SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niezalezna.pl apeluje o udostępnianie treści w mediach społecznościwych. „Powstaną alternatywne platformy”

Serwis Niezalezna.pl zwrócił się do swoich czytelników z prośbą o większą aktywność w mediach społecznościowych. Chodzi o udostępnianie materiałów wydawcy na Facebooku i w innych serwisach, bowiem zasięgi znacząco spadają. - To jest długi marsz, na konkretne efekty trzeba będzie zaczekać. Ale prędzej czy później powstaną platformy społecznościowe alternatywne wobec Facebooka - przewiduje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej" i prezes zarządu Niezależnego Wydawnictwa Polskiego.

Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”, wiceprezes Telewizji Republika Article

Serwis Niezalezna.pl będący własnością Niezależnego Wydawnictwa Polskiego, do którego należy także m.in. „Gazeta Polska” opublikował apel, w którym prosi swoich czytelników o większą niż dotąd aktywność w mediach społecznościowych.

- Obecnie największym fanpage’em Strefy Wolnego Słowa jest profil portalu Niezależna.pl na Facebooku. Wspiera go prawie 250 tys. użytkowników - czytamy w komunikacie. - Profil Telewizji Republika polubiło ponad 160 tys. osób. Jeszcze rok temu pojawienie się tekstu na profilu Niezależna.pl oznaczało, że docierał on do 250 tys. osób. Dziś treść dociera zaledwie do… 5 tys. Co najbardziej zaskakujące, nie wiadomo, na jakiej podstawie dokonuje się wyboru użytkowników, do których ta treść dociera. Zachęcamy Was, nasi szanowni Czytelnicy, do promowania naszych treści w serwisach, na których jesteście aktywni, takich jak Facebook, Twitter czy inne social media – apeluje wydawca informując, że w towarzystwie publikowanych materiałów będzie zamieszczał specjalne przyciski pozwalające na łatwe udostępnianie tych treści na Facebooku czy Twitterze.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej" i prezes zarządu Niezależnego Wydawnictwa Polskiego, do którego należy m.in. serwis Niezalezna.pl wyjaśnia motywy opublikowania apelu, którego adresatami są czytelnicy. Odnosi się także do naszych sugestii, że spadek zasięgów treści publikowanych przez wydawcę jest konsekwencją zmiany algorytmu zapowiedzianej przez Facebook na początku br.

- Zuckerberg wprowadził zmiany w algorytmie Facebooka dotykające wydawców bez powiadamiania o tym zarówno mediów, jak i odbiorców treści - zaznacza Tomasz Sakiewicz. - To oczywiście ma krótkie nogi, bo prędzej czy później powstaną platformy społecznościowe alternatywne wobec Facebooka. Ludzie chcą komentować media i dyskutować z nimi. Nasza obecna inicjatywa przypomina nieco akcję uruchomioną kiedyś pod nazwą „Kup drugi egzemplarz gazety”. Dzisiaj oczywiście rzecz nie polega na tym, by kupić drugi egzemplarz, ale by wesprzeć nas w mediach społecznościowych.

Tomasz Sakiewicz ujawnia, że po opublikowaniu w serwisach wydawcy apelu o większą aktywność użytkowników ich odzew w mediach społecznościowych jest obiecujący.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że to jest długi marsz - przyznaje naczelny „Gazety Polskiej”. - Myślę, ze na konkretne efekty będzie trzeba zaczekać około roku. Sądzę, że wśród czytelników jest potrzebny program w rodzaju „50+”. Chodzi o uświadomienie odbiorcom z konkretnego przedziału wiekowego w jaki sposób, poza kupnem gazety mogą wesprzeć nasze treści za pomocą mediów społecznościowych - wyjaśnia Sakiewicz.

Zmiany w algorytmie

Niedawno Mark Zuckerberg zapowiedział, że 2018 r. będzie ważnym okresem naprawy Facebooka. W serwisie zaplanowano zmiany treści wyświetlanych w News feedzie, oddanie w ręce użytkowników decyzji o pozycji wydawców w Aktualnościach oraz wyróżnienie na kontach użytkowników newsów i treści o charakterze lokalnym.

W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Niezalezna.pl apeluje o udostępnianie treści w mediach społecznościwych. „Powstaną alternatywne platformy”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lul
srutututu od dawna nie ma 100% zasiegow fanpejdzy, a poza tym jest opcja xaobsetwowania fanpejdza tak ze wszystko z niego wyświetli się na tajmlajnie
18 12
odpowiedź
User
na bagnety
Pan S. to chyba żyje w jakiejś alternatywnej rzeczywistości... Już od dawna są inne platformy: nasza klasa i diaspora wydają się najwłaściwsze dla towarzyszy pana S.
26 15
odpowiedź
User
hohoho
Stworzyli alternatywna rzeczywistosc, teraz tworza alternatywne platformy =)
53 14
odpowiedź
User
Bonanza
Żebrać o lajki, ale upadek. Imperium medialne kijem podparte.
33 11
odpowiedź
User
BB
srutututu od dawna nie ma 100% zasiegow fanpejdzy, a poza tym jest opcja xaobsetwowania fanpejdza tak ze wszystko z niego wyświetli się na tajmlajnie


no niekoniecznie. Jeśli fanpage prowadzony jest przez firmę a ta prowadzi go bezpłatnie, Facebook rozsyła posty jedynie do co dziesiątej osoby która obserwuje.

Nie wchodzę już sprawy pozakomerycyjne jak preferencje polityczne FB, bo to też ma znaczenie, chociaż bardziej w USA niż poza nimi, ale również portal może wprowadzić ograniczegenia z tego wynikające.
12 12
odpowiedź