„Pierwsza randka 2” z milionem widzów. TVP2 przegrała z konkurencją

Drugi sezon „Pierwszej randki” gromadził średnio 1,07 mln osób, o 150 tys. widzów więcej niż pokazywany w tym paśmie jesienią ub.r. misyjny cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”. TVP2 w czasie emisji rozrywkowego programu przegrała ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 3,76 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Pierwsza randka 2” z milionem widzów.  TVP2 przegrała z konkurencją

Reality-show „Pierwsza randka” oglądać można było na antenie TVP2 w czwartki o godz. 20.40, w okresie od 31 sierpnia do 23 listopada 2017 roku. Średnia oglądalność premierowych odcinków drugiej edycji programu wyniosła 1,07 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 7,14 proc. w grupie 4+, 7 proc. w 16-49 i 7,06 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię, wynoszącą 1,33 mln oglądających, zgromadził odcinek reality-show pokazany 9 listopada br.

grafika

Dla porównania, w jesiennej ramówce ub.r. TVP2 w tym paśmie pokazywała misyjny cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci”, który śledziło średnio 919 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 5,94 proc., 6,31 proc. oraz 6,22 proc. udziału. Oznacza to, że randkowy program w tym ujęciu podniósł widownię swojego pasma o 150 tys. oglądających.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-rolnik-szuka-zony-4-stracil-ponad-milion-widzow-ale-tvp1-nadal-nokautuje-konkurencje ##

TVP2 w paśmie nadawania „Pierwszej randki” zajęła jednak ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym czasie była TVP1, emitująca wówczas „Ojca Mateusza” i „Sprawę dla reportera”, której udział wśród wszystkich widzów wyniósł 17,85 proc. Drugi był TVN („Na Wspólnej” i „Milionerzy”; 14,10 proc. udziału), a trzeci - Polsat („Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 11,30 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 liderem był już jednak TVN. Dwójka również i w tych ujęciach zajęła miejsce czwarte.

grafika

Wpływy reklamowe wokół „Pierwszej randki 2” wyniosły 3,76 mln zł. Dla porównania cykl „Kochanie, ratujmy nasze dzieci” zarobił z reklam 2,48 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W „Pierwszej randce” do restauracji zapraszane zostają na randkę osoby, które nigdy wcześniej się nie spotkały. Kelnerzy serwują posiłek, a uczestnicy muszą w krótkim czasie dowiedzieć się na swój temat jak najwięcej, by na końcu zdecydować, czy chcą się spotkać ponownie. Przez cały czas uczestników podglądają ukryte w restauracji kamery. W każdym odcinku prezentowanych jest kilka randek w ciemno.

Program jest oparty na brytyjskim formacie „First Dates”, który jest nadawany w stacji Channel 4 nieprzerwanie od 2013 roku i wciąż pozostaje bardzo popularny. Format trafił także m.in. do Hiszpanii, Kanady, Irlandii i Australii. Polską wersję reality-show przygotowuje firma Rochstar.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/slub-od-pierwszego-wejrzenia-2-stracil-560-tys-widzow-tvn-liderem-w-grupie-komercyjnej ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję