SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sukcesy polskich skoczków przyciągnęły widzów przed telewizory. Półtora miliona więcej

Właśnie zakończony sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich oglądało średnio 4,83 mln widzów (4,25 mln osób w TVP1 i 579 tys. w Eurosporcie 1) - o 1,5 mln więcej niż w poprzednim sezonie. - Ta dyscyplina jest już sportem narodowym Polaków - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.

38. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywał się w okresie od 25 listopada 2016 roku do 26 marca 2017 roku. W Polsce był on szeroko relacjonowany przez dwie stacje: TVP1 i Eurosport 1.

Średnia widownia wszystkich pucharowych konkursów w sezonie 2016/2017 w Jedynce wyniosła 4,25 mln osób. Przełożyło się to na 35,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 29,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 33,28 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie Eurosportu 1 wszystkie konkursy oglądało 579 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 4,78 proc., 2,93 proc. i 3,49 proc. udziału.

Łączna widownia PŚ w skokach narciarskich mężczyzn 2016/2017 na obu antenach wyniosła 4,83 mln osób (40,77 proc., 32,38 proc. i 36,77 proc. udziału).

Średnie wyniki oglądalności

Według danych telemetrycznych przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVP wynika, że przynajmniej przez trzy minuty relacje z zawodów na antenie Jedynki oglądało 25,37 mln Polaków w grupie 4+ (11,27 mln w grupie 16-49), co stanowi 71,4 proc. społeczeństwa (64,7 proc. w 16-49).

Porównując dane oglądalności TVP1 z ubiegłoroczną edycją cyklu, że tegoroczna miała aż o 1,23 mln widzów więcej. Wówczas turniej na antenie tej stacji śledziło 3,02 mln osób przy 24,69 proc. udziału w grupie 4+ oraz 17,69 proc. w grupie 16-49.

- Zakończony Puchar Świata w skokach narciarskich był wyjątkowy, nie tylko dzięki historycznemu zwycięstwu polskiej drużyny, ale i znakomitym wynikom oglądalności - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. - Ta dyscyplina jest już sportem narodowym Polaków a Telewizja Polska jest jej najlepszym ambasadorem. To ogromna satysfakcja, że Polacy chcąc oglądać triumfy naszych zawodników wybierają TVP - dodaje.

W Jedynce największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który na antenie tej stacji 6 stycznia br. oglądało 6,91 mln widzów w 4+ (41,3 proc. udziału). Przynajmniej przez 10 sekund transmisję tę śledziło 12,21 mln widzów.

Na drugim miejscu znalazły się zawody w Zakopanem z widownią na poziomie 6,79 mln osób (transmisja 22 stycznia br.), a na trzecim - w Willingen (6,43 mln; 29 stycznia br.).

Oglądalność konkurs po konkursie w TVP1

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 6,97 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (5,98 proc.) oraz TVP2 (4,46 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 drugi był TVN, który wypadł nieco lepiej od Polsatu.

Widownia PŚ w TVP1 na tle konkurencji

Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2015/2016 wyniosły 32,81 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej kwota ta wynosiła 25,22 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Z kolei średnia widownia wszystkich konkursów pokazanych na antenie Eurosportu 1 względem poprzedniego sezonu się podwoiła - wynika z danych przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nadawcę.

Również na antenie tej stacji największą widownię - 955 tys. osób - zgromadziły finałowe zawody z Bischofshofen.

Oglądalność trzech topowych konkursów w Eurosporcie

Eurosport 1, w przeciwieństwie do TVP1, pokazywał również kwalifikacje do zawodów, które na antenie tej stacji śledziło średnio więcej widzów, niż same konkursy. Dane przekazane nam przez nadawcę pokazują, że w sezonie 2016/2017 było to średnio 678 tys. osób, co względem poprzedniego sezonu oznacza wzrost o 278 tys. oglądających. Największe audytorium zgromadziły kwalifikacje w Obersdorfie, które śledziło 1,09 mln osób (udział Eurosportu 1 w całym rynku telewizyjnym wyniósł wówczas 8,6 proc.).

- Sezon 2016/2017 był jednym z najlepszych w historii polskich skoków narciarskich. Zwycięstwo Kamila Stocha w Turnieju Czterech Skoczni, złoty medal w drużynie i brązowy Piotra Żyły indywidualnie na mistrzostwach świata w Lahti, a także triumf w Pucharze Narodów to osiągnięcia, o których przed sezonem nawet nie marzyliśmy. Wszystko to sprawiło, że zainteresowanie skokami osiągnęło rekordowy poziom - mówi Adam Widomski, dyrektor Eurosportu. - Cieszę się, że tak wielu kibiców śledziło transmisje w Eurosporcie i wspólnie z nami towarzyszyło polskim skoczkom w drodze po sukcesy. Mam nadzieję, że przyszły sezon będzie również znakomity i nasza reprezentacja powalczy o najwyższe cele podczas igrzysk olimpijskich w Pjongczangu, które będziemy relacjonować w pełnym wymiarze - dodaje.

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata w sezonie 2015/2016 zdobył Stefan Kraft. Świetnie się spisywali Polacy, którzy wygrali klasyfikację Pucharu Narodów. Indywidualnie w klasyfikacji generalnej najwyżej sklasyfikowanym reprezentantem polski był Kamil Stoch, który zajął miejsce drugie. Piąty w całym cyklu był Maciej Kot, a jedenasty Piotr Żyła.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc., a Eurosportu 1 - 0,74 proc..

Dołącz do dyskusji: Sukcesy polskich skoczków przyciągnęły widzów przed telewizory. Półtora miliona więcej

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Waz
Eurosport to najlepszy kanal sportowy. Jakosc i komentarz nr 1!0
odpowiedź
User
kibic
Łakomy kąsek te skoki, dziwię się dlaczego Polsat albo TVN nie walczą o licencję.
odpowiedź
User
OLO
ja nie oglądałem w pisowskiej tv. oglądałem w sportowej stacji Eurosport.
odpowiedź