Segment kanałów sportowych w 2020 roku skurczył się o 33 proc., TVP Sport liderem

W zeszłym roku większość stacji sportowych odnotowała duże spadki oglądalności. Najwięcej stracił TVP Sport, który utrzymał pozycję najchętniej oglądanego kanału - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

Udział TVP Sport w 2020 roku wyniósł 0,65 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 47,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Eurosport 1, którego udział zmalał o 16,93 proc. do poziomu 0,42 proc.

- To był niezwykły rok, w którym musieliśmy mierzyć się z całkowicie nowymi wyzwaniami. Jestem dumna, że dzięki kreatywności, zaangażowaniu i zespołowej pracy Eurosport 1 był najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce (biorąc pod uwagę kanały płatne - przyp. red.). Przed nami kolejne pasjonujące miesiące, w trakcie których będziemy pokazywać widzom ich ukochane dyscypliny sportowe. Już w lipcu i sierpniu czekają nas relacje z najważniejszej imprezy sportowej świata, czyli igrzysk olimpijskich w Tokio. Jestem pewna, że nasza sportowa oferta w 2021 roku ponownie znajdzie uznanie w oczach milionów miłośników sportu w Polsce - komentuje Dorota Żurkowska-Bytner, dyrektor Eurosportu w Polsce.

Podium uzupełnia Polsat Sport, który spadł z drugiej lokaty. Wynik stacji w zeszłym roku wyniósł 0,30 proc. Zmniejszył się o 44,69 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mógł Canal+ Sport 4, którego udział w 2020 roku wzrósł o 300 proc. do 0,003 proc. Stacja nadaje od 10 lipca 2019 roku, a w panelu NAM znalazła się we wrześniu 2019 roku.

Rynek kanałów sportowych stopniał o 33 proc.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim roku wyniósł 2,13 proc. Względem 2019 roku strata wyniosła 33,01 proc. W 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym roku również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,53 proc., po spadku o 51,24 proc.

Drugie miejsce zajął Eurosport 1 (0,23 proc.; - 16,43 proc.), a trzeci był Eleven Sport 1 (0,19 proc.; - 19,17 proc.).

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 1,67 proc. (spadek o 36,92 proc.).

grafika

Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku

W 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-telewizyjnej-2020-lider-polsat-aflofarm,7170400790988417a ##

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”).

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,13 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVP2 - udział stacji wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,59 proc.

Na czwarte miejsce spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,36 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem