SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niemieccy wydawcy odwołują się od wyroku ws. opłat za ich treści w Google News

Grupa największych niemieckich wydawców złożyła apelację od przegranego wyroku w sprawie stosowania przez Google nieuczciwych praktyk rynkowych. Axel Springer i inne niemieckie koncerny twierdzą, że Google nie może za darmo zamieszczać na swoich platformach fragmentów ich artykułów.

Article

Spór pomiędzy niemieckimi koncernami medialnymi, wśród których są m.in. Axel Springer, Burda, WAZ i Müncher Merkur sięga roku 2014.

Wydawcy chcieli uzyskać orzeczenie nakazujące amerykańskim koncernom dzielenie się wpływami z reklam wyświetlanych wraz z fragmentami tekstów z serwisów gazet i magazynów, agregowanymi na bieżąco przez witryny takie jak Google News. Konkretnie chodziło o przekazywanie 11 proc. tych przychodów.

W wyniku toczącego się długo postępowania sąd wydał wyrok niekorzystny dla wydawców. Stwierdził w nim, że Google nie narusza zasad konkurencji na rynku, a interesy wydawców są odpowiednio zabezpieczone, bowiem czerpią oni przychody z reklam na swoich stronach, na które kierowani są czytelnicy chcący przeczytać więcej niż tylko fragment zamieszczonego przez Google tekstu.

Jan Hegemann, prawnik reprezentujący grupę 40 niemieckich wydawców, potwierdził w rozmowie z Reutersem, że pod koniec ubiegłego tygodnia złożył apelację od tego orzeczenia. Zdaniem Hegemanna sąd pierwszej instancji w wadliwy sposób zinterpretował rynkowy układ pomiędzy Google a wydawcami i ci ostatni są narażenia na nieuzasadnione straty.

Na razie nie jest znany termin rozpatrzenia apelacji w sądzie odwoławczym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Niemieccy wydawcy odwołują się od wyroku ws. opłat za ich treści w Google News

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl