SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wszystkie dzienniki straciły widzów w I połowie 2018 r. „Wiadomości” i „Teleexpress” w dół mimo emisji w TVP Info

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w pierwszym półroczu br. były „Fakty”. Wszystkie dzienniki na głównych antenach zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej stracił „Teleexpress” (738 tys. widzów). Wliczając widownię dzienników z newsowych stacji jedyny wzrost odnotowała „Panorama” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” TVN w pierwszym półroczu 2018 roku oglądało średnio 2,66 mln widzów, co zapewniło TVN 20,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 9,49 proc. widzów, czyli 279 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,53 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym półroczu wyniosła 2,83 mln widzów, co przełożyło się na 22,16 proc. udziału. Było to o 9,50 proc. mniej, niż w pierwszym półroczu 2017 roku.

Drugie były „Wiadomości” TVP1, które awansowały z miejsca trzeciego. Ich oglądalność zmalała o 21,38 proc. (566 tys. widzów). W pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła ona 2,08 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,28 proc. (rok wcześniej było to 18,92 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Wiadomości” na antenie newsowej stacji w pierwszym półroczu br. wyniosła 425 tys. osób, a udział - 3,13 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 2,51 mln widzów (18,41 proc. udziału). Było to i tak o 5,33 proc. mniej, niż „Wiadomości” gromadziły rok wcześniej tylko na jednej antenie.

Podium uzupełnia „Teleexpress” TVP1, który przed rokiem był wiceliderem. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 26,79 proc. (738 tys. osób) do 2,02 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 27,61 proc. do 20,66 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,50 mln widzów, będąc i tak o 9,17 proc. niższą niż rok wcześniej, kiedy „Teleexpress” emitowany były tylko na głównej antenie.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 1,95 mln osób, po spadku o 5,30 proc. (109 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w pierwszym półroczu br. oglądało 2,13 mln widzów, czyli o 3,62 proc. mniej, niż przed rokiem.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 12,48 proc. do 1,14 mln widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W pierwszym półroczu br. „Panorama” na obu antenach miała o 15,85 proc. więcej widzów, niż rok wcześniej, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrostem pochwalić się mogła tylko wspomniana już „Panorama”. W tym ujęciu najwięcej straciły „Fakty”.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym półroczu 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 12,46 proc. do 905 tys. oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 729 tys. osób (w dół o 8,01 proc.). Podium uzupełniają awansujące z czwartej lokaty „Wiadomości” (471 tys. widzów; spadek o 23,38 proc.).

Największy spadek również i w tym ujęciu zanotował „Teleexpress” (serwis ten spadł również z 3 na 4 pozycję) - było to 29,84 proc. do 447 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również prawie wszystkie dzienniki zanotowały spadki, a zyskała tylko „Panorama”.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki straciły widzów w I połowie 2018 r. „Wiadomości” i „Teleexpress” w dół mimo emisji w TVP Info

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirek
Za spadki oglądalności dzienników informacyjnych można tylko podziękować politykom. W TVP jest tylko PiS - OK, opozycja - zła, a w TVN na odwrót, opozycja, a dokładnie PO jest OK, a PiS jest mega złe, w Polsacie jest prawie pół na pół ale obecnie szala na PiS - OK. Ludzie po prostu mają dość tej "wojny" w TV i nie oglądają. Przełączą na co innego albo coś włączą z internetu. Bez polityki i jego bagna.
odpowiedź
User
widz
Bardzo dobrze, Wirtualne Media! W wydaniu "Wiadomości" z 6 lipca był materiał szkalujący wasze artykuły na temat oglądalności ich programu. Że niby nie można porównywać oglądalności z zeszłym rokiem, bo teraz "Wiadomości" lecą też na TVP Info, dzięki czemu widownia jest ogromna. Wasz dzisiejszy tekst obala tę teorię. Choć oczywiście nie bazujecie na MOR, gdzie wszystko jest na korzyść TVP.
odpowiedź
User
kasuj mongole
Update 2018-07-06
Ekspert od wirtuaIu poIeca... JesIi ktos ma w przegladarce na komputerze stacjonarnym komunikat, przy wejsciu na witryne, czy na odtwarzaczu wideo html5 o wwyyIIaacczzeenniiuu bbIIookkoowwaanniiaa reklam, to zastosuj w przegladarce rozszerzenie Adguard (zastepuje kiepski AAddbbIIoocckk+ i uBlock, czy bbIIookkeerraa Opery opartego o listy i reguly uBlock (sprzedane biale listy).
Jesli ktos napotka problem z wykrywaniem w nowej wersji softu html5, czy witryny, to po przez formularz w opcjach zglosic na Github Adguarda.

Na urzadzeniach mobilnych koniecznie stosowac przegladarke Yandex Browser with Protect, lub kiedy sie komus sypie wersje Yandex beta (wyszukac w sklepie Androida). Yandex ma opcje kompresji danych i video on/off (mobilnie oszczedzanie pakietow danych a zarazem firmowe proxy), lub Samsung Internet Browser - wespol z apk. Adguard (tez sklep), darmowo dziala tylko z tymi dwiema przegladarkami mobilnymi!
Przy darmowych wesjach nigdy nie konsumowac tresci za pomoca dedykowanych aplikacji mobilnych, bo tam nie bedzie mozna zzaabbIIookkoowwaacc zbednych a irytujacych elementow.
W rozszerzeniu i apk. Adguard zalaczyc dodatkowo filtry Annoyances i najwazniejsze reguly AAnnttii-AAddbbIIoocckk KKiiIIeerr. Mozna opcjonalnie wlaczyc AAddbbIIoocckk polskie reguly i odznaczyc filtr uzytecznych reklam.

Jezeli kogos wkurzaja autopleje video, to rozszerzenie Disable HTML5 Autoplay. Obydwa dodatki (desktop) dostepne na Chrom, Opere, Firefoxa i Safari.

Pilnujac aktualizacji i poprawnej konfiguracji gwarancja, ze tak na desktop, jak i mobilnie w duecie Yandex/S.I.B. - Adguard, nie zobaczycie zadnych rekIam, wyskakujacych okienek, pustych pol po rekIamach, komunikatow o wylaczenie rekIam i pochodnych RODO - sprawdz w Yandex czy masz zalaczona opcje Hide ads on this site i Block Content!
Od tego momentu mozecie wycofac zgody tam gdzie macie logowane konta - do aktywnosci ZGODY RODO nie beda Wam juz nigdy potrzebne) a komfortowe surfowanie przyspieszy.
Dodatki i apki sa bardzo przyjazne dla laika, wiec dla kazdego szybko i latwo. Ja lipy nie polecam :)

Natomiast jeżeli chcecie zzaabbIIookkoowwaacc wszystkie statystyki, wybrane skrypty, podpiete moduly spolecznosciowe i ciasteczka szpiegujace witryn na amen, to rozszerzenie uMatrix, ale to dla tych (komputerowcy), ktorzy co najmniej maja wiedze z jakich elementow zbudowana jest witryna internetowa i co do czego sluzy.
Nie dajcie zarabiac animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, bezprawnie kasujacym i bbllookkuujjaaccyymm komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym ppoorrttaIIoomm. Wiele niezbednych informacji o wirtualu, porad, instrukcji tekstowych, jest na adresie u t n . pl / Interia - Mordoru (wpisz bez spacji).
Sekcja o mobilnych przegladarkach tam nieaktualna - rozbudowana, nowa wersja sekcji, ze wskazaniem dla laikow i zaawansowanych, operujcych na kilku przegladarkach wkrotce,.. przy wenie. ;-)
odpowiedź