SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe pasmo regionalne w TVP Info pod znakiem zapytania

Projekt stworzenia zintegrowanego pasma regionalnego w TVP Info jest dopiero w fazie przygotowawczej. Zarząd TVP podejmie ew. decyzję o jego realizacji pod warunkiem uzyskania pozytywnych opinii szefów ośrodków regionalnych.

Nowe pasmo regionalne w TVP Info pod znakiem zapytania

Jak poinformował portal Wirtualnemedia.pl Andrzej Siwek z biura prasowego TVP, projekt zakłada sformatowanie obecnego pasma własnego oddziałów TVP - zarówno w dni powszednie, jak i w weekendy - w ten sposób, by uzyskać jednorodność gatunkową i podobne ramy czasowe poszczególnych audycji. Obecnie poszczególne oddziały emitują w swoich regionach oddzielne pasma, a wspólny jest tylko kilkunastominutowy serwis informacyjny.

- Celem przygotowywanego projektu jest osiągnięcie w miarę jednorodnej struktury pasm własnych OTV, dzięki czemu można będzie lepiej programować te pasma np. stwarzając mechanizmy wymiany audycji między poszczególnymi ośrodkami, uzyskać większe wpływy ze sprzedaży czasu reklamowego, podnieść jakość produkcji i obniżyć jej koszty, jak również zwiększyć udział programów ośrodków regionalnych TVP w rynku - powiedział nam Siwek.

Jak podkreślił, projekt jest w fazie przygotowawczej. Najpierw będzie konsultowany z dyrektorami oddziałów terenowych i tylko w przypadku ich pozytywnych opinii zostanie przedstawiony zarządowi TVP. Dopiero potem zarząd podejmie ostateczną decyzję w sprawie realizacji przedsięwzięcia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowe pasmo regionalne w TVP Info pod znakiem zapytania

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
arek
prawda jest taka, ze powstanie TVP Info (wcześniej TVP3) przyczyniło się do degradacji ośrodków reg., to co teraz nadawane jest w tzw. paśmie regionalnym woła o pomstę do nieba (przynajmniej w TVP Wrocław). Brak nowych pomysłów, świeżości, energii, interesujących audycji, wszystko robione w staroświecki sposób tak jakby Wrocław był jakąś prowincjonalną dziurą a nie nowocześnie rozwijającym się miastem. Juz nie wspomne o takich rzeczach jak nowoczesna technika, grafika, oprawy programów czy nadawanie w 16:9. Ośrodki regionalne to zarazem skarb i przekleństwo dla warszawskiej centrali. Nie wiem, może to wszystko sprywatyzować w cholerę? może wtedy to będzie jakoś wyglądać? Modelu niemieckiego i tak nigdy nie osiągniemy.
8 8
odpowiedź
User
kobylak
masz rację to już koniec samodzielności ośrodków. W ubiegłym roku ponad 200 mln złotych zostało zabranych z budzetów. Tyle zresztą wynosila strata w roku 2009. Politycy lokalni dorwali się też obsady stolków regionach. Nikt z tego powodu nie chce się wychylać z dziennikarzy a panuje tam serwilizm wobec polityków i koło sie zamyka.
8 8
odpowiedź
User
Gary
Pytanie tylko - czy gdyby nie było TVP Info ( a wcześniej TVP 3 ) to w ośrodkach byłoby lepiej? Bo ja uważam że nie. Ludzie tam zyją jak w hermetycznej puszce. Czasy sie zmieniają, TV też a tam jak dawniej. Np. w TV Gdańsk od lat to samo - "magazyn przechodnia", "Kośc niezgody", "Gdański Dywanik" - ile to można ogladać?
8 8
odpowiedź
User
olo
TVPInfo.....wierny naśladowca TVN 24
8 8
odpowiedź
User
lulka
Cóż za obłuda... Przecież od lat wszelkie decyzje dotyczące ośrodków powodowały zmniejszenie ich udziałów w rynku i spadek wpływów z reklam. Odbieranie co lepiej oglądanych pasm, kilkukrotne roszady pasma tzw. rozłącznej Dwójki (w końcu całkiem odebranej), wchodzenie z transmisjami "ważnych wydarzeń" na czas regionów, zmuszanie do przesunięcia głównego wydania serwisów informacyjnych... A większość tych decyzji przeważnie ogłaszano znienacka, nawet w tym samym dniu, którego zmiany dotyczyły. Aż dziw, że jeszcze ostali się jacyś widzowie i reklamodawcy.
Pokuszę się o przepowiednię: ośrodki zostaną wyłącznie z serwisami informacyjnymi, pozostały czas wypełnią jednakowe w każdym z nich audycje, ujednolicone pasma będzie sprzedawać główne Biuro Reklamy, a to wszystko stanie się już wkrótce i znów bez zapowiedzi, bo dyrektorzy ośrodków (wskazani przecież przez Zarząd) przecież wcale nie zaprotestują.
8 8
odpowiedź