wynik testu na obecność koronawirusa. Wyjątki dotyczą osób, które zostały zaszczepione lub wyzdrowiały.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Od 1 sierpnia obowiązek testów na Covid-19 przy wjeździe do Niemiec
Berlin, fot. Shutterstock.com

Osoby zaszczepione i wyleczone będą jednak musiały wykonać test, jeśli będą powracały z obszarów uznawanych za zagrożone wariantami wirusa. Obowiązek przeprowadzania testów ma dotyczyć wszystkich, niezależnie od tego, czy przyjeżdżają samolotem, pociągiem czy własnym samochodem. Do tej pory dotyczył tylko osób przylatujących do Niemiec.

Rząd federalny pierwotnie planował wprowadzenie obowiązkowych testów dopiero od 11 września. Do tego czasu jednak w większości krajów związkowych zakończą się już wakacje, np. w Hamburgu (4 sierpnia) i Berlinie (6 sierpnia) zakończą się one w najbliższych dniach.

Informacje o możliwym wprowadzeniu zaostrzonych przepisów wjazdowych już od 1 sierpnia, pojawiają się w niemieckich mediach od kilku dni, ale jak dotąd rząd oficjalnie ich nie potwierdził.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych