SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1,8 mln widzów „Idola”, Polsat liderem w 16-49. Oglądalność spada z odcinka na odcinek

Reaktywowany „Idol” gromadzi średnio 1,79 mln osób, o 380 tys. widzów więcej niż oglądało reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu jest trzeci w rynku wśród wszystkich widzów i pierwszy w 16-49.

Article

Muzyczne widowisko „Idol” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.00, począwszy od 15 lutego br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,79 mln widzów. Przełożyło się to na 11,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,22 proc. w grupie 16-59.

Do tej pory największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Drugi miał 1,76 mln osób, a trzeci - 1,54 mln.

W analogicznym okresie rok wcześniej Polsat niemal w tym samym paśmie pokazywał szóstą edycję „Top Chef’a”, którą po trzech odcinkach śledziło 1,41 mln osób przy udziałach wynoszących 9,24 proc. w 4+ oraz 12,57 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Idol” podnosi widownie stacji o 380 tys. osób.

Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe” i początek „Na sygnale”, co przekłada się na 20,71 proc. udziału. Drugi jest TVN („Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Belle Epoque”; 13,14 proc.), a gorzej od Polsatu wypada TVP1 („Sport”, „Pogoda”, filmy fabularne, „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” i reportaż „Moją ojczyzną jest Polska podziemna”; 7,45 proc.).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 lat. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 Polsat jest liderem, a dalej plasują się: Dwójka, TVN i Jedynka.

W talent-show Polsatu przed czteroosobowym jury stają aspirujący wokaliści (w wieku od 16 do 28 lat), prezentując wybraną przez siebie piosenkę. Zgodnie z zasadami uczestnicy etapu castingowego mogą wspierać się akompaniamentem, np. gitary czy pianina lub zaśpiewać to a capella.

Osoby, które zainteresują jurorów przechodzą do kolejnych etapów. W odcinkach na żywo widzowie zagłosują na swoich faworytów, a jurorzy rozstrzygną, kto z dwójki zagrożonych opuści show.

Piątą edycję programu prowadzi Maciej Rock, a w jury zasiadają: Elżbieta Zapendowska, Ewa Farna, Janusz Panasewicz i Wojciech Łuszczykiewicz.

Pierwsze cztery edycje „Idola” Polsat emitował od wiosny 2002 roku do wiosny 2005 roku, głównie w ramówkach wiosennych. Pierwszą oglądało średnio 2,9 mln widzów, drugą - 3,4 mln, trzecią - 2,6 mln, a czwartą - 1,8 mln widzów.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,93 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,8 mln widzów „Idola”, Polsat liderem w 16-49. Oglądalność spada z odcinka na odcinek

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Matt
Ojjj. Czyżby porażka ?
odpowiedź
User
~greg
Teraz powinno iść w górę, bo mało osób wiedziało, że to już wystartowało
odpowiedź
User
Helen
Zajebisty program! Dziwi mnie czemu takie wyniki
26 97
odpowiedź
User
Basia
Byłam sceptyczna do reaktywacji Idola dopóki go nie obejrzałam. Mega program. Świetne jury, bardzo fajni uczestnicy... i oczywiście moja miłość - Maciek Rock
odpowiedź
User
idol
Wolę te nowe, pełne optymizmu twarze, niż Twoja twarz brzmi znajomo. Mam w TV Panasewicza, Kozidrak i Kukiza powyżej dziurek w uchu.
20 26
odpowiedź