SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ofensywa magazynów o piłce nożnej

Pod koniec września pojawi się w kioskach pierwszy numer nowegomiesięcznika 'Futbol.pl', którego redaktorem naczelnym zostałKrzysztof Guzowski. Wśród felietonistów pisma są m.in. Tomasz Lis iTomasz Sianecki. Tymczasem konkurencyjny 'Magazyn Futbol' jużplanuje zmiany.

Ofensywa magazynów o piłce nożnej

Miesięcznik "Futbol.pl" będzie podejmować tematykę związanąwyłącznie z piłka nożną. Ma być magazynem premium, adresowanym doczytelnika wykształconego.

Pismo podzielone zostanie na część krajową i międzynarodową. -Stawiamy na dobry reportaż, dobrą rozmowę, materiały sensacyjne,felietony m.in. Tomasza Lisa i Tomasza Sianeckiego. Kilkanaściestron poświęcimy na futbolowy lifestyle, czyli poza boiskowe życiepiłkarzy. Będzie też część rozrywkowa - opowiada nam KrzysztofGuzowski, redaktor naczelny "Futbol.pl", który przez ponad 20 latpracował w dziale sportowym "Rzeczpospolitej" (przez ostatnie dwalata jako zastępca szefa tego działu). - Nie będziemy się natomiastścigać o newsy do magazynu, ponieważ z racji częstotliwościukazywania się oraz terminów związanych z drukiem zawsze będziemy ztyłu - dodaje.

W sumie redakcja "Futbol.pl" liczy sześciu dziennikarzyzatrudnionych na etacie. Funkcję zastępcy redaktora naczelnegopełni Dariusz Łuszczyna, ostatnio związany z "Faktem", a wcześniejz "Piłką Nożną". Miesięcznik współpracować będzie także z trzemaczołowymi dziennikarzami z innych tytułów, zaś dziesięciupozostałych redaktorów pisać ma na zasadzie wierszówki. Poza tym wredakcji jest dwóch sekretarzy łamiących, fotoedytor ifotoreporter. Obecnie zespół pracuje już nad pierwszym numeremmagazynu.

Miesięcznik ma liczyć 100 stron. Do każdego wydania dołączanabędzie płyta DVD na której znajdą się mecze polskiej reprezentacji,polskich klubów, czy legendarne mecze międzynarodowe, a takżesztuczki piłkarskie, śmieszne bramki, czy treningi z gwiazdamifutbolu. Pismo z płytą kosztować będzie 7,90 zł. Nakład pierwszegonumeru wyniesie 200 tys. egzemplarzy, potem ma to być od 130 do 150tys. egz.

Krzysztof Guzowski twierdzi, że "Futbol.pl" nie ma tak naprawdężadnych konkurentów na rynku. - Miesięcznika "Piłka Nożna Plus" zatakowego nie uważamy - wyjaśnia Guzowski, który dodaje, żekonkurentami jego pisma nie są także tytuły, który znikają z rynkui pojawiają się z powrotem. Tak było w przypadku "Futbol Magazynu"(CSI Media), który powrócił na rynek w maju po kilku miesiącachnieobecności. Wcześniej był wydawany pod tytułem "MagazynFootball".

Jednak Rafał Leszczyński, analityk CR Media Consulting, uważa,że "Futbol.pl" i "Magazyn Futbol" będą ze sobą konkurować,chociażby z racji podobnych nazw. Leszczyński jest zaskoczony, żepowstaje kolejne pismo, które ma w tytule słowo "futbol". - Wyglądato nieprofesjonalnie, wręcz infantylnie - twierdzi.

Wspominany "Magazyn Futbol" (CSI Media) szykuje zmiany. Odnumeru październikowego tytuł znów będzie się ukazywać co miesiąc(przez wakacje wydawany był co dwa). Zwiększy się liczba jego stron- z 84 do 116. - Jest przygotowany nieco odświeżony layout, któryjest wzorowany na najlepszych tytułach europejskich. Będzie tonaprawdę nowa jakość miesięczników piłkarskich w Polsce - mówi namMarek Bobakowski, redaktor naczelny pisma. Wydawca rozważaobniżenie ceny miesięcznika, która wynosi obecnie 6,90 zł,zwiększony ma być także nakład tytułu. Zmianom towarzyszyć będziekampania reklamowa w telewizji.

- Podejrzewam, że formuła i wygląd "Futbol.pl" może być podobnado "Magazynu Futbol". Z tych właśnie powodów nie widzę za wielkichszans, aby obydwa miesięczniki mogły funkcjonować obok siebie.Chyba, że "Futbol.pl" przyniesie jakieś nieoczekiwane rozwiązaniawydawnicze - zastanawia się Rafał Leszczyński. Krzyszof Guzowskipodkreśla jednak, że od "Magazynu Futbol" jego pismo odróżniaćbędzie się szatą graficzną, poziomem tekstów, obecnością publikacjiznanych autorów, dodawaniem płyty DVD do każdego numeru oraz liczbąreklam.

Nowemu magazynowi ma towarzyszyć także portal internetowyFutbol.pl, który wystartuje już w pierwszych dniach września.Tworzy go zespół pod dowództwem Sławomira Gereja, który pracowałostatnio w dziale sportowym portalu Dziennik.pl, a wcześniejzwiązany był m.in. z "Bravo Sport", Wirtualną Polską i "PiłkąNożną". W warszawskiej redakcji Futbol.pl zatrudnionych jest wsumie czterech redaktorów i wydawców, docelowo pomagać im takżedwudziestu współpracowników w Polsce i za granicą.

- Zaoferujemy serwis, który ma strukturę dużego portalu - mówinam Sławomir Gerej. Będzie można w nim znaleźć szczegółowe dane oklubach piłkarskich, zawodnikach czy rozgrywkach. Odpowiedniowyselekcjonowane zostaną wiadomości przeznaczone dla dwóch różnychgrup kibiców - tych mniej zaangażowanych i tych bardziejzainteresowanych futbolem. Poza tym w serwisie zamieszczane będątakże m.in. analizy, statystyki czy felietony.

- Traktujemy miesięcznik i portal jako jedno przedsięwzięcie -tłumaczy nam Guzowski. Dlatego na stronach serwisu pojawiać siębędą informacje i komentarze napisane przez redaktorów magazynu,będą też zajawki tekstów z papierowego wydania, a nawet wykonaneprzez dziennikarzy pisma filmy wideo. - W magazynie będziemyodsyłać z kolei do portalu po szczegóły dokumentacyjne. Będą takżewspólne konkursy sms-owe - dodaje Guzowski.

Właścicielem miesięcznika i portalu jest nowo powstała spółkaFutbol.pl należąca do firmy Carisma Entertainment Group, wydawcym.in. pism z filmami na DVD jak "Kino Konesera", a do niedawnatakże dwutygodnika "M jak Miłość".

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ofensywa magazynów o piłce nożnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl