Nowy algorytm Facebooka będzie eksponował wpisy bogate w informacje

Facebook po raz kolejny w ostatnim czasie zapowiedział modyfikację swojego algorytmu. Tym razem zamierza umieszczać wyżej w news feedzie te treści od wydawców, które mają dla konkretnego użytkownika większą wartość informacyjną.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Nowy algorytm Facebooka będzie eksponował wpisy bogate w informacje

Facebook kontynuuje falę modyfikacji w algorytmie news feedu. Po zmianie faworyzującej wpisy od rodziny i znajomych kosztem treści od wydawców i zapowiedzi walki z tzw. clickbaitem portal poinformował na swoim blogu, że będzie starał się dostarczać użytkownikom takie wpisy, które są dla nich najbardziej wartościowe pod względem informacji.

Jak wyjaśnia serwis każdego dnia zbiera on opinie na temat funkcjonowania news feedu od kilkudziesięciu tysięcy właścicieli kont na platformie. Na tej podstawie inżynierowie Facebooka wysnuli wniosek, że najbardziej cenione i angażujące są te treści od wydawców, które niosą przydatne dla nich informacje.

Facebook zaznacza, że w przypadku każdego z użytkowników ważne są innego rodzaju informacje, bowiem każdy ma inne zainteresowania. Dlatego nowy algorytm będzie obserwował każde konto i badał jakie wpisy są przez użytkownika najchętniej czytane, udostępniane i komentowane, i na tej podstawie umieści wyżej w news feedzie konkretne treści. Wszystko po to, by aktualności na koncie były jak najlepiej dopasowane do wymagań i oczekiwań internautów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-walczy-z-adblockerami-bo-wskutek-ich-stosowania-traci-wplywy-z-reklam ##

Facebook uspokaja przy okazji, że większość wydawców nie zauważy wielkich różnic w zasięgu ich treści, choć niektórzy mogą zaobserwować nieznaczne wzrosty lub spadki w tym zakresie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa