SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oglądalność Euro 2016 w Europie Środkowo-Wschodniej. Polska na czele

Największe udziały w rynku telewizyjnym wśród wszystkich państw z Europy Środkowo-Wschodniej mecze piłki nożnej z Euro 2016 z udziałem drużyn narodowych notowały w Polsce - wynika z analizy MEC.

Analiza MEC na podstawie danych Nielsen, TNS i Kantar zebranych w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii pokazuje, że mecze Euro 2016 z udziałem drużyn narodowych na terenie państw Europy Środkowo-Wschodniej zdecydowanie największe udziały w widowni telewizyjnej osiągają w Polsce.

Każdy mecz podczas Euro 2016 z udziałem Polaków oznaczał przynajmniej 77,59 proc. udziału wszystkich stacji, które go emitowały. Przypomnijmy, że kolejno było to 77,59 proc. (Polska-Irlandia), 80,89 proc. (Polska-Niemcy), 81,69 proc. (Polska-Ukraina), 85,85 proc. (Szwajcaria-Polska), a podczas pojedynku z Portugalczykami wynik ten wyniósł 86,57 proc.

W innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej piłka nożna i zmagania narodowych mają zdecydowanie niższe udziały w rynku telewizyjnym. W Słowacji najlepiej oglądany mecz z udziałem narodowej reprezentacji (Słowacja-Rosja) miał udział na poziomie 53,55 proc. W Czechach pojedynek narodowej drużyny z Hiszpanią przyciągnął „tylko” 51,11 proc. telewidzów. W Rumunii mecze z udziałem narodowej reprezentacji największy, bo 57,90 proc. udział zgromadził pojedynek z Francją.

Euro 2016 chętniej oglądane było na Węgrzech - tutaj dwa mecze, z Portugalią i z Belgią miały ponad 60 proc. udziału w widowni telewizyjnej (odpowiednio 65,90 proc. i 64,80 proc.).

- Jak pokazuje analiza popularności meczów z udziałem narodowych drużyn, Polakom bliżej jest do Islandczyków. Ta maleńka nacja swoim piłkarzom kibicowała tak gorąco, że spośród osób oglądających w Islandii telewizję w czasie meczu z Anglią tylko dwie setne nie miało włączonego meczu. Jego udział w czasie nadawania sięgał 99,8 proc. - komentuje Anna Lubowska, regionalna szefowa MEC.

Oglądalność Euro 2016 w krajach CEE

Rumunia

Źródło: Kantar

Wszyscy widzowie

Mecz

Kanał

Data

AMR

SHR%

Francja-Rumunia

Pro TV

10-06-2016

4 745 000

55,50%

Francja-Rumunia

Dolce Sport

10-06-2016

201 000

2,40%

Suma:

4 946 000

57,90%

Rumunia-Szwajcaria

Pro TV

15-06-2016

3 847 000

54,00%

Rumunia-Szwajcaria

Dolce Sport

15-06-2016

246 000

3,50%

Suma:

4 093 000

57,50%

Rumunia-Albania

Pro TV

19-06-2016

4 160 000

52,10%

Rumunia-Albania

Dolce Sport

19-06-2016

360 000

4,50%

Suma:

4 520 000

56,60%

Wirtualnemedia.pl

Słowacja

Źródło: TNS

Wszyscy widzowie

Mecz

Kanał

Data

AMR

SHR%

Słowacja-Walia

Jednotka

11-06-2016

664 000

47,06%

Rosja-Słowacja

Jednotka

15-06-2016

672 000

53,55%

Anglia-Słowacja

Jednotka

20-06-2016

1 020 500

50,45%

Niemcy-Słowacja

Jednotka

26-06-2016

804 500

46,75%

Wirtualnemedia.pl

Czechy

Źródło: ATO – Nielsen Admosphere

Wszyscy widzowie

Mecz

Kanał

Data

AMR

SHR%

Hiszpania-Czechy

ČT sport

13-06-2016

958 000

51,11%

Czechy-Chorwacja

ČT sport

17-06-2016

914 000

31,20%

Czechy-Turcja

ČT sport

21-06-2016

1 294 000

35,67%

Wirtualnemedia.pl

Węgry

Źródło: Nielsen

Wszyscy widzowie

Mecz

Kanał

Data

AMR

SHR%

Austria-Węgry - I połowa

M4 SPORT

14-06-2016

1 445 500

45,40%

Austria-Węgry - II połowa

M4 SPORT

14-06-2016

2 067 600

51,80%

Islandia-Węgry - I połowa

M4 SPORT

18-06-2016

1 812 700

56,10%

Islandia-Węgry - II połowa

M4 SPORT

18-06-2016

2 173 800

58,20%

Węgry-Portugalia - I połowa

M4 SPORT

22-06-2016

2 014 200

57,90%

Węgry-Portugalia - II połowa

M4 SPORT

22-06-2016

2 703 400

65,90%

Węgry-Belgia - I połowa

M4 SPORT

26-06-2016

2 810 200

59,80%

Węgry-Belgia - II połowa

M4 SPORT

26-06-2016

2 829 400

64,80%

Wirtualnemedia.pl

Polska

Źródło: Nielsen

Wszyscy widzowie

Mecz

Kanał

Data

AMR

SHR%

Polska-Irlandia Północna

TVP1

12-06-2016

7 018 506

45,30%

Polska-Irlandia Północna

Polsat

12-06-2016

4 117 575

26,66%

Polska-Irlandia Północna

Polsat Sport

12-06-2016

868 804

5,63%

Suma:

12 004 885

77,59%

Niemcy-Polska

TVP1

2016-06-16

7 933 688

44,68%

Niemcy-Polska

Polsat

2016-06-16

5 481 850

30,93%

Niemcy-Polska

Polsat Sport

2016-06-16

936 474

5,28%

Suma:

14 352 012

80,89%

Ukraina-Polska

TVP1

21-06-2016

6 734 874

43,53%

Ukraina-Polska

Polsat

21-06-2016

5 169 434

33,39%

Ukraina-Polska

Polsat Sport

21-06-2016

734 720

4,75%

Suma:

12 639 028

81,67%

Szwajcaria-Polska

TVP1

25-06-2016

6 577 201

47,29%

Szwajcaria-Polska

Polsat

25-06-2016

4 540 004

32,69%

Szwajcaria-Polska

Polsat Sport

25-06-2016

815 797

5,87%

Suma:

11 933 002

85,85%

Polska-Portugalia

TVP1

2016-06-30

8 071 256

43,84%

Polska-Portugalia

Polsat

2016-06-30

6 884 811

37,22%

Polska-Portugalia

Polsat Sport

2016-06-30

1 018 755

5,51%

Suma:

15 974 822

86,57%

Warto dodać, że w Niemczech mecze z udziałem drużyny narodowej gromadziły od początku Euro 2016 kolejno: 68,34 proc. (z Ukrainą), 73 proc. (z Polską), 78,29 proc. (z Irlandią Północną) i 81,17 proc. (ze Słowacją; źródło: MEC na podst. AGF i GfK).

Niemcy

Źródło: AGF in collboration with GfK

Wszyscy 3+

Mecz

Kanał

Data

AMR

SHR%

Niemcy-Ukraina

ARD Das Erste

2016-06-12

26 620 668

68,34%

Niemcy-Polska

ZDF

2016-06-16

27 339 462

73,00%

Irlandia Północna-Niemcy

ARD Das Erste

2016-06-21

25 462 274

78,29%

Niemcy-Słowacja

ZDF

2016-06-26

28 095 005

81,17%

 

Dołącz do dyskusji: Oglądalność Euro 2016 w Europie Środkowo-Wschodniej. Polska na czele

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl