SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowy właściciel 'Daily Telegraph'

Bracia Barclay kupują 'Daily Telegraph'

Sześciomiesięczna batalia o brytyjską gazetę "The Daily Telegraph" została rozstrzygnięta. W środę poinformowano, że nowymi właścicielami zostaną szkoccy bliźniacy, biznesmeni sir David i sir Frederic Barclay. Niemiecki Axel Springer AG wycofał się ze względu na zbyt wysoką cenę.

Międzynarodowa kancelaria prawna Lovells doradzała Sir Davidowi Barclay i Sir Fredericowi Barclay przy transakcji zakupu The Telegraph Group, w skład której wchodzą tytuły: The Daily Telegraph, The Sunday Telegraph i The Spektator. Umowa zakupu The Telegraph Group, uznany za jedną z najdłuższych i najbardziej spornych transakcji jakie kiedykolwiek miały miejsce w londyńskim City, została zawarta 22 czerwca br.

Przetarg na The Telegraph Group rozpoczął się w listopadzie 2003 roku, z momentem zaangażowania przez zarząd Hollinger International - jej ówczesnego właściciela - firmy Lazard do przeprowadzenia sprzedaży jej aktywów. Lovells początkowo doradzał przy ofercie pierwokupu akcji Hollinger Inc. należących do Lorda Blacka, złożonej w styczniu 2004 w Stanach Zjednoczonych. Press Acquisitions Limited - spółka kontrolowana przez Davida i Fredericka Barclay - dołączyła do przetargu na The Telegraph Group po zablokowaniu tej oferty.

Bracia Barclay od dawna mówili publicznie, że bardzo chcieliby mieć gazetę o znaczącej pozycji na brytyjskim rynku prasowym. Są już właścicielami tytułów "The Scotsmann" i "Business" oraz luksusowych hoteli.

Za "The Daily Telegraph" są gotowi zapłacić dotychczasowemu właścicielowi - towarzystwu Hollinger International - 665 milionów funtów szterlingów (996 milionów euro), dostając jeszcze w pakiecie "Sunday Telegraph".

"The Daily Telegraph", z nakładem ponad 900 tysięcy egzemplarzy, jest największą "poważną" brytyjską gazetą, postrzeganą jako konserwatywna. Wystawiono ją na sprzedaż, kiedy dotychczasowy większościowy akcjonariusz i szef Hollinger International, lord Conrad Black, został zmuszony do dymisji w związku z nieprawidłowościami finansowymi; prowadzone jest przeciwko niemu postępowanie o sprzeniewierzenie.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowy właściciel 'Daily Telegraph'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl