„Fakty” na czele programów informacyjnych. Wszystkie dzienniki ze wzrostem widowni w maju

W maju br. wszystkie dzienniki telewizyjne pochwalić się mogły wzrostami średniej widowni. Najwięcej zyskały „Fakty” TVN, które umocniły się na pozycji najchętniej oglądanego serwisu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakty” na czele programów informacyjnych. Wszystkie dzienniki ze wzrostem widowni w maju

„Fakty” TVN w maju 2019 roku oglądało średnio 2,57 mln widzów, co zapewniło TVN 21,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 20,97 proc. widzów, czyli 445 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 20,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-maj-2019-polsat-liderem-m-jak-milosc-hitem,7171063428527745a ##

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 2,78 mln widzów, co przełożyło się na 23,47 proc. udziału. Było to o 22,52 proc. więcej, niż w maju 2018 roku.

Drugie były „Wiadomości” TVP1, których widownia na głównej antenie zwiększyła się o 17,03 proc. (270 tys. osób) do 1,86 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 14,04 proc. do 14,53 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,32 mln widzów, będąc o 18,52 proc. wyższą niż rok temu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/danuta-holecka-szefowa-wiadomosci-olechowski-komentarz,7171079755536001a ##

Awans „Wydarzeń” Polsatu

Podium uzupełniają „Wydarzenia” Polsatu, które awansowały z miejsca czwartego. Ich oglądalność na głównej antenie wzrosła o 16,10 proc., czyli o 241 tys. widzów. W maju 2019 roku wyniosła ona 1,74 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,13 proc. (rok wcześniej było to 14,96 proc.).

Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w maju br. oglądało 1,88 mln widzów, czyli o 13,84 proc. więcej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano jeszcze na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1, który spadł z trzeciej lokaty. Widownia tego dziennika wyniosła 1,71 mln osób, po wzroście o 14,04 proc. (210 tys. widzów). Średnia widownia „Teleexpressu” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,20 mln osób, po wzroście o 15,41 proc.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 wzrósł o 17,68 proc. do 994 tys. widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,34 mln osób, po wzroście wynoszącym 18,44 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/prace-nad-nowymi-badaniami-mediow-oceniane-krytycznie-ale-rynek-nie-odwraca-sie-od-krrit,7171066017130625a ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrosty również odnotowały wszystkie serwisy.

W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych anten również największe audytorium w maju br. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Wiadomości”, „Teleexpress”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

grafika

„Fakty” na czele w grupie komercyjnej

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w maju 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 32,57 proc. do 915 tys. oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 662 tys. osób (do góry o 21,40 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1 (431 tys. widzów; + 22,96 proc.).

Czwarty był „Teleexpress” (375 tys. widzów; + 29,14 proc.), a piąta - „Panorama” (252 tys. widzów; + 45,93 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również wszystkie serwisy odnotowały wzrosty oglądalności, a najwięcej widzów też zyskała „Panorama” (43,69 proc.).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia