SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

140 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. TVP1 przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info

Nowy poranny program TVP1 - „Dzień dobry Polsko” - ogląda średnio 142 tys. widzów. Jedynka w czasie emisji magazynu zajmuje czwarte miejsce w rynku - przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W poniedziałek, 27 lutego 2017 roku TVP1 rozpoczęła emisję nowego porannego magazynu „Dzień dobry Polsko”, który pokazywany jest na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 6.00, a 8.00.

W „Dzień dobry Polsko” przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15).

Jedynka wprowadziła do programu pięć par prowadzących, które składają się z zarówno pracowników Telewizji Polskiej, jak i osób z zewnątrz. Wśród gospodarzy morning-show znajdują się takie osobowości, jak: Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Michał Cholewiński, Anna Popek, Rafał Patyra (wszyscy z TVP), Anna Matusiak-Rześniowiecka (prezenterka Polskie Radio RDC), Anna Lucińska (aktorka i modelka), Katarzyna Burzyńska-Sychowicz (wcześniej prezenterka m.in. MTV, TVN czy Polsat Cafe), Krystian Kukułka (aktor) i Tomasz Mandes (aktor).

„Dzień dobry Polsko” ogląda 142 tys. widzów

Średnia widownia dziewięciu pierwszych odcinków audycji (pokazanych do 9 marca br.) wyniosła 142 tys. osób. Przełożyło się to na 5,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 4,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca br., który zgromadził przed telewizorami 183 tys. oglądających. Przełożyło się to na odpowiednio 7,54 proc. i 9,07 proc. udziału.

Jedynka przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info

TVP1 w czasie emisji „Dzień dobry Polsko” ma 5,84 proc. udziału w 4+. Daje to tej stacji czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwszy w tym paśmie jest Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przekłada się na 13,14 proc. udziału. Drugi jest TVN24 (11,82 proc. udziału), a podium najchętniej oglądanych stacji w tym czasie zamyka TVP Info (6,62 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka, z udziałem na poziomie 4,33 proc., zajmuje szóste miejsce.

Magazyn podnosi średnie udziały TVP1 w tym paśmie względem tygodnia poprzedzającego emisję „Dzień dobry Polsko”. W okresie od 21 do 24 lutego br. stacja ta miała 4,73 proc. udziału w 4+ i 2,84 proc. w 16-49. Jedynka pokazywała wówczas w tym czasie „Klan”, teleturniej „Jaka to melodia?” i dokumentalny serial „Wokół Morza Śródziemnego”.

- Ciężko oceniać program i jego wpływ na pasmo po niespełna dwóch tygodniach. To co widać tak na pierwszy rzut oka to to, że oglądalności programu rośnie. Zwłaszcza ostatnie dwa dni wykazują zdecydowanie lepsze wyniki. TVP1 zaczęło walkę z pasmem Polsatu i wygląda na to, że udaje mu się trochę tej widowni przeciągnąć na swoją stronę - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia. - Charakter programu jest też mocno zależny od wydarzeń społeczno-politycznych i widać to na oglądalnościach 1 marca, gdzie mieliśmy obchody dnia pamięci Żołnierzy Wyklętych oraz Środę Popielcową przez co zainteresowanie widzów automatycznie przełożyło się na wyższe oglądalności programu tego dnia - dodaje.

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

Analogiczne nazwy porannych pasm do tej przyjętej przez TVP1 są używane na całym świecie, np. w Niemczech kanał RTL nadaje program „Guten Morgen Deutschland”, a w Stanach Zjednoczonych w ABC i ABC News Now można oglądać „Good Morning America”. Od 2008 roku przez kilka lat Superstacja nadawała poranny blok pod nazwą „Dzień dobry Polsko”.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 140 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. TVP1 przegrywa z Polsatem, TVN24 i TVP Info

51 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marcin
Jak nazwać program, który promuje się srającą kurą?
odpowiedź
User
Nicki
Pomysłu Kurskiego się nie sprawdzają
jaka szkoda, dobrze żę M jak Miłość i inne telenowele napędzają im oglądlaność
62 15
odpowiedź
User
y
nowy program i spodziewać się nie wiadomo jakiej oglądalności, ludzie mają swoje przyzwyczajenia, włączają programy które oglądają od lat, wiadomo o której pogoda czy przegląd prasy, reklama programu też jest ważna jeżeli program jest nowy
47 7
odpowiedź
User
dno
Który to już sukces guru telewizji Kurwskiego? Buahahahaha
62 17
odpowiedź
User
😲
A jak mi mówili, że kura srał na wizji to nie wierzyłem...
52 9
odpowiedź
User
She
Bardzo dobry program, z przyjemnością się ogląda. Myślę, że za miesiąc będzie miał 10% w 4+ i 12% w 16-49, a pod koniec maja dojdzie do 15% w 4+ i 20% w 16-49....
20 76
odpowiedź
User
xm
Kolejna spektakularna katastrofa Kurskiego. A miał być taki hit...
58 8
odpowiedź
User
ja n
reżimu się w trudnych la ojczyzny czasach nie ogląda. Nie promuje się też twarzą reżimu.
ZA - pamiętamy 21017
32 7
odpowiedź
User
Ann
Niestety, z zażenowaniem to ogladam. Czysta amatorszczyzna. Poza Teleexpressem nie ma nic. Prowadzacy, poza Patyra, Popek, Chylewska i Kurzajewsim beznadziejni. Nie dzwigaja nawet krótkich rozmów. Porazka.
46 9
odpowiedź
User
Neo
Dzień Dobry Bardzo!!! 27 lutego drodzy Państwo skończyła się Telewizja Publiczna. Symbolem stała sie KURa, która pokazała ile wart jest ten i inne programy w TVP.
56 9
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry