SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Segment kanałów sportowych w 2020 roku skurczył się o 33 proc., TVP Sport liderem

W zeszłym roku większość stacji sportowych odnotowała duże spadki oglądalności. Najwięcej stracił TVP Sport, który utrzymał pozycję najchętniej oglądanego kanału - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Dawid Kubacki - zwycięzca 68. Turnieju Czterech Skoczni; fot. TVPArticle

Udział TVP Sport w 2020 roku wyniósł 0,65 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 47,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Eurosport 1, którego udział zmalał o 16,93 proc. do poziomu 0,42 proc.

- To był niezwykły rok, w którym musieliśmy mierzyć się z całkowicie nowymi wyzwaniami. Jestem dumna, że dzięki kreatywności, zaangażowaniu i zespołowej pracy Eurosport 1 był najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce (biorąc pod uwagę kanały płatne - przyp. red.). Przed nami kolejne pasjonujące miesiące, w trakcie których będziemy pokazywać widzom ich ukochane dyscypliny sportowe. Już w lipcu i sierpniu czekają nas relacje z najważniejszej imprezy sportowej świata, czyli igrzysk olimpijskich w Tokio. Jestem pewna, że nasza sportowa oferta w 2021 roku ponownie znajdzie uznanie w oczach milionów miłośników sportu w Polsce - komentuje Dorota Żurkowska-Bytner, dyrektor Eurosportu w Polsce.

Podium uzupełnia Polsat Sport, który spadł z drugiej lokaty. Wynik stacji w zeszłym roku wyniósł 0,30 proc. Zmniejszył się o 44,69 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mógł Canal+ Sport 4, którego udział w 2020 roku wzrósł o 300 proc. do 0,003 proc. Stacja nadaje od 10 lipca 2019 roku, a w panelu NAM znalazła się we wrześniu 2019 roku.

Rynek kanałów sportowych stopniał o 33 proc.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim roku wyniósł 2,13 proc. Względem 2019 roku strata wyniosła 33,01 proc. W 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym roku również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,53 proc., po spadku o 51,24 proc.

Drugie miejsce zajął Eurosport 1 (0,23 proc.; - 16,43 proc.), a trzeci był Eleven Sport 1 (0,19 proc.; - 19,17 proc.).

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 1,67 proc. (spadek o 36,92 proc.).

Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku

W 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”).

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,13 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVP2 - udział stacji wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,59 proc.

Na czwarte miejsce spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,36 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Segment kanałów sportowych w 2020 roku skurczył się o 33 proc., TVP Sport liderem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m.
Ładnie polsatowi poleciało, to już wiadomo skąd tam taka nerwowość. Ale patrząc na te ich niektóre transmisje siatkarskie polskiej czy włoskiej ligi gdzie "wszystko pływa" rozmydlenie i jedna kamera na krzyz jakby to jakas klubowa TV puszczała to sie nie dziwie. Realizacja jest gorsza niż dekade temu. Z ciekawszych i wartosciowych praw pozostało im UFC(ciekawe czy przedłużą) , tenis ATP, biathlon ze swietnym komentarzem Weroniki Nowakowskiej. Boks praktycznie wypadł, wczesniej oddali pole TVP Sport, teraz jeszcze dazn, poważna piłka tylko w PPV. I potem tylko coraz wieksza pustka typu koszykówka czy piłkarska liga czeska. Słabo. Publicystyke jak maja ciagnac Mielewski z Iwańczykiem to też nie bardzo to widze.
odpowiedź
User
ES
Dokładnie tak jak napisał przedmówca...niektóre transmisje w Polsacie Sport to jakaś jakościowa kpina. No coż...dla szczebla zarządzającego ze średniej półki nie mającego wiedzy i mocno trzymającego sie swoich stołków, jak się nie ma pomysłów na rozwój i koncepcji na rozwój... to żeby błysnąć przed prezesem to pokazuje się oszczędności....no bo w excel za dany miesiąc dobrze to wygląda...ale badania roczne jak tu... pokazują w którą to stronę idzie. Oszczędności to też cięcia finansy na każdym szczeblu osobowym. Irytacja już tam siega zenitu....ale co tam.... grunt to chronic swoje stanowisko. Prezes powinien mocniej przyjrzeć się co sie tam dzieje....i może porozmawiać trochę z pracownikami.... to może jest jeszcze szansa na odkręcenie tego drastycznego poziomu.... który już sięgnął dna!!!!
odpowiedź
User
000
Dlamnie na pierwszym miejscu jest EUROSPORT chyba że Polsat Cyfrowy będzie pokazywał KOLARSTWO
odpowiedź