SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O. Rydzyk znów przegrał z KRRiT. Radio Maryja musi zapłacić 20 tys. zł kary

Wczoraj Sąd Okręgowy w Warszawie wydał kolejny wyrok, w którym oddalił odwołanie nadawcy Radia Maryja od decyzji przewodniczącego KRRiT o ukaraniu stacji za emisję ukrytej reklamy.

O. Rydzyk znów przegrał z KRRiT. Radio Maryja musi zapłacić 20 tys. zł kary

Szef KRRiT Jan Dworak w lipcu 2012 roku nałożył na Warszawską Prowincję Redemptorystów, nadawcę Radia Maryja, karę w wysokości 20 tys. zł . Stacja została ukarana za emisję 3 i 4 grudnia 2011 r. ukrytych przekazów reklamowych w czasie transmitowania obchodów XX-lecia Radia Maryja. Podczas relacji promowano urządzenia do odbioru Telewizji Trwam, samą Telewizję Trwam, sieć telefonii komórkowej ,,W Naszej Rodzinie”, SKOK Stefczyka oraz Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej.

Sąd w swoim wyroku podzielił stanowisko przewodniczącego KRRiT i wskazał, iż wymienione w decyzji przekazy handlowe były ukrytymi reklamami. W ocenie sądu nadawca działał w zamiarze osiągnięcia skutku reklamowego, co było związane z osiągnięciem przez niego korzyści (poprzez umożliwienie wzrostu liczby słuchaczy programu z uwagi na treść tych przekazów), a ponadto możliwe było wprowadzenie w błąd odbiorców programu Radio Maryja co do charakteru tych przekazów.

W wyroku sąd podkreślił, iż żaden z przekazów objętych decyzją przewodniczącego KRRiT nie miał związku z obchodami XX-lecia Radia Maryja i nie służył realizacji zadań nadawcy społecznego. Odnosząc się do wysokości kary sąd uznał, że została ustalona prawidłowo i nie stanowi utrudnienia w działalności nadawcy. Wyrok nie jest prawomocny.

To już kolejna przegrana Radia Maryja w sądzie w ciągu kilku dni. W poniedziałek informowaliśmy, że Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił odwołanie Warszawskiej Prowincji Redemptorystów od decyzji przewodniczącego KRRiT nakładającej na stację karę 4 tys. za emisję ukrytych reklam w maju 2011 roku. Wówczas stacja promowała w swoich programach Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, “Nasz Dziennik” oraz SKOK-i Stefczyka (więcej na ten temat).

Zgodnie z prawem nadawanie reklamy ukrytej jest zakazane. Ponadto Radio Maryja ma status nadawcy społecznego, co oznacza, że nie może nawet legalnie nadawać reklam lub audycji sponsorowanych oraz telesprzedaży.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział Radia Maryja w II kwartale br. wyniósł 2,3 proc. (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: O. Rydzyk znów przegrał z KRRiT. Radio Maryja musi zapłacić 20 tys. zł kary

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xxx
To raczej autopromocja, nie reklama :D A walić kary i nie pytać sukienkowych.
odpowiedź
User
kamil
Rydzyk nie wie co to jest reklama.
odpowiedź
User
kurant
Moze i nie wie ale za to jezdzi Lexsusem:)
odpowiedź