SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN wyprzedził Polsat w październiku. „M jak miłość”, „Rolnik szuka zony” i Liga Narodów hitami

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnym w październiku br. został TVN, który minimalnie wyprzedził Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka zony” i mecz Polska-Włochy - raport Wirtualnemedia.pl.

Screen ze spotu wizerunkowego TVN, fot. TVN Article

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2018 roku awansował TVN. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2017 roku jednak zmniejszył się o 3,14 proc. i wyniósł 10,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,57 proc. do również 10,50 proc. Pomimo faktu, że obie stacje zanotowały taki sam rynkowy udział z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, to jednak minimalnie lepiej wypadł TVN. Widać to w średniej liczbie widzów, która w przypadku TVN w październiku br. była o 45 osób wyższa niż w przypadku Polsatu.

Rośnie TVP1, traci TVP2. Rekordowy spadek TVP Info

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,85 proc., po wzroście względem października ub.r. o 1,84 proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała 8,47 proc. udziału; w dół o 1,28 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 39,47 proc. w październiku 2017 roku do 38,32 proc. w październiku 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4. Jego udział wyniósł 4,58 proc., po wzroście o 3,85 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (4,57 proc.; wzrost o 16,58 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,47 proc.; + 7,76 proc.), TVP Info (3,44 proc.; - 13,78 proc. - największy spadek w top 10), TVN7 (3,32 proc.; - 0,60 proc.) i TTV (2,06 proc.; + 9,57 proc.).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,89 proc., po wzroście o 0,14 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 8,27 proc. do 11,64 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (- 2,11 proc. do 7,43 proc.), a czwarta była Jedynka (- 2,26 proc. do 5,19 proc.).

Również w grupie wiekowej 16-59 liderem był TVN (w dół o 2,14 proc. do 12,35 proc.).

Hitem „M jak miłość” i „Fakty” TVN

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” z 1 października. Miał on średnio 5,68 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,48 proc.

Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Jego odcinek z 28 października śledziło średnio 3,92 mln widzów, co przełożyło się na 26,38 proc. udziału.

Podium uzupełnia transmisja meczu Ligi Narodów z 14 października, w którym Polska grała z Włochami. Relację w samej TVP1 oglądało 3,85 mln widzów, co przełożyło się na 25,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 660 tys. oglądających) oraz Polsat Sport (520 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 5,03 mln widzów.

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 24 października miał 3,70 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,05 proc.

Czołową piątkę zamyka mecz Ligi Narodów Polska-Portugalia, który w samej TVP1 11 października oglądało 3,62 mln widzów (24,97 proc. udziału). Dodatkowo w TVP Sport było 680 tys. oglądających, a w Polsat Sport - 510 tys. (łącznie 4,81 mln widzów).

Oczko niżej znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”. Odcinek tej produkcji z 29 października w Dwójce miał 3,52 mln oglądających (21,69 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 14 października na antenie tej stacji obejrzało 3,42 mln widzów (23,98 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,68 mln widzów (emisja 28 października; 14. pozycja). Do zestawienia top 20 na 16 pozycji uplasował się jeszcze „Teleexpress” TVP1 z 2,53 mln oglądających (29 października).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Sześć lokat należało do programów TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat w październiku. „M jak miłość”, „Rolnik szuka zony” i Liga Narodów hitami

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iksiński
Ciekawe co się stało z dotychczasowymi komentarzami pod tym tekstem - było ich sporo
15 8
odpowiedź
User
kookie
Dwie anteny publicznej telewizji mają mniejsze udziały niz jedna komercyjna. Oto świadectwo kompetencji Prezesa i jego Doradczynio- Małżonki. Będziecie Państwo pamiętani, jako ci, którzy zlikwidowali TVP.
17 17
odpowiedź
User
Tom
Dwie anteny publicznej telewizji mają mniejsze udziały niz jedna komercyjna. Oto świadectwo kompetencji Prezesa i jego Doradczynio- Małżonki. Będziecie Państwo pamiętani, jako ci, którzy zlikwidowali TVP.


Co zrobić skoro naród łyka tanią rozrywkę.
16 14
odpowiedź
User
Widz
TVP1 mimo, że Elif straciło połowę widzów tak samo jak Jaka to melodia to niewielki spadek.
12 10
odpowiedź
User
kalemba
TVP1 mimo, że Elif straciło połowę widzów tak samo jak Jaka to melodia to niewielki spadek.
Od kiedy Elif stracił połowę widowni - wg. telemetrii stabilnie to samo.
13 8
odpowiedź